2021-09-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du ska nog inte döma män generellt efter vad du läser på Flashback. Det måste finnas vettigare forum för dig. Som jag ser det är majoriteten män härinne misogyna incels. Självklart finns det många undantag. Men mäns bild av kvinnor på Flashback är ofta väldigt förvrängd, det finns många bittra typer här. Det finns ju kristna diskussionsforum som antagligen skulle passa dig bättre.

Ja, du har rätt. Jag är inte perfekt och skriver dumma saker också men det är inte bra.
Man vill ha ökad positivitet och djupare mening..som man borde hitta i sig själv. Jag är dock också rädd för kristendomen eftersom den traumatiserade mig väldigt mycket så jag får tyvärr ångest av livliga andliga debatter. Så jag lockas inte av tanken på kristet forum. Kristna handlingar har jag däremot ingen problem med och jag borde kanske satsa mer på att bli frivillig inom välgörenhet.
Ska gå till kyrkan imorgon, hoppas bara att jag klarar av att lyssna hela predikan.
Lite off topic nu kanske.

Man kanske måste vara bekväm med sig själv och reda ut sina hjärnspöken för att kunna vara med någon. Kände djup ensamhet som förlovad. Har en komplicerad relation med min mor. Hon ser ner på känslor och man är endast värt nåt när man kan prestera. Bara hon har rätt också så jag vet inte vem jag ska lyssna på kan inte lyssna på henne eller kyrkan eller mig själv. Är helt rotlös men är i kö till att gå i någon form av mental hälsa terapi. Har inget jobb nu så för mycket tid att fundera men ska som tur hoppa in på några skiften nästa vecka. Vill bara flytta bort men jag kan ju inte fly mig själv.

Ni som har bra relationer, kanske ni har koll på er själva och är bekväma i er ensamhet?
Och ni som inte trivs kanske inte har koll på er själva? Finns väl inga genvägar men känns som att livet skulle kunna vara lite mer smooth ibland. Har många tunga år bakom mig men nyckeln är väl att gå vidare....
https://youtu.be/LJ8XSU7RhNg
Citera
2021-09-04, 20:22
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Nu blir jag chockad....Hur gamla är ni..?.
Själv är jag "gammal"...Menar ni på fullaste allvar att nutidens sexuellt fria kvinnor håller er i sådant järngrepp. Är ni så pass hunsade att äkteskapet känns som ett fängelse. ? I så fall,varför vågar ni inte vara fria..?..
Antingen trollar han eller är extremt bitter.

Man cave har man för att efter ett tag blir det lite konstigt att ha sin retrotvspelssamling i vardagsrummet med två ljussablar över en 75tums TV och en blinkande nintendo skylt i neon över den enorma soffan med Doritosfläckar på. M an sätter det istället i ett sparat rum och har vardagsrummet som en central plats för samkväm.

Man skriver självklart samboavtal eller äktenskapsförord så är den biten löst

Att frun sunkar till sig, ett förhållande är ett jävla jobb, största fällanb är att båda sunkar till sig. Man måste hålla det vid liv. Gå inte på toaletten tillsammans, bajsa inte med öppen dörr, fis inte framför varandra, ser för fan till att inte ha sunkiga underkläder. Gå inte omkring i mjukisbyxor eller pyjamas. Käka inte framför TV. Se till att båda håller sig i trim, antingen var för sig eller tillsammans, spring, cykla, träna thai boxning.

Se till att ha kvalitets tid med varandra och själva. Har ni ingen egen tid så så har ni inga nya intryck att prata om.

Sovrummet är till för 2 saker, sex och att sova. Ha inte mobilen i sängen, ingen dator med netflix och absolut ingen TV. Inred det så det så det andas sex, lust och erotik.

