2021-09-04, 14:28
Medlem
Bajslukts avatar
Jag läste precis en lång Youtube-kommentar där någon beskrev att dennes kompis skulle ut och tälta på Utöya. Han hade ifrågasatt sin kompis och sagt att det vore respektlöst mot alla de som dog där, men kompisen var lite 'kaxig' och menade på att det som hänt har hänt. Att det inte spelar någon roll vad man gör där nu.

När kompisen kom hem så var han tydligen helt förstörd. Under natten hade han hört massvis av människor som gick och pratade utanför tältet som hade sagt saker som "vattnet är för kallt" och liknande saker. Som jag förstod det så tältade han där ensam.

Det kan givetvis vara påhitt, antingen av Youtube-skribenten eller dennes kompis.

Därför är jag nyfiken på om det finns rapporteringar om liknande saker där? Jag har försökt Googla, men hittade ingenting.

Har ni hört om någon som tältat/varit där och hört, eller inte hört, ljud under nattetid?

Jag säger inte att jag tror eller inte tror på "hemsökta" ställen, men det är onekligen intressant. Jag är inte intresserad av om någon tror på det eller ej. Snarare är jag nyfiken på historier av/om folk som varit på plats och som sett eller hört, eller inte sett eller hört, något.
Citera
2021-09-04, 15:09
Medlem
Qusimotos avatar
Förmodligen påhittat
Citera
2021-09-04, 16:09
Medlem
Cannibalizations avatar
Låter som vilken spökhistoria som helst.
Citera
2021-09-04, 16:30
Medlem
Vill minnas att jag läst att de återupptagit lägerverksamheten där sedan något år tillbaka. Kanske var det livs levande badande ungdomar som hördes?

TS får resa dit själv och undersöka aktiviteten! Vi ser fram emot en rapport!
Citera
2021-09-04, 17:44
Medlem
GunnarGunnels avatar
Låter som ett fall för Creepypodden
Citera
2021-09-04, 18:10
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haenglav
Vill minnas att jag läst att de återupptagit lägerverksamheten där sedan något år tillbaka. Kanske var det livs levande badande ungdomar som hördes?
Som jag skrev i öppningsinlägget, så vill jag minnas att personen var där ensam. Så nej, det var inte "livs levande badande ungdomar som hördes".

I övrigt handlar tråden inte om vad personen kan ha hört eller om historien är sann eller falsk. Hur är det med läsförståelsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Haenglav
TS får resa dit själv och undersöka aktiviteten! Vi ser fram emot en rapport!
Wow, har jag möjligheten att åka dit och undersöka? Om jag bara visste..
Citera
2021-09-04, 19:42
Medlem
Oogway7s avatar
Naturligtvis spelade han in rösterna med mobilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in