2021-09-03, 10:11
Bannlyst
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-undersokning-bostadsratter-har-for-laga-avgifter

Det är billigt att bo bland svenskar, men i storstäderna kostar det att bo i mycket mer. Hur kommer detta sig? Glesbygdens bostadsrätter har låga priser jämnförtsvis med storstäderna, varför är det så?

Det är billigt att bo svenskt, än att bo i förorten också.
Citera
2021-09-03, 10:14
Medlem
userdogdogs avatar
Tillgång och efterfrågan?
Citera
2021-09-03, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av userdogdog
Tillgång och efterfrågan?

Jo men det är fler som vill bo i t.ex Tidaholm än i Rosengård, ändå är bostadsrättlägenheterna billigare i Tidaholm.
Citera
2021-09-03, 10:22
Medlem
userdogdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vizzla
Jo men det är fler som vill bo i t.ex Tidaholm än i Rosengård, ändå är bostadsrättlägenheterna billigare i Tidaholm.

Siffror ljuger inte.
Citera
2021-09-03, 10:24
Bannlyst
Citat:
Siffror ljuger inte.

Ett till nyhet;

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/priset-for-bostadsratter-i-dalarna-sjunker-villapriserna-stiger

Det är även billigt att bo svenskt i dalarna, än att bo i rosengård där dom mördar varandra. Konstigt nog får vem som helst köpa lägenheter i Sverige, även invandrarna?
Citera
2021-09-03, 10:27
Medlem
userdogdogs avatar
Citat:
Ett till nyhet;

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/priset-for-bostadsratter-i-dalarna-sjunker-villapriserna-stiger

Det är även billigt att bo svenskt i dalarna, än att bo i rosengård där dom mördar varandra. Konstigt nog får vem som helst köpa lägenheter i Sverige, även invandrarna?

Alltså det är bara tillgång och efterfrågan. Vet inte vad du letar efter.
Citera
2021-09-03, 10:51
Medlem
Citat:
Alltså det är bara tillgång och efterfrågan. Vet inte vad du letar efter.

Jag tänker att det också kan vara tillgång och efterfrågan på bank krediter - lättare vs svårare i endera område att få bolån
Citera
2021-09-03, 11:00
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Är det? Hur ser statistiken ut?
Citera
2021-09-03, 11:14
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Jo men det är fler som vill bo i t.ex Tidaholm än i Rosengård...

DET tvivlar jag starkt på!
Citera
2021-09-03, 12:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-undersokning-bostadsratter-har-for-laga-avgifter

Det är billigt att bo bland svenskar, men i storstäderna kostar det att bo i mycket mer. Hur kommer detta sig? Glesbygdens bostadsrätter har låga priser jämnförtsvis med storstäderna, varför är det så?

Det är billigt att bo svenskt, än att bo i förorten också.

Markpriserna är garanterat högre i storstäder. Där jag bor kostar en vanlig villatomt ca 1,5-2 milj. Där jag kommer ifrån, mindre ort så handlar det om 200-400 000kr och då är oftast tomten större än här i stan.
Sen har det med utbud och efterfrågan att göra också.
Citera
2021-09-03, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Markpriserna är garanterat högre i storstäder. Där jag bor kostar en vanlig villatomt ca 1,5-2 milj. Där jag kommer ifrån, mindre ort så handlar det om 200-400 000kr och då är oftast tomten större än här i stan.
Sen har det med utbud och efterfrågan att göra också.

Det jag menar, väldigt billigare att bo svenskt än bland blattar. Bra land sverige
Citera
2021-09-04, 00:46
Medlem
Citat:
Det jag menar, väldigt billigare att bo svenskt än bland blattar. Bra land sverige

alltså va hahahah vad är det du egentligen vill säga för det är ju inte billigare att bo i Limhamn än på Möllan? jag saknar ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in