2021-09-06, 06:18
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad är en social dräng?
En som ger mer än han får, typ. Kom inte på någon bättre liknelse.
Edit: Tittade på etymologin av dräng och det är "tjänare" jag tänker på, inte "ung, ogift man"
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-06 kl. 06:22.
Citera
2021-09-06, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Haft lite liknande ”problem” men det är bara så det är, en hel del människor är ganska självupptagna helt enkelt. Särskilt om man känner dem på ett lite mer ytligt sätt.

Det slutar ju oftast med att man minskar sitt eget initiativ. Så får de komma till en själv, istället.

Tror inte du gör något direkt fel, utan att du är mer öppen och nyfiken än en del andra personer. Men sänk ner energin och nivån lite ifrån ditt håll, om du känner att du anstränger dig lite för mycket, i förhållande till vad du får tillbaka.

Dagens samhälle med sociala medier har skapat en form av ”light” narcissism. Me, me, me, me…. Titta på mig, titta vad jag kan, titta vad jag har gjort etc.

Dagens individer lever på dopaminet av ”gillningar”. Vilket i sin tur skapat en form av Instagram/facebook/TikTok pundare.

Bara att gilla läget eller umgås med folk som inte har ett missbruk.
Citera
2021-09-06, 11:35
Medlem
Jag tycker personligen sådana människor är jobbiga som ska fråga mig vad jag gör på fritiden eller om mina intressen. För mig så känns inte dessa konversationer genuina. Men det är vad jag upplever själv. Jag gillar inte de så kallade ”spända” relationerna där man alltid måste ha någonting att prata om så man startar en konversation om hur ”grå denna värld är” .
Jag kan hellre sitta tyst med någon och njuta av sällskapet än att behöva ens prata om någonting.
Så fungerar jag . Mina relationer ska falla naturligt och inte vara påtvingat.
Citera
2021-09-06, 12:31
Medlem
note-its avatar
Man frågar inte pratkvarnar om någonting för att man vet att de inte slutar pladdra. En utåtriktad person kan bara vara för jobbig för någon som inte är det. Tänk istället på att prata mindre så ska du se att folk blir mer nyfikna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in