2021-09-02, 17:48
Medlem
Statistik från NOVU mfl visar att det aldrig varit större skillnad på hur män röstar gentemot kvinnor.
Om uteslutande män röstade idag så hade SD/M fått majoritet med över 51%. Kvinnor å andra sidan röstar åt det motsatta håll i lika stor usträckning.

Det är riktigt svårt att förstå med tanke på hur många som är gifta, sambo m.m

Min fråga, röstar din partner samma som dig eller finns det så många par därute där man helt enkelt är oense om politik och hur fan funkar det????
Citera
2021-09-02, 17:53
Medlem
userdogdogs avatar
I stortsett hela min släkt röstar SD. Mina föräldrar likaså. Även jag (även om jag insett att SD är för sent, skulle nog hellre lägga rösten på AFS).

Kalla det för fan inte partner, det ger illusionen av att vara jämlika.

Om min flickvän skulle få för sig att rösta miljöpartiet eller vänster så hade jag slagit henne.

Edit: Om jag skulle finna att någon i min släkt inte röstade på SD eller AFS så hade jag sagt upp kontakten med denne.
Senast redigerad av userdogdog 2021-09-02 kl. 17:58.
Citera
2021-09-02, 17:56
Avstängd
Jag har röstat på SD sedan 2006. De flesta luder som jag knullar sympatiserar med sossar eller Annie Lööf. Naturligtvis avslöjar jag sällan att jag hatar pk-folk, bättre att knulla vänsterfitta än inget alls typ...
Citera
2021-09-02, 18:32
Medlem
mini-theas avatar
Vi är ganska lika i tankegångarna och båda är väldigt höger, ändå röstar vi inte samma.
Citera
2021-09-02, 18:41
Medlem
halaltarzans avatar
Har övertalat min kärring att göra som jag nästa år och också rösta på Sofflockspartiet....känns ju liksom att det kvittar.
Citera
2021-09-02, 18:46
Medlem
Farbaute666s avatar
Nej, vi röstar inte lika. Men, vi går heller inte omkring i matchande overaller från Gekås. Hon har sin uppfattning, ibland tycker vi lika, ibland inte. Jag tror att hon anar vad jag röstar på, men vi röstar som sagt inte lika.

Dessutom, käre TS, så har du ingen aning om vad din partner faktiskt röstar på...
Citera
2021-09-02, 18:48
Medlem
Vi röstar på samma sida, men inte på samma parti.
Citera
2021-09-02, 18:50
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Med reservation för att jag inte helt vet vad min fru röstar på så säger hon iaf att hon senast röstade på ett annat parti än det jah röstade på.

Det kan för egen del ses som både uppiggande och lärorikt att inte alltid ha samma åsikt som sin partner.
Citera
2021-09-02, 18:52
Medlem
Kajahs avatar
Min tjej är helt ointresserad av politik, jag är libertarian.
Citera
2021-09-02, 18:53
Medlem
BigBusinesss avatar
Nej för tusan det gör hon inte. Jag skulle aldrig vara tillsammans med en sverigedemokrat!
Citera
2021-09-02, 19:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Troligen inte.

Men jag vet inte.
Citera
2021-09-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Min fråga, röstar din partner samma som dig eller finns det så