Angående kukkarusellen, Jag har varit sådan jävla mansslampa, kan aldrig dömma någon som knullat runt, skulle inte tjejer knullat runt så hade inte jag kunnat göra det. Jag vet inte hur många hon varit med, hon vet definitivt inte hur många jag varit med.
Citera
2021-09-04, 20:22
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Du ska nog inte döma män generellt efter vad du läser på Flashback. Det måste finnas vettigare forum för dig. Som jag ser det är majoriteten män härinne misogyna incels. Självklart finns det många undantag. Men mäns bild av kvinnor på Flashback är ofta väldigt förvrängd, det finns många bittra typer här. Det finns ju kristna diskussionsforum som antagligen skulle passa dig bättre.

Klok och förnuftig analys!
Flashback släpper nog loss mångas besvikelse och bitterhet mot allt och alla inklusive
politiker, invandrare men också mot män och kvinnor.

Det är många gånger en vedervärdig jargong.

Nu tror jag inte att så många hatar sina respektive, vare sig män eller kvinnor, men det finns nog en trötthet/besvikelse hos en del att det inte har utvecklats som man kanske hoppades i början.

Det finns många underbara män och kvinnor i Sverige, men de allra flesta är nog gifta eller sambo.

Är man singel och inte så ung längre är det en tuff verklighet i dagens samhälle, där alltför många utnyttjar varandra och förståelsen och respekten för andra människors tankar, känslor och behov är riktigt usel.
Senast redigerad av MrBubs 2021-09-04 kl. 20:33.
Citera
2021-09-04, 20:34
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Om jag vänder på frågeställningen eller lägger till en för att få allt mer positivt, ni som älskar er fru, hur visste ni att hon var den ni ville gifta er med?

Det var en bättre frågeställning men först en kommentar på din första. Jag känner ingen, absolut ingen man som hatar eller starkt ogillar sin fru på det sätt som du beskriver. Att några män gör det, har jag inga tvivel om men de är troligtvis få i antal. Men visst, detta är FB och några hänger säkert här tillsammans med troll som kommer att hitta på en massa skit.

Din andra fråga. Det tog fyra år, varav tre som sambo samt en längre resa där vi två gjorde och mötte saker vi aldrig gjort tidigare. Dvs vi var båda utanför vår comfortzone. Vi gjorde det båda bra och efter det insåg jag vilka kvalitéer hon hade och att hon var den jag ville gifta mig med.

// CC
Citera
2021-09-04, 20:34
Medlem
Citat:

Tycker du att man istället ska utgå från den stora högen 60 % där ute vars äktenskap slutar i skilsmässa efter något år? Det är faktiskt en rätt stor grupp och det säger att MAJORITETEN MISSLYCKAS fatalt - alltså har majoriteten FEL! Är det då fortfarande fel att lyssna på vad en minoritet säger som inte är representerade i dessa 60 %?

Nej, jag tror inte att Flashback är fullt av misogyna incels - tvärtom så utgår diskussionerna från mer moderna infallsvinklar. Det som ofta blir fel på Flashback är att man applicerar ett "klipp-och-klistra-perspektiv" (te.x. Red Pill) på ALLA situationer vilket då blir en indikation på bristande kritiskt tänkande. Men även det är fan så mycket bättre än att lyssna på mainstreamkultur med inslag av Hollywoodromans.

Felet med din typ är att du träffade din partner någon gång när hjulet uppfanns plus/minus 10 år. Det var EN situation DÅ och det är en annan situation NU! Kolla på valfri TikTok-video som presenterar den "moderna" kvinnan. Hon är totalt jävla motbjudande - fullständigt vidrig. Och ALLA vet att kvinnor är kollektiva och att det krävs en stor grupp kvinnor som tänker likadant för att dessa kvinnor ska våga lägga upp den typen av TikTok-videos - så det är en STOR grupp vi pratar om!

Det krävs andra strategier idag än år 1923 när du träffade Britt-Marie på skolbalen.
Citera
2021-09-04, 20:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Kom på henne redan efter något år med att sno stora summor pengar av mig och trots att jag sa till henne så gjorde hon det igen men det riktiga hatet uppstod när jag DNA testade våra barn och insåg att min äldsta inte var min så inte ens som nygifta var slynan trogen. Har hatat henne i 16 års tid och funderar dagligen på olika vis att göra mig av med henne men det vore så jävla uppenbart att det är jag som ligger bakom det så nä hon får väl leva antar jag.

