Citat:
Ursprungligen postat av
catforwardpower
Jag känner att den typiska svenska kulturen med tystnad, stelhet och allt ska vara så pinsamt och folk som ständigt anstränger sig för att inte göra bort sig, passar mig inte öht. Så fort någon råkar säga eller göra något så riktas det konstiga blickar direkt. När någon pratar högt på bussen stirrar alla. När någon sjunger falskt på fyllan så anses det vara "pinsamt". När man säger annat än hej till kassörskan på Ica så sätter både hon och resten av kön kaffet i halsen. Osv
För två år sedan lärde jag känna ett par amerikanska och tyska vänner. Vi klickade direkt. Om det var en slump eller inte vet jag inte, men jag tror faktiskt inte det var det. Den amerikanska lite mer avslappnade kulturen och där man faktiskt kan prata fritt och med okända människor hade vart så jävla underbart att få uppleva.
För första gången så börjar jag fundera på att flytta ifrån Sverige. Och det beror inte på folkutbytet. Det beror på att man är ständigt omringad av människor som varken vågar ha åsikter eller pondus och som kliver upp varje dag i förhoppningen om att inte göra bort sig. Fyfan vad less jag är på sånt beteende nu.
Svenska män har dessutom blivit världens största incels för att de saknar förmågan att prata med andra människor.
Är den amerikanska sociala drömmen värt att sträva efter om man inte trivs i Sverige som jag gör?
Sant. MITT första minne är att jag ville rymma till Australien i Söderhavet. Så länge jag kan minnas har svenskfolk glott på mig. I vissa stunder vill man bara *!!

+

!!!*
Man måste vara stark i denna ankdamm där allting är så jävla ”klart” men på ett sätt är det en positiv prövning. En sport liksom. Hur kan man vara patriot till ett själsligt dött land?!
Jag är själv svensk. Men ändå inte.