2021-09-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Observera att jag skriver detta enbart som svar till personer som verkar ifrågasätta att det skett stora sådana här slagsmål genom hela historien i det svenska samhället. Vill inte vara OT på något sätt.
Du påstår ju bara saker utan att kunna visa minsta källa. Så länge du inte kan länka till trovärdig källa på att folk slogs på akuten, hotade vårdpersonal och orsakade polisavspärrningar utanför sjukhusen behåller du din trollstatus.
Citera
2021-09-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Här är lista på de företag som de driver i Lund:
https://www.hitta.se/sök?vad=Gulteki...60780:12.99820

Bland annat Mårtens pizzeria.

Här är lista på fler företag som klanen tvättar pengar genom.

https://www.allabolag.se/what/Gultekin

Jag gissar på att det var Abdulkadir Gültekin (65 år gammal) som fick niten i Linero.

Varför punktmarkeras inte hela klaner? Obligatorisk GPS på alla som tillhör en kriminell organisation eller klan som står utanför samhället. hehe
Citera
2021-09-07, 14:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Efter måndagens våldsamma bråk mellan två familjer ute på Lunds gator befarar polisen att det finns risk för ytterligare hämndaktioner och sammandrabbningar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-valdet-i-lund

Kör bara. Perfekt att det händer nåt när man ligger hemma och är sjuk.
Citera
2021-09-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Grov misshandel och gängslagsmål är en kriminell aktivitet, skidåkning fullt laglig. Förstår man inte den skillnaden är man kanske lite handikappad?
Å andra sidan ska inte vårdspersonalen få uppdraget att döma folk till utebliven vård, det vore inte ett så rättssäkert system.

(Fast om jag jobbade på akuten skulle jag nog prioritera skidåkare före gängmedlemmar...)
Citera
2021-09-07, 14:37
Medlem
svartgul1312s avatar
Citat:
Varför är det off topic att:
- Ifrågasätta lösa rykten, som i flera fall debunkas direkt när man ifrågasätter dem
- Sätta bråket i ett historiskt kontext; obs enbart som svar på användare som brölar om "invandrare"

Då ifrågasätter jag härmed att du använder Balladen om det stora slaget på Tegelbacken som historisk källa. Det är fortfarande inte en visa om ett historiskt slag. Det är ungefär som att använda Hårgalåten som bevis för att Hin Håle existerar.

Och bara att du sitter och letar fram visor som skildrar eventuella sammandrabbningar för 80, 100, 120 år sedan blir bara patetiskt. Dessutom, om visorna skulle handla om faktiska sammandrabbningar, bevisar det bara att det var så ovanligt att man kände sig manad att folk ville skriva visor om dem.

Ja, visst. Det har alltid förekommit den grad av kriminellt våld som sker idag, framförallt av svenskar. Har ni inte sett på en hockeymatch? Bla, bla, bla.

Edit: och de som "brölade om invandrare" hade visst rätt, igen.
Senast redigerad av svartgul1312 2021-09-07 kl. 14:47.
Citera
2021-09-07, 14:41
Medlem
CamLids avatar
https://www.expressen.se/kronikorer/...r-om-klanvald/

Läsvärt.
Citera
2021-09-07, 14:42
Medlem
Jag såg en video på YT. Precis alla är svartklädda och ser likadan ut.. hur fan vet man vem som är vem?*

Lund kommer inte förknippas som en studentstad numer..

Edit: vem som tillhör vilken klan*
Senast redigerad av Sharmut4 2021-09-07 kl. 14:43. Anledning: förtydligade mig
Citera
2021-09-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Jag såg en video på YT. Precis alla är svartklädda och ser likadan ut.. hur fan vet man vem som är vem?*

Lund kommer inte förknippas som en studentstad numer..

Edit: vem som tillhör vilken klan*
Intressant att se hur dåliga dom är på slåss med.
Citera
2021-09-07, 14:58
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLid
https://www.expressen.se/kronikorer/...r-om-klanvald/

Läsvärt.
Importerar man klankulturer så får man klanproblem.
Etniska, religiösa och kulturella konflikter är grunden till massor av bråk och krig i världen.
Det rapporteras även om dagligen om runt om i världen, som att det är något som bara existerar utanför Sverige. En del fått för sig att när dessa männsikor sätter sina fötter i Sverige så försvinner motsättningarna. Så är det inte.
Citera
2021-09-07, 14:59
Medlem
Citat:
Menar du att det inte fanns kriminalitet i Sverige "före invandringen"?

Usch vilken syn du har på våra tappra blåljusarbetare. Det skär i hjärtat.

Affekt? Varför kallar du människor för apor? Och jag har aldrig röstat vänster om M i hela mitt liv.

Var skrev jag affekt? Du blandar ihop inläggen!
Läs om läs rätt.

Jag känner inte en enda människa med ett anständigt jobb som uttrycker sig på det sätt du gör. Du är i en extrem minoritet, sisådär 0.3% i senaste valet.
Jag är Inte i minoritet ! Jobb?? Vad är det för något?
Fråga alla bidragsblatter och hucklekärringar vad det är för något.

Sorglig och tragisk argumentation...
Du som är sorglig och bitter.
Och var skrev jag ordet affekt?
Läs om läs rätt och håll isär inläggen.
Senast redigerad av badasskickers 2021-09-07 kl. 15:00. Anledning: Felstavning
Citera
2021-09-07, 14:59
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Grov misshandel och gängslagsmål är en kriminell aktivitet, skidåkning fullt laglig. Förstår man inte den skillnaden är man kanske lite handikappad?
Skall vården anta att alla som är skadade har begått brott?
Hur skall den bedömningen göras?
Eller görs den i efterhand om dom faller?
Skall den som kör för fort och råkar krocka inte få vård, eller betala fullt ut för vården?
Hur är det med Knarkare då? Innehav är ju olagligt. Vägras vård eller betala?
------------------------------------------------------------------------------------------
Å idioterna som röker. Det är ju visserligen inte olagligt, men varför dra gränsen där? De gör det ju fullt medvetna om riskerna/konsekvenserna.
Citera
2021-09-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ena bilden visar en random tyskreggad merca, finns inget som kopplar den till det aktuella bråket.

Andra bilden visar en bil som bärgas, om det är från den aktuella tillfället så ser man iallafall ingenting av reg-plåten.
Idiot, jag bor i Lund och kan placera den bilden med lätthet vart den är tagen!!! Tysk bil vid insatsen MED ingripande poliser vid sjukhuset och du sitter fortfarande här och trollar. Sista gången jag bemöter nåt du skriver då du inte är värd att lägga tid på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in