2021-09-02, 20:36
Medlem
Nej vi röstar olika, så vi diskuterar inte politik hemma
Citera
2021-09-02, 20:41
Medlem
Ja; vi båda har en modell av verkligheten som medför att vissa livsåskådningar inkompatibla, och i detta fall så innebär det enbart ett möjligt parti.
Citera
2021-09-02, 21:09
Medlem
Jango-fetts avatar
Ja när jag hade flickvän så röstade vi båda på sverigedemokraterna
Citera
2021-09-02, 21:59
Medlem
Har haft ex. som egentligen tyckt som mig, rätt ointresserade av partipolitik och sakfrågor röstar SD men har hjärtat betydligt längre "bort" men som låtit sig luras av enstaka korkade infall.

En var sur på sin väninna för väninnan fick sjukpeng trots att hon inte var särskilt sjuk (enligt exet) medan hon själv var utbränd men ändå behövde jobba och doktorn vägrade skriva ut stilnoct medans väninnan fick stilnoct osv. Vet inte riktigt vad som gjorde henne så sur, men hon ansåg att världen var rätt orättvis och väninnan var bortklemad därför röstade hon på M för att de skulle styra upp på försäkringskassan.

Tankespåret var inte riktigt linjärt. Men en SD-röst som hamnade hos M pga av ett korkat infall. Så jag har haft ex. som röstat impulsivt, inte alls eller SD.
Citera
2021-09-02, 22:07
Medlem
PreciousCobras avatar
Olika partier och olika block. Ingen större deal-breaker.

Jag vet inte säkert vilket parti hon röstar på och detsamma gäller henne om mig. Vi diskuterar mycket annat än partipolitik runt middagsbordet hemma...
Citera
2021-09-02, 23:28
Medlem
Nej, vi röstar inte på samma parti. Men vi har samma värderingar i stort så det blir inga vilda diskussioner utan som mest lite gnabb om vi tycker olika i nån fråga.
Citera
2021-09-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av userdogdog
I stortsett hela min släkt röstar SD. Mina föräldrar likaså. Även jag (även om jag insett att SD är för sent, skulle nog hellre lägga rösten på AFS).

Kalla det för fan inte partner, det ger illusionen av att vara jämlika.

Om min flickvän skulle få för sig att rösta miljöpartiet eller vänster så hade jag slagit henne.

Edit: Om jag skulle finna att någon i min släkt inte röstade på SD eller AFS så hade jag sagt upp kontakten med denne.

Tack för du illustrerar hur ni på ytterhögern har samma kvinnosyn som islamisterna. Vilket är varför nästan inga kvinnor röstar så eller vill vara med er.
Citera
2021-09-04, 11:33
Medlem
VelvetThornss avatar
Nej. Jag är höger och hon är vänster och ibland blir det frisk debatt här hemma. Men om man älskar och respekterar varandra är det absolut inga problem att tycka olika. Om något så blir det lite roligare att snacka politik när man inte håller med varandra.
Citera
2021-09-04, 12:37
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Skulle aldrig kunna vara ihop med någon simpel nog att fortfarande falla för maktens bröd och skådespel som är allt politik är så träffa en kvinna som brinner för partipolitik skulle aldrig hända.
Citera
2021-09-04, 12:44
Medlem
Muppetys avatar
Jag har varit med en som röstade på Fi... Senare en SD:are som jag själv.

Men jag skulle kunna vara med en sosse, bara hon respekterar mina åsikter, precis som jag respekterar hennes. Sen om man grälar om det, så är det mest på skoj.

För mig hör politik inte ihop med kärlek.
Citera
2021-09-04, 20:09
Medlem
Ja. Han måste rösta vänster annars så funkar det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag har varit med en som röstade på Fi... Senare en SD:are som jag själv.

Men jag skulle kunna vara med en sosse, bara hon respekterar mina åsikter, precis som jag respekterar hennes. Sen om man grälar om det, så är det mest på skoj.

För mig hör politik inte ihop med kärlek.
Nej, självklart inte. Oavsett vad en kvinna röstar på för parti så röstar hon inte för diskriminering av män. Finns inget sådant parti, så du behöver inte oroa dig för att tjejen i smyg tycker att du förtjänar att bli förtryckt av kvinnor bara för att du är man.

Medan du som röstar på SD röstar för att man ska förtrycka kvinnor, invandrare och homosexuella.

Lätt för dig att säga att "politik inte hör ihop med kärlek".
Citera
2021-09-04, 20:12
Medlem
Laureths avatar
Nope, röstar alltid på motsatsen då jag inte vill att hon ska ha något inflytande i samhället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in