2021-09-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Det är nog den från sjukhuset du har sett då. 1080-upplösning på Expressens Youtube-kanal https://www.youtube.com/watch?v=i3LGV7np-mo.

Fanns en annan vinkel från Aftonbladet men med riktigt dålig upplösning, det kanske är den du sett?

Har sett den och det är den enda jag hittar. https://www.youtube.com/watch?v=i3LGV7np-mo
Citera
2021-09-06, 17:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert
Det är två syrianska klaner, Zein och Fahkro.
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Samma. De stavar lite olika: El Zein, Al Zein, Zein, osv. Men de är samma. Det handlar en om mhallami-klan (liksom Ali Khan, Omeirat, Fakhro, Miri, osv) som etablerat sig i Tyskland, Danmark, Österrike och Sverige.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mhallami

https://blog.zaramis.se/tag/mhallami/

Ok. Inga syrianer då. Syrianer är kristna. De här är muslimer.

Citat:
"Deras traditionella religion är sunnitisk islam."
Citera
2021-09-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PSYK1i
Skulle äta upp dig som den valp du är snorunge
Vi svennar är smarta slår till när man minst anar det.
Citera
2021-09-06, 17:24
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LallishB
Ja? Väldigt många syrianer är från Libanon så det hade inte varit konstigt

Tack, jag tänkte mest på landet Syrien, men Syrianer kan ju komma från Libanon....
Citera
2021-09-06, 17:25
Medlem
LallishBs avatar
Citat:

Dock så tror jag att det handlar om muslimer om det var kvinnor i slöja inblandade i bråket
Citera
2021-09-06, 17:26
Medlem
F.Hansens avatar
Nice när hundföraren kommer in, alla backar.

Helt katastrofalt att detta sker i Sverige. Under Löfven ”som är så mån om sverigebildens” styre.

Garanterat en nyhet som får världen att återigen undra, vad fan är det som händer i Sverige egentligen?
Citera
2021-09-06, 17:26
Medlem
LallishBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tack, jag tänkte mest på landet Syrien, men Syrianer kan ju komma från Libanon....

Haha lätt hänt att man associerar syrianer med Syrien, de kommer ju därifrån också, men många andra länder lika mycket
Citera
2021-09-06, 17:28
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag bor i Lund. Otänkbart att ägaren till Hummus skulke vara inblandad. Jag känner honom och han är ex-israelisk fallskärmssoldat och skulle ha gjort processen kort med samtliga bråkstakar utanför stationen. (Dessutom serverar han Sveriges bästa hummus.)

Det är inga huliganer, arabklaner, skinheads eller somaliska knarkgäng - det är (förmodligen) någon intern syriansk familjeangelägenhet där (gissningsvis) någon kvinnas heder har blivit kränkt i samband med (låt oss säga) eklateringen av en förlovning.

Icha Mochi är ett syrianskt affärsimperium med ett dussin olika företag (mest kaféer, snackbarer, sushi, godisbutiker, osv) i Lund, Malmö och Helsingborg.

I går var det stor anslutning av syrianer från olika delar av Sverige och Tyskland i Lund. I morse började något bråk ute på Linnero och jag tror att det var i någon nybyggd och vräkig villa som ägs av någon nyrik syrianpotentat. Bråket förflyttades sedan till det syrianskägda kaféet Icha Mochi, 5 km därifrån, för att sedan avslutas 2 km bort, vid Universitetssjukhuset.

Om det fanns möjlighet att slå vad om det här så skulle oddsen vara som lägst på att någon kysst fel kvinna vid något tillfälle och att det blivit fraktionsstrider inom en och samma storfamilj.

Jag vet alltså inte om detta är sant, men det är i alla fall en initierad gissning.

Om det nu är syrianer varför har minst en kvinna hijab? Hussein som stod på en reg-plåt, om jag minns rätt, är inte ett så syrianskt förnamn heller.
Kan det inte vara så att det är en slump att bråket delvis skedde på caféet du nämner? Det ligger centralt och kan vara så att de stöttre på varandra i närheten, bestämde plats där av någon anledning eller liknande.
Känns nästan som en trådsanning att det skulle röra sig om syrianer. Är du säker på din sak eller var har du fått denna info från?
Citera
2021-09-06, 17:29
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Jag säger bara ett Ord " Trygghetskommissionen "

https://www.sydsvenskan.se/2020-01-2...hetskommission

Eller förresten 2 ord " Bestickning " också

Vem vet, det kanske hade varit ännu fler bråk utan denna "trygghetskommission"? Så relativt sett kanske de har lyckats riktigt bra! I dagens Sverige är det nog för mycket begärt att slippa klanbråk med 50-60 inblandade, det är knappast praktiskt genomförbart.

Så vi får vara glada och trygga. Man får väl helt enkelt bara ta en liten omväg kring bråken och skjutningarna och sprängningarna. Och behöver man sjukhusvård får man väl ringa och kolla så det inte är bråk på sjukhuset först. Är det för mycket begärt? Nej, jag tycker det låter som en fullt rimlig uppoffring för att hjälpa de ensamkommande flyktingbarnen.
Citera
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är ännu värre i Berlin där finns en arabisk klan bestående av flera tusen som helt dominerar centrala Berlin, De äger alla restauranger , hotell, frisörsalonger, livsmedelsbutiker inom flera kvarter.

Jag vet , har varit där och sett eländet , tyska politiker är lika bra som svenska på att förstöra landet .
Samtidigt som det här händer fortsätter EU plocka in ännu mera skräpfolk .
Det kommer att sluta riktigt illa det här .
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Vilka nötter som slåss!!

Enda associationen man får upp är sådana där mega-bondslagsmål som var vanligt på 1800-talet och första halvan av 1900-talet. Ett sådant beskrivs ju utförligt i Emil i Lönneberga, där Alfred är med en riktigt grottig hög med påkar och allt

Vår nya arbetarklass vet hur man roar sig!
Citera
2021-09-06, 17:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tack för infot, mein Zein klanen är väl från Libanon?
Citat:

Al-Zein är inga syrianer eftersom Al-Zein är muslimer.

Syrianer är kristna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in