Skämta bara har ingen fru men tänkte att någon måste ju ställa upp på ts nazifeministiska nidbild. I min släkt skiljer sig inte folk och ingen hatar sin fru vad jag vet och det tror jag få gör som varit ihop +30 år.
Citera
2021-09-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Gifta män är de mest miserabla.
De har det sämst.

Giftermålet till att börja med är kvinnans pension. Pension från k karusellen.

Giftermålet gynnar bara kvinnan medans det bara är en stor risk för mannen.

Hur kommer det sig att mannen i tex samboskap skaffar sig en ”mancave”!? Ett utrymme i källaren, garaget, på vinden där han kan andas ut och ta det lugnt när T rexen tagit över hela övriga hemmet!?

När man flyttar ihop, vad händer ofta med kvinnans utseende!? Hon skiter i det.
Gör hon sig fin är det för festen på jobbet eller för sina släktingar, eller så ska hon in/ner på stan.

Sex hemma existerar inte. Hur fasen tänder man på en påse is!?

Män som är dumma nog att gå i fällan får allt skylla sig själva.

Mina barns mor ville gifta sig, mest bara för att kunna ta släktgården och rejpa mig på pengar, så det förutsåg jag och gav henne samma kalla hand hon alltid hade gett mig när jag behövde nåt.

Man kan hata dem, men det är ändå en själv det beror på som öppnade dörren till fienden.

Möjligtvis om man kan skaffa sig flera fruar är det ok att gifta sig.
Senast redigerad av ClasZtefanYngwezon 2021-09-04 kl. 21:02.
Citera
2021-09-04, 21:27
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Det är bara något jag snappat upp men som tur verkar det vara helt galet. Uppfattar ibland sån hatisk ton mot kvinnor överlag på flashback att jag drog den slutsatsen. Hoppas ju så klart att det är en mini procent av männen som är sådär, också på flashback.

Jag vill gärna hitta en partner eftersom det är ledsamt att vara ensam men jag har noll tillit för män. Vågar man öppna man sig sexuellt för dem så utnyttjar de bara en. Skulle inte vilja ha sex innan äktenskap då jag vill ha barn och det känns fel, men så får man höra att man är tråkig som inte släpper till, eller för lösaktig om man gör det och män bara skriver här om fula ord som "kuk karusell" och dessa skräp inlägg står bara kvar. Letar bara vänner i detta skede. Så finns det så många män här på Flashback som klankar ner på allt vad det gäller kvinnor i relations trådarna och att det bara är fel på nordiska kvinnor och bäst före datum hit och dit. Det skadar otroligt. Jag är ensam och blyg, annars hade jag inte varit på flashback. Var i celibat i över 6 år i min ungdomstid för att försöka ge chansen att träffa en kristen man. Det finns så många ensamma fina människor men jag har tappat hoppet om att hitta en vettig partner. Det känns alltid som att det är en agenda bakom allt och att ingen bemödar sig om att lära känna en som person. Det känns som omöjligt att göra rätt som kvinna, man dras åt olika håll och har ingen som backar upp en utan man ska bara "hitta sig själv" och vara indibidualist. Jag hatar det.

Lycka står den djärve bi.

Det finns en polarisering mellan könen idag, ja.

Du är ett exempel på manshaterska själv. Du antar saker och generalliserar över män.

Du får inte vara naiv, du måste tänka till lite om du ska skaffa dig en man. Tips: Är det för bra för att vara sant- ja då är det för bra för att vara sant.

Du verkar vara indoktrinerad i det normaliserade manshatet som basuneras ut, det kommer att hindra dig då du helt enkelt visar upp en taskig attityd (män som bara vill ha ett hål i madrassen bryr sig inte om din attityd, de bryr sig bara om ditt hål).

Det hela är upp till dig, du kan ju läsa vilka rekomendationer män får här på FB (jobba på, förändra dig själv, sluta vara en mesig offerkofta, alla andra ärlyckligare ochhardetbättre än du o hdu fårskylladig själv). Se till att ha självinsikt och lägg dig på motsvarande kravnivå, var ödmjuk och kom ihåg att även du har en roll i en lyckad relation.
Citera
2021-09-04, 22:31
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Har inte rökt något i hela mitt liv.

Vad är galet ?

Det kanske är jag som missuppfattar ditt inlägg. Var det ironiskt eller tycker du på riktigt att man ska fråga sin fru vilken av hennes kroppsdelar som behöver mer kärlek, och hur man ska ge den det?
Citera
2021-09-05, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Det kanske är jag som missuppfattar ditt inlägg. Var det ironiskt eller tycker du på riktigt att man ska fråga sin fru vilken av hennes kroppsdelar som behöver mer kärlek, och hur man ska ge den det?

Kanske inte direkt rätt fråga. Men faktum är att människan har mycket uppmärksamhet på kroppen och vad det är för fel på den och det hindrar henne att vara helt lycklig.

Om män kan göra kvinnor lyckligare genom att vara så att ens fru upplever att hon är helt OK , att hon är helt accepterad ,att hon inte behöver oroa sig för att hon inte duger , att mannen älskar henne för vad hon är och även för vad hon blir.
Citera
2021-09-05, 07:29
Medlem
Jag och min kärring lever i hatkärlek vilket är helt ok. Hon har hatat mig lite mer i ca 5 år så jag måste skärpa till mitt hat lite. Hon är bättre på att hata så jag får alltid jobba ikapp.
Citera
2021-09-05, 09:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja, du har rätt. Jag är inte perfekt och skriver dumma saker också men det är inte bra.
Man vill ha ökad positivitet och djupare mening..som man borde hitta i sig själv. Jag är dock också rädd för kristendomen eftersom den traumatiserade mig väldigt mycket så jag får tyvärr ångest av livliga andliga debatter. Så jag lockas inte av tanken på kristet forum. Kristna handlingar har jag däremot ingen problem med och jag borde kanske satsa mer på att bli frivillig inom välgörenhet.
Ska gå till kyrkan imorgon, hoppas bara att jag klarar av att lyssna hela predikan.
Lite off topic nu kanske.

Man kanske måste vara bekväm med sig själv och reda ut sina hjärnspöken för att kunna vara med någon. Kände djup ensamhet som förlovad. Har en komplicerad relation med min mor. Hon ser ner på känslor och man är endast värt nåt när man kan prestera. Bara hon har rätt också så jag vet inte vem jag ska lyssna på kan inte lyssna på henne eller kyrkan eller mig själv. Är helt rotlös men är i kö till att gå i någon form av mental hälsa terapi. Har inget jobb nu så för mycket tid att fundera men ska som tur hoppa in på några skiften nästa vecka. Vill bara flytta bort men jag kan ju inte fly mig själv.

Ni som har bra relationer, kanske ni har koll på er själva och är bekväma i er ensamhet?
Och ni som inte trivs kanske inte har koll på er själva? Finns väl inga genvägar men känns som att livet skulle kunna vara lite mer smooth ibland. Har många tunga år bakom mig men nyckeln är väl att gå vidare....
https://youtu.be/LJ8XSU7RhNg

För att kunna vara med någon annan måste man kunna vara med sig själv, helt riktigt. Man måste kunna ge av sig själv lika väl som att ta emot av den andra. Att skaffa ett förhållande för att "bli hel" eller för att slippa vara själv är en dödfödd ide.

Det kanske är dags att du frigör dig ifrån din mors uppfattning om livet. Du är en egen individ och måste själv bestämma vad som är viktigt och hur du vill leva. Din mors uppfattningar om saker kan bara påverka dig om du tillåter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in