2022-04-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Rögle lika värdelöst dåliga ikväll som de tidigare 3 fighterna. Att de vann serien är helt otroligt så som de spelar, och blir inte bättre när man ser deras mediokra laguppställning.

Jag tycker Luleå ser bäst ut. Förutom Växjö.
Citera
2022-04-22, 21:03
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen23
Ja, så blir det nog, om det inte vore för att ni blir totalt överkörda...
Jag håller på Brynäs men gillar Rögle när Brynäs är borta, jag gillar detta lag.
Citera
2022-04-22, 21:07
Medlem
Suecokids avatar
3-1 i matcher × 2. Vilka har störst chans att vända tror ni?
Citera
2022-04-22, 21:10
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
3-1 i matcher × 2. Vilka har störst chans att vända tror ni?
Bra fråga. Jag ger båda lagen max 10 %.
Citera
2022-04-22, 21:14
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Bra fråga. Jag ger båda lagen max 10 %.

Iofs måste Rögle bara ta 1 i Karlstad, Frölunda 2 i Luleå. Men känns ändå som Frölunda kan hota betydligt mer!
Citera
2022-04-22, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Iofs måste Rögle bara ta 1 i Karlstad, Frölunda 2 i Luleå. Men känns ändå som Frölunda kan hota betydligt mer!

Frölunda är med spelmässigt i matcherna mycket mer än vad Rögle är mot Färjestad.
Nu har Frölunda visserligen två bortamatcher de måste vinna men ser det inte som omöjligt. De spelar stundtals bra mycket bättre än Luleå men måste få in pucken.

Rögle Färjestad känns i stort sett över. Den känslan har jag inte för Luleå-Frölunda.
Citera
2022-04-22, 21:44
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Självklart. Men just därför hoppas jag Färjestad slår ut er. Sån tråkig antihockey ska inte segra. Förstör allt med hockeyn. Men att du gillar det säger mer om din syn på hockey än något annat. Men kul att du gillar att titta på det

Anti-hockey? Näst mest kassar i grundserien, sådan fakta borde bita även på okunniga slutspelsfyllon som dig. Upp med produktionen imorrn, annars är det sommarlov för alla räkskalare.
Citera
2022-04-22, 22:07
Medlem
BallaKlavas avatar
Vad tycker egentligen alla räktrålar-kaptener om att Frölunda leds av Roger Rönnberg med 2 matcher som back i Bergnäsets IF, och hans väpnare Burra, mångårig lagkapten i Luleå? Själv hade jag aldrig accepterat Joel som HC eller Ass i Luleå, men det kanske bara är jag som inte förstår? Eller är problemen större i Göteborg? Det verkar som att man slutit upp 100% kring ny logga så jag kanske är ute och cyklar..
Citera
2022-04-22, 23:02
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vad tycker egentligen alla räktrålar-kaptener om att Frölunda leds av Roger Rönnberg med 2 matcher som back i Bergnäsets IF, och hans väpnare Burra, mångårig lagkapten i Luleå? Själv hade jag aldrig accepterat Joel som HC eller Ass i Luleå, men det kanske bara är jag som inte förstår? Eller är problemen större i Göteborg? Det verkar som att man slutit upp 100% kring ny logga så jag kanske är ute och cyklar..
Vi håller oss lugna för vi inser att det skulle bli katastrof om vi bytte ut Roger mot någon av oss tangentbordsexperter
Citera
2022-04-22, 23:16
Avslutad
Oskarshamn visade med all tydlighet i kvartsfinalen mot Rögle att Rögle inte kommer vinna SM guld. Gott så!
Citera
2022-04-22, 23:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Oskarshamn visade med all tydlighet i kvartsfinalen mot Rögle att Rögle inte kommer vinna SM guld. Gott så!

Ja det var tydligt, men jag gick ju ännu längre och sade att de aldrig kommer förbi semifinalen. Likaså sade jag att Luleå vinner SM-guld. Ingenting är klart därvidlag, men allt talar för att det blir Luleå mot Färjestad.

Naturligtvis är inte Färjestad chanslösa mot Luleå, men jag måste ju hålla fast vid vad jag sagt från början.
Citera
2022-04-23, 01:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det var tydligt, men jag gick ju ännu längre och sade att de aldrig kommer förbi semifinalen. Likaså sade jag att Luleå vinner SM-guld. Ingenting är klart därvidlag, men allt talar för att det blir Luleå mot Färjestad.

Naturligtvis är inte Färjestad chanslösa mot Luleå, men jag måste ju hålla fast vid vad jag sagt från början.

Om det blir Färjestad mot Luleå (hoppas att FHC vänder) så tror jag det är 50/50. Jag tycker att Frölunda spelar bättre än Luleå och är tveksam till att Luleås tråkhockey kommer funka mot Färjestad också, om de nu lyckas slå in matchbollen mot FHC. Jag skulle faktiskt vilja säga att det kommer vara lite fördel Färjestad, så som de spelar nu åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in