Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
Det skulle i så fall vara Mad Max 2 som jag tycker är bättre än ettan. Och att Terminator 2 och Gudfadern 2 åtminstone är lika bra och underhållande som originalen.
Dr. Sleep är också en sådan film jag inte känner för att se. The Shining behöver ingen uppföljare. Slutet var perfekt.
Hade inga större förhoppningar angående den heller, är inte så välvilligt inställd till både uppföljare och sk prequels, men den var faktiskt sevärd!
Ge den en 20 minuter så den ”kommer igång”.
Mitt första minne av världens sämsta uppföljare var filmen ”Starship Troopers 2”.
Jag
älskade ettan, tyckte den var grymt bra då den kom!
Upptäcker till min förvåning en dag när jag skulle in och hyra film på macken (japp så längesen är det..) att det stod en ”S T 2” i hyllan..!
Blev helt till mig, grep tag i den och gick med bestämda steg till disken, betalade för mig och nästan småsprang hemåt.
Sätter i filmen och *RIDÅ*..
Klarade en kvart ungefär sen fick jag stänga av skiten, var bland det sämsta jag sett!
Spola fram tills för 3 dagar sen, startar IP-TV och ser till min nostalgiska glädje att ”Starship Troopers” lagts upp bland nyheterna.
1:an, 2:an och wtf en TREDJE film som jag inte ens visste existerade?!
Har absolut noll förväntningar på den, men jag bara måste se spektaklet, det kan omöjligt vara sämre än 2:an, eller..?