• 3
  • 4
2021-09-11, 23:50
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Skratt
✔ om det räknas att skratta i sin ensamhet framför datorn? I så fall skrattar jag ofta o mycket!
Citat:
Hälsa

Citat:
Kärlek
Nope, men kärlek till mig själv börjar jag lära mig.
Citat:
Sex
Haha nope.
Citat:
God sömn

Citat:
Bra ekonomi

Citat:
Frihet
✔ men beror lite på vad du menar med frihet, känns som jag har lite för mycket frihet i det moderna samhället tbh.
Citat:
Natur
✔ tränar i naturen
Citat:
God bra mat
✔ älskar laga mat nom nom!
Citat:
Intressen
✔ jobbar på det.
Citat:
Detta är basen till välbefinnande. Slår man sig ur det Matrix som TS pratar om, det förprogrammerade fängelset alla befinner sig i, slår sig ifrån rädsla och ego och väljer kärlek och tacksamhet och att fokusera på det man vill ha istället för det man inte vill ha. Det är då det magiska sker.
tror faktiskt att jag har övervunnit alla demoner förutom en i mitt liv.

- I've beaten self-hatred
- Jag har övervunnit rädslan att dejta
- Jag har övervunnit rädslan att säga nej
- Jag har övervunnit rädslan att uttrycka mina känslor
- Jag har övervunnit rädslan över att starta konflikter o säga ifrån
- I've beaten the fear of being rejected
- I've beaten depression
- I've beaten self-harm

Mycket har jag klarat av hittills i livet. Det enda som är kvar är nog min ängsliga personlighetsstörning som fortfarande sätter käppar i hjulet. Men jobbar på det oxå!
Citera
2021-09-12, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Skratt
Hälsa
Kärlek
Sex
God sömn
Bra ekonomi
Frihet
Natur
God bra mat
Intressen

Detta är basen till välbefinnande. Slår man sig ur det Matrix som TS pratar om, det förprogrammerade fängelset alla befinner sig i, slår sig ifrån rädsla och ego och väljer kärlek och tacksamhet och att fokusera på det man vill ha istället för det man inte vill ha. Det är då det magiska sker.

Fattar väl jag med. Jag är inte alls så som du fått bilden av. Däremot vore det dkönt att få bort det inre trasslet.

God mat tror jag att du kan ta bort. God ekonomim är viktigare. Då struntar man i om maten är väldigt välsmakande.
Senast redigerad av leading 2021-09-12 kl. 09:54.
Citera
2021-09-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Det här kan väl inte stämma? I Sverige har vi 5 veckors semester, rätt till föräldraledighet och även ett rätt "okej" a-kassesystem. I andra länder finns inte ens det trygghetssystemet. Tror snarare det handlar om att folk blivit så curlade som barn och sedan är de kommer ut i arbetslivet till den "hårda" världen så klarar man inte av det. Lägg på 8 månader av mörker och där alla är totalt pk utan egen tankeförmåga, det kan bidra. Sedan som du säger, vi har börjat gå mot någon form av elittänk, all träningshysteri, instagram osv, folk orkar inte leva upp till förväntningarna.
Du får tro vad fan du vill men...

bara för att du har det bra så innebär inte det att alla andra har det sådär jättebra.

Min senaste chef körde med något som det finns utbildning i via Bygglet företaget som levererar byggletappen... Just in time... effektivisera din personal.

han ringde mig flera gånger om dan ungefär via alla moment. hej vad gör du nu,.,, jag ska sätta plintarna ok det är ju sex stycken då tar det si och så lång tid. Sen ringde han när det skulle vara färdigt och som du vet vid hantverka så kan det i bland uppstå både det ena och andra så väldigt ofta så får man fixa massa småsaker om det så tar fem minuter.

Var det inte färdigt så skulle det tjafsas om detta... han kunde ringa tio gånger om dan... Skulle styra allt.
Då har jag jobbat 30 år i branschen och är givetvis en sån som kan det mesta vid det här laget och är fullständigt självdrivande. en sån som mig kan du ge telefonnumret i handen till kunden och ritningen så fixar jag hela jobbet och det enda som du som chef gör är att räkna på jobbet och fixa faktureringen.

Det var det värsta jag vart med om och jag sa givetvis upp mig. Sånt här pågår just nu... Allså i modern tid. Kom på att det var en kurs där som han läst men missuppfattat allting typ så allt var bara kaos.

https://bygglet.com/ Hittar inte den kursen nu säker bortplockat... xxxx management nånting... Typ effektivisera din personal. bara det att han pockat ut enbart bitarna som handlar om att få ut så mycket arbetad tid som går åt.

jag gick i in väggen i vart fall... När det händer kommer så mycket på posten och om du läser på fattar du kanske med betoning på kanske och då faller ju bitarna på plats kanske?

varför sa du inte ifrån.
varför gjorde du si och så.. och så vidare och så vidare.

Nepp detta är inte en individs fel detta är hur en arbetsgivare beter sig till hundra procent.
Citera
2021-09-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Kul att du fått insikt i vad som ger dig glädje i livet! 👍

Kag själv har lån att amortera, men är i amorteringskonflikt. Är den parten slm vill amortera minimalt, för att aktieavkastning är 7x bättre! Om din portfölj går 26% + varje år har du efter tre år- fördubblat pengarna! Glöm att jobba. Det bätsta du kan ha är kapital! Och de ska inte satsas på amorteinh eller starta företag. Värdepappershandel- speciellt i bull tider är överlägset.

Ha bara ett jobb du kan luta dig tillbaka till för att få en basal inkomst.

Visst är amortera bra. Men du måste sälja bostaden för att få ut pengarna. plus på det! Betala mäklararvode och vinstskatt!
Dra åt helvete!

amortera aggresivt = dumt

jag ser i sådan fall det lite som att man är fullt säker om skiten träffar fläkten typ... Då kan inte en jävel ta din bostad egentligen. men å andra sidan vid ett sånt läge så är det nog så kört att det inte spelar någon roll längre.
Citera
2021-09-12, 11:32
Medlem
Citat:
avsolut, men att du går lös på en sak du missförsrod gör mig lite irroterad. Jag skrev ju själv; Att sätta en pistolpipa mot folks pannor (staten som stryper folks monimala bidragspeng) får dem knte att må bättre. Det känns som om du har okunskap.

Sedan håller jag med om att det är för mycket fusk och tidshets idag i branschen, men det låter också som om du bör byta bransch. Det finns branscher där man får samma deg för mindre knop i timmen.

Skälvklart vill jag inte att någon ska ha ohälsa. Jag fattar att du är utarbetad, men dubförstod inte alls bad jag ville säga

Ah med utmattning så ingår det att ha det lite svårt att tolka saker är dock på bättringsvägen men.

Vi som är med om det här blir påverkade på så många jävla sätt... Du fick märka det eller hur Då är det här bara en enda på en lång jävla lista med jävligt jobbiga saker.

Att ha extrema sovsårigheter som att inte kunna sova alls i perrioder till sjukt mycket.

jag sov 23 timmar flera nätter på raken i en hel vecka när jag kraschade.

magen är helt kass så ett jävla spring på toa.

minnet helt väck.

humöret som en dalbana. (Därför man bokstavligt ber folk dra åt helvete, många säger upp sig på dan typ vilket vettigare arbetsgivare river när dom vet vad det handlar om och ber personen tänka och ta sig en sväng till vårdcentralen i stället).

man får massa andra symtom som hjärtklappning och massor med grejer.. jag fick en jävla klåda och torr hud. Tappade kvickt 20 kilo... med mera med mera.

man bara känner sig helt väck och dum i huvudet och vill packa en väska och gå ut i skogen för gott.
Citera
2021-09-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Ah med utmattning så ingår det att ha det lite svårt att tolka saker är dock på bättringsvägen men.

Vi som är med om det här blir påverkade på så många jävla sätt... Du fick märka det eller hur Då är det här bara en enda på en lång jävla lista med jävligt jobbiga saker.

Att ha extrema sovsårigheter som att inte kunna sova alls i perrioder till sjukt mycket.

jag sov 23 timmar flera nätter på raken i en hel vecka när jag kraschade.

magen är helt kass så ett jävla spring på toa.

minnet helt väck.

humöret som en dalbana. (Därför man bokstavligt ber folk dra åt helvete, många säger upp sig på dan typ vilket vettigare arbetsgivare river när dom vet vad det handlar om och ber personen tänka och ta sig en sväng till vårdcentralen i stället).

man får massa andra symtom som hjärtklappning och massor med grejer.. jag fick en jävla klåda och torr hud. Tappade kvickt 20 kilo... med mera med mera.

man bara känner sig helt väck och dum i huvudet och vill packa en väska och gå ut i skogen för gott.

Fy fan. Det är också så jävla oförståeligt. De styrande måste bötfälla företag som pressar sina anställda för hårt. Inför skaeestånd, så kn de kanske anställa fler folk istället.
Lägg ner arbetagivaravgiften också. Låter det som lm en avgift extra uppå lön får företag att anställa?

Obegripligt att politiker inte kan få sparken.

Jag kan relatera till Sömnsvårigheter.( Det kan vi nog alla) (har inte idag, men har upplevt) men inte av den magnitud du upplever.

Obalansen är vanvettig. Frågan är; hur fan ska man nå fram till politikerna? Utpressning?
Senast redigerad av leading 2021-09-12 kl. 15:13.
Citera
2021-09-12, 22:16
Medlem
Citat:
Fy fan. Det är också så jävla oförståeligt. De styrande måste bötfälla företag som pressar sina anställda för hårt. Inför skaeestånd, så kn de kanske anställa fler folk istället.
Lägg ner arbetagivaravgiften också. Låter det som lm en avgift extra uppå lön får företag att anställa?

Obegripligt att politiker inte kan få sparken.

Jag kan relatera till Sömnsvårigheter.( Det kan vi nog alla) (har inte idag, men har upplevt) men inte av den magnitud du upplever.

Obalansen är vanvettig. Frågan är; hur fan ska man nå fram till politikerna? Utpressning?
"De styrande måste bötfälla företag som pressar sina anställda för hårt"
man måste från fackligt håll se det som att den som är sjuk själv inte är riktigt förmögen att hantera det. VBi som åker på detta är ju helt väck, när man är i ett läge att man knappt orkar överleva då blir frågan konstig, inte en jävel orkar. Tänk att vara riktigt jävla gruvbakis med detta har inget stopp, pågår i veckor... Då orkar man inte med att börja förbereda och hålla på med en rättegång.

Finns ju en anledning att man är sjukskriven och att dom från vården ringer hem till en för att kolla läget.

"Inför skaeestånd" fackförbundet var faktiskt på och hjälpte till och dom föreslog att dra honom inför rättegång men jag hade noll ork och jag tror inte att jag hade fixat detta rent intellektuellt just då heller. Det är ju som om du ber din kompis som just brutit benet om han vill med på promenad.

ja jag sitter här ett år senare men jag vet inte. Sen är jag lite rädd för att om nu försäkringskassan ser att jag orkar gå till en rättegång så blir jag av med sjukbidraget och det är ju inte direkt så att jag orkar gå till ett vanligt jobb än... har precis gått ett år nu så.

riktigt piss är det. ett helt jävla år som bara gått åt till att hänga runt hemma utan att göra särskilt mycket. Annars hade man kunnat lägga tid på att göra saker men det funkar inte riktigt så när man är sjuk på riktigt.

Jag vill inget annat än att gå tillbaka till ett vanligt jävla jobb. Jobba och tjäna pengar igen som alla andra men är ganska slut efter arbetstäningen som är uppe i halvtid, går bara hem och lägger mig varje dag. har nästan noll kraft på arbetsträningen man kan gå dit och ficka och sen gå hem men man bör jobba lite... Går hem och lägger mig varje dag och sover två-tre timmar.

tvätta kläder känns som ett heldagsjobb gör normalt. : Ska jag städa hemmet eller gå och fika med en kompis i dag. Hela veckorna handlar om att prioritera. jag orkar bara en sak varje dag.

Passa er för att åka på det för det är det värsta man kan råka ut för.
Citera
2023-02-24, 11:27
Medlem
Jag vet att om någon sa det till mig goda ord och hjälpte mig vid en sådan fruktansvärd tid skulle jag komma ihåg det och bli väldigt glad när jag tänker tillbaks. så alla vi behöver hjälpa varandra då skulle alla må bättre.
Citera
2023-02-24, 11:43
Medlem
Frågan är väl snarare varför någon mår bra? Att må dåligt är ett normaltillstånd. Den som mår bra är hög på sin villfarelse. Verkligheten brukar springa ikapp och förvandla allt till skit. Tyvärr har många vid det laget hunnit sätta nya olyckliga själar till världen. Önskar det fanns möjlighet att ta timeout för oss som livet lämnat i exil. Att vi slapp delta i något vi inte längre tror på och lämnades ifred.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in