• 1
  • 2
2021-09-04, 18:08
Medlem
Grrrrrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muriatsyra
Förutom att det inte fungerar så. Om du talar om riktigt framgångsrika människor så har de vanligen föräldrar som är rika och/eller uppmuntrar dem tidigt i livet. Många som folk beundrar vore totala nollor också socialt om de inte vore födda av rika, kungliga etc föräldrar.

Vad du frågar efter är ungefär motsvarigheten till varför du inte kan flyga genom att vifta med armarna. Svaret på den frågan är att det finns gravitation och att den är mycket starkare än dina armmuskler och att den luftmassa som dina armar förmår undantränga är alldeles för liten. På samma sätt är livet bara DNA som tillfälligt lyckas motstå det förfall som råder i hela universum.
Jag håller inte med dig alls. Du låter mest som en bitter gammal gubbe som tyvärr vandrat genom livet utan någon vidare framgång.

Nej jag väljer att tro på att man är sin egen lyckas smed. Framgång är ingen slump, och "tur" är ingen slump. Det är ett resultat av hårt slit. Det finns ett berömt citat av en känd idrottare som är något i stil med "ju mer jag tränade ju mer tur fick jag". Det tror jag på.
Citera
2021-09-05, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grrrrrrr
Jag håller inte med dig alls. Du låter mest som en bitter gammal gubbe som tyvärr vandrat genom livet utan någon vidare framgång.

Ta och läs på Wikipedia om några rika personer, några stora vetenskapsmän osv. Du kommer att finna att de flesta av dem fick stöd av sina föräldrar och att majoriteten var åtminstone övre medelklass.

Citat:
Ursprungligen postat av Grrrrrrr
Nej jag väljer att tro på att man är sin egen lyckas smed. Framgång är ingen slump, och "tur" är ingen slump. Det är ett resultat av hårt slit. Det finns ett berömt citat av en känd idrottare som är något i stil med "ju mer jag tränade ju mer tur fick jag". Det tror jag på.

Du ställer en fråga och får ett korrekt svar men struntar i svaret eftersom det inte passar dig. Så gör ju de flesta, men det hör inte hemma på ett filosofiforum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in