• 2
  • 3
2021-09-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Droger orsakar kemisk obalans i hjärnan så jag tror inte det stämmer. Tittar man på Flashback så har var och varannan nån medicin som inte gör saken bättre.

Droger är olika. Alkohol har en tendens att förstärka stämningslägen, personer med aggressiv personlighet blir mycket farligare när de dricker. Ångest är ett av få grundtillstånd som inte blir sämre av alkohol, tvärtom är alkohol en av de mest effektiva ”medicinerna” mot ångest. Tyvärr blir det värre när effekten går ur.
Citera
2021-09-06, 20:31
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Nja. Dricker jag så är jag glad, framåt, rolig (även enligt andra) och världens mest sociala dag 1, medan dag 3 orkar jag inte med folk och blir småsur och inåtvänd. Dag 4 blir jag suicidal.

Vilken dag är jag då mitt rätta jag?
Citera
2021-09-06, 20:34
Medlem
Det varierar nog. Har både med personlighet och med övrig hälsostatus/ålder att göra. Personligen blir jag mest bara trött av alkohol, detta blir mycket mer tydligt vid stigande ålder. (Även t.ex koffeinets påverkan på psyke/kropp förändrades vid 30+. Jag blir inte pigg av koffein längre.) Jag är väl en zombie helt enkelt. Kroniskt partiellt komatillstånd.
Citera
2021-09-06, 21:00
Medlem
In vino veritas.
Ja eller i Svedala, in sprito veritas.
Citera
2021-09-06, 21:03
Medlem
preben1969s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Klassiker. En full mans ord är en nykter mans tankar.

Precis, barn och fulla säger sanna saker
Citera
2021-09-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Klassiker. En full mans ord är en nykter mans tankar.

Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
In vino veritas.
Ja eller i Svedala, in sprito veritas.

Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper
"In vino veritas". I vinet finns sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
in vino veritas, latin: i vinet finns sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Nja, man visar väll sitt fulla jag. Och sen minskar eller försvinner vissa spärrar så en del visar nog mer av vem de egentligen är.

Finns hundratals mediciner där det står att man inte ska blanda med alkohol vilket många gör. Blir man sitt sanna jag?

En person med sjukdomsbild dricker.
Om samma person utan sjukdomsbild dricker så blir det ett annat resultat.

Det en person gör som nykter gör han onykter men om personen gör nånting han aldrig skulle göra. Är man verkligen sitt rätta jag då?

Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Har läst att till vardags bra människor som plötsligt beter sig som svin efter alkohol ofta har en psykisk sjukdom eller psykisk instabil barndom i ryggen.

Annars tror jag inte man visar sig själv direkt. Tankeförmågan går ju ner ganska mycket från vår vardagsform så då är vi ju inte oss själva.

👍🏼
Senast redigerad av PerfectBed 2021-09-06 kl. 22:08.
Citera
2021-09-06, 23:50
Medlem
Idumeas avatar
Hoppas det, jag är mycket roligare och sexigare på fyllan.
Citera
2021-09-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben1969
Precis, barn och fulla säger sanna saker

Dricker jag starkspriter börjar jag alltid ljuga och skiter ner mig ibland. Barn-jämförelsen stämmer ju även på mig.

Edit: dricker inte starksprit sedan några år tillbaka.
Citera
2021-09-07, 01:48
Medlem
Visst visar alkoholen ens"rätta jag" om man menar våra mest basala instinkter och "felprogrammeringar från barndomen".

Det är lite tveksamt om detta verkligen är ens rätta jag nu. Förhoppningsvis kan vi faktiskt lära oss och utvecklas även om det gått lite snett i barndomen.

Skall vi då döma den som faktiskt beter sig vettigt 95 procent av tiden bara för att han spårar ur på fyllan ibland?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in