• 2
  • 3
2021-09-03, 19:02
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Kanske prova ngot starkare snus?. Sjlv har jag alltid en snus inne, ven nr jag sover. Hnder ibland att jag vaknar och stoppar in en ny.
Brukar ox vakna av att kroppen skriker efter nikotin efter som gammla prilan ktur
ntligen en som r som en sjlv.
N det r inget konstigt att ha snus inne... det r det den r till fr. Knns det konstigt? Sluta.
Sjlv kr jag General portion och skulle inte kunna anvnda ngot annat.. ja General d men r s kladdigt med kram.
Citera
2021-09-03, 23:06
Medlem
fittas avatar
Sover med en redig lssnus inne, vilket har resulterat att jag inte lngre fr sova i samma sng som min fru. Detta efter att prillorna ibland ramlar ut under natten, s krringen har vaknat i min gamla snussrja som vi d oavsiktligt rullat runt i halva natten. Men jag frstr henne, fr ser verkligen ut som att ngon av oss bajsat p sig i sngen.
Citera
2021-09-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Hej!

Jag har ett litet annorlunda problem, jag trycker hela tiden in en ny snus ven om jag lixom inte knner ett behov av det. S fort det r tomt drunder s ker en ny snus upp mer eller mindre ven om jag r sugen eller inte, Detta gr att jag blir extremt seg och inget matsug och bara sl och full av massa nikotin. Detta har gjort att jag slutat flera gnger fr jag kan lixom inte hantera det. Fr kunde man stoppa upp en snus nr man knde att nu finns ett behov, eller nu hade det vart gott, men nu r det mest hela tiden. Fr vrigt s har jag nu hllt up i en mnad, men saknar ju snuset.

Knner ni igen er, hur har ni lst detta problemet, varfr gr man s?

Mvh Facemash

Jag hade samma problem tidigare d jag snusade portionssnus. Snusandet bara eskalerade, spottade ut och lade in nytt hela tiden. Nu har jag gtt ver till att endast snusa lssnus, och d blir det enklare att hlla en lgre niv p snusandet. Plus att lppen inte far lika illa som med portionssnus. Plus att det r godare.
Citera
2021-09-04, 11:18
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravana
Vafan sger du? Brja snusa snuset ist fr att smaka och spotta karln! Fr det fr du runt 10 stockar General. 3 dosor om dagen. Det r cirka 2.5-3 prillor i timmen om du snusar dygnet runt. Vad i helvete sysslar du med egentligen?? Ntt gr du fel.

Hah, jag vet. Jag vet inte. Jag tror det kallas missbruk. Men jag jagar den dr nysnusknslan. Jag kan inte hantera det. Kper ungefr tv dosor om dagen ja. P pressbyrn, styckvis. Det ingr i min ritual.
Citera
2021-09-04, 11:19
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
4000 kr i mnaden? Hur mnga dosor gr det t i veckan egentligen? Lter otroligt mycket.
Sjlv snusar jag konstant min vakna tid och avverkar ca 2 stockar i mnaden. ca 700 kr

Jag gjorde t 2 dosor om dagen. Lite mer nr jag dricker.
Citera
2024-09-03, 02:26
Medlem
Kom ver den hr trden inatt, jag trycker in en ny snus hela tiden, ibland om jag jobbar aktivt eller sitter och spelar s kanske jag glmmer bort det men annars blir det en snus hela tiden! Har oftast i snusen typ 30~ minuter sen spottar jag ut den och tar en ny direkt!

Blir i genomsnitt cirka 1 dosa om dagen! Ibland kan det bli mer typ 1 och en halv skert!

Vad gr man t det egentligen? Nikotinbehovet finns inte ens men nd ker en ny in hela tiden!

Som ett tvngsbeteende, svider en del i plnboken p snus varje mnad..

Mvh
Senast redigerad av Torsken1399 2024-09-03 kl. 02:29.
Citera
2024-09-03, 06:30
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Kom ver den hr trden inatt, jag trycker in en ny snus hela tiden, ibland om jag jobbar aktivt eller sitter och spelar s kanske jag glmmer bort det men annars blir det en snus hela tiden! Har oftast i snusen typ 30~ minuter sen spottar jag ut den och tar en ny direkt!

Blir i genomsnitt cirka 1 dosa om dagen! Ibland kan det bli mer typ 1 och en halv skert!

Vad gr man t det egentligen? Nikotinbehovet finns inte ens men nd ker en ny in hela tiden!

Som ett tvngsbeteende, svider en del i plnboken p snus varje mnad..

Mvh

Nikotinbehovet finns inte?
Prova snusa nikotinfritt d..jag tror du kommer sakna nnting d

Men visst r det ett stort fysiskt beroende.
Prova stoppa upp ett tuggummi eller dylikt istllet.
Eller onico en period
Citera
2024-09-04, 15:49
Medlem
DragforADHDs avatar
jag tror det r vanligt att vi snusare oftast har snus under lppen under tiden man r vaken.
sen finns det dom som har snus under lppen medans dom sover.

s ja det r rtt vanligt.
Citera
2024-09-05, 16:56
Medlem
lunarluddes avatar
Hade lite av samma problem frut, tog nya prillor konstant och hade inne en prilla 24/7 men fr ett r sen ca bestmde jag mig att snusa mycket mindre, blir mycket godare och "sknare" att ta en snus d, tar 4 prillor per dag ca.

Frsta tv veckorna var det drygt men bestmde mig verkligen fr det och efter 4 veckor s var det inga problem alls, jag vill inte sluta snusa d jag tycker det r ett positivt inslag i vardagen, s det hr r mycket bttre.
Citera
2024-09-05, 17:20
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Hade lite av samma problem frut, tog nya prillor konstant och hade inne en prilla 24/7 men fr ett r sen ca bestmde jag mig att snusa mycket mindre, blir mycket godare och "sknare" att ta en snus d, tar 4 prillor per dag ca.

Frsta tv veckorna var det drygt men bestmde mig verkligen fr det och efter 4 veckor s var det inga problem alls, jag vill inte sluta snusa d jag tycker det r ett positivt inslag i vardagen, s det hr r mycket bttre.
vad snusar du d
Citera
2024-09-05, 22:16
Medlem
Pungsvings avatar
Sluta med nikotin.
Citera
2024-09-06, 18:48
Medlem
Snartfinsks avatar
Ta en paus frn snuset s att du kan terhmta dig. Om du vljer att fortstta, kommer du att mrka att det blir trevligare att snusa sllan. Om du knner att du kan sluta efter din paus, s skit i att snusa och gr det fr gott.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in