Citat:
Ursprungligen postat av
JuppieNalle
Hej jag är lite dum i huvudet och köper saker från scamsidor, tror ni att det kan vara något fishy?
Har inte köpt något utan laddat hem den engelska filen för att göra en koll via checksumman.
Sidan är en .eu med diverse "trustpilot" och liknande som reklam och har legat uppe väldigt länge utan att folk har klagat på att deras sålda produkter inte fungerar.
Jag är mycket väl medveten om att det finns både en svart ,grå och vit marknad för gamla windows licenser och här så GÅR det att aktivera licenserna och aktiveringen verkar hålla i sig för de som handlat där.
Förmodligen handlar det om "Bulk licenser" som övergetts av företag som "återanvänds" och säljs på detta sätt. ELLER så är det manipulerade versioner som sprider diverse malware/virus och liknande.
Min fråga är om någon gått vidare med att kolla upp dessa utgåvor som KAN vara helt OK att handla med på en "grå" marknad för övergivna/Oanvända företags licenser.
Så ta det lite Easy och gå inte händelserna i förskott och spar på sarkasmerna. Handlar det om "grå" lagliga windows nycklar som Microsoft accepterar så är det en källa till fungerande OK licenser till ett vettigt pris.