2021-09-03, 09:00
Medlem
Man-At-Armss avatar
Det finns en tråd om onödiga uppföljare och jag kan tycka att merparten av uppföljare/prequels/remakes kan kännas överflödiga, men att nyfikenheten tar över och man ser filmerna ändå.

Så min fråga lyder:

Vilka uppföljare/prequels/remakes på filmer där ni gillat åtminstone första filmen vill ni inte se?

Uppföljare till komedier där jag tyckte att första filmen var rolig, brukar inte intressera mig. Till exempel kommer jag troligtvis aldrig se Zoolander 2.

Även barndomens actionhjälter upplever jag som lite mossiga på äldre dagar. Därav har jag inget intresse av att se Die Hard 4 och Die Hard 5 eller senaste Terminator.
Citera
2021-09-03, 09:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Det finns en tråd om onödiga uppföljare och jag kan tycka att merparten av uppföljare/prequels/remakes kan kännas överflödiga, men att nyfikenheten tar över och man ser filmerna ändå.

Så min fråga lyder:

Vilka uppföljare/prequels/remakes på filmer där ni gillat åtminstone första filmen vill ni inte se?

Uppföljare till komedier där jag tyckte att första filmen var rolig, brukar inte intressera mig. Till exempel kommer jag troligtvis aldrig se Zoolander 2.

Även barndomens actionhjälter upplever jag som lite mossiga på äldre dagar. Därav har jag inget intresse av att se Die Hard 4 och Die Hard 5 eller senaste Terminator.

Jag har till dags datum inte sett en uppföljare som varit bättre är första filmen.

Dr. Sleep har jag inte sett hela, stängde av efter en kvart, och den skall vara någon slags hybrid-uppföljare till filmen "The Shining" och boken.
Citera
2021-09-03, 09:24
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har till dags datum inte sett en uppföljare som varit bättre är första filmen.

Dr. Sleep har jag inte sett hela, stängde av efter en kvart, och den skall vara någon slags hybrid-uppföljare till filmen "The Shining" och boken.

Det skulle i så fall vara Mad Max 2 som jag tycker är bättre än ettan. Och att Terminator 2 och Gudfadern 2 åtminstone är lika bra och underhållande som originalen.

Dr. Sleep är också en sådan film jag inte känner för att se. The Shining behöver ingen uppföljare. Slutet var perfekt.
Citera
2021-09-03, 10:05
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Det skulle i så fall vara Mad Max 2 som jag tycker är bättre än ettan. Och att Terminator 2 och Gudfadern 2 åtminstone är lika bra och underhållande som originalen.

Dr. Sleep är också en sådan film jag inte känner för att se. The Shining behöver ingen uppföljare. Slutet var perfekt.

Hade inga större förhoppningar angående den heller, är inte så välvilligt inställd till både uppföljare och sk prequels, men den var faktiskt sevärd!
Ge den en 20 minuter så den ”kommer igång”.

Mitt första minne av världens sämsta uppföljare var filmen ”Starship Troopers 2”.
Jag älskade ettan, tyckte den var grymt bra då den kom!
Upptäcker till min förvåning en dag när jag skulle in och hyra film på macken (japp så längesen är det..) att det stod en ”S T 2” i hyllan..!

Blev helt till mig, grep tag i den och gick med bestämda steg till disken, betalade för mig och nästan småsprang hemåt.

Sätter i filmen och *RIDÅ*..
Klarade en kvart ungefär sen fick jag stänga av skiten, var bland det sämsta jag sett!

Spola fram tills för 3 dagar sen, startar IP-TV och ser till min nostalgiska glädje att ”Starship Troopers” lagts upp bland nyheterna.
1:an, 2:an och wtf en TREDJE film som jag inte ens visste existerade?!

Har absolut noll förväntningar på den, men jag bara måste se spektaklet, det kan omöjligt vara sämre än 2:an, eller..?
Citera
2021-09-03, 10:06
Medlem
TheKhurgans avatar
För mig var det också Dr Sleep.
Har ingen avsikt att se denna då jag tror att den kan komma att förstöra The Shining.

Deadpool 2 har jag inte sett än heller, för den ska inte vara lika bra som ettan. Och jag gillar ettan. Men jag kanske ändrar mig där.
Citera
2021-09-03, 10:07
Avslutad
Finns ju ett ton med sådana. Kommer troligtvis aldrig se alla fast and furious såg de två första. Samma sak med transformers såg de 2 första.

Kommer inte se hobbit filmerna enbart sett den första.

Kommer aldrig se twilight filmerna ( såg den första med min syrra )

Kommer nog aldrig se rise of skywalker heller.

Terminator filmerna också enbart sett de 2 första behöver inte se resten.

Får återkomma med fler men några jag kom på , på rak arm
Citera
2021-09-03, 10:47
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Jag vägrar se amerikanska versioner av europeiska filmer. Stieg Larsson-trilogin är ett exempel. Helt onödig remake. Samma sak med nyversionen som ska göras av "Druk". En av de bästa filmer som gjorts i modern tid, och jänkarna bestämmer sig genast för att förstöra den.
Citera
2021-09-03, 12:16
Medlem
Idumeas avatar
Alla live action-remakes av tecknad film. Alla filmer där det är så uppenbart att hollywood har tappat nästan allt kreativt driv och bara försöker casha in på gamla framgångar: jumanji, it, alla disneyfilmer. Kanske att dune blir ett undantag.

Annars finns det bara en uppföljare som jag VILL se, men som jag aldrig kommer få se. Gladiator 2: christ killer. Fy fan vilken rulle det hade blivit.
Citera
2021-09-03, 12:18
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Deadpool 2 har jag inte sett än heller, för den ska inte vara lika bra som ettan. Och jag gillar ettan. Men jag kanske ändrar mig där.

Ettan är ju bara en rolig tramsfilm och tvåan är också en rolig tramsfilm. Inte så mycket som kan gå fel där tycker jag.
Citera
2021-09-03, 12:22
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag vägrar se amerikanska versioner av europeiska filmer. Stieg Larsson-trilogin är ett exempel. Helt onödig remake. Samma sak med nyversionen som ska göras av "Druk". En av de bästa filmer som gjorts i modern tid, och jänkarna bestämmer sig genast för att förstöra den.
Samma här.
Jag kommer aldrig se den amerikanska versionen av Susanne Biers Efter Bröllopet: After the wedding.
Och så är det med alla amerikanska versioner av europeiska filmer jag kan komma på nu, som: franska En oväntad vänskap som kom ut i amerikansk version med bland annat Kevin Hart och kommande amerikanska versionen av En man som heter Ove med Tom Hanks.
Citera
2021-09-03, 14:14
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Ibland har inte första versionen tillräckligt med pengar så en eller två remakes kan vara motiverade:

https://youtu.be/UBnVL1Y2src
Kort version av Hobbit från sent sextiotal som lär vara gjord främst för att behålla rättigheter som såldes av sedan.

Fantastiska Fyran skulle jag ev vilja se ett till försök att filma.....delvis för att se vad de får helt fel denna gång.

Edit: Video med lite mer fakta och gliringar till The Hobbit 1966 -versionen.
https://youtu.be/XsHGQptDJ2Y
Senast redigerad av Ny.Deodorant 2021-09-03 kl. 14:22. Anledning: Länk till mer fakta
Citera
2021-09-03, 14:35
Medlem
KarlFarbmans avatar
Remaken av Point Break skulle jag inte titta på om jag så hade en pistol mot huvudet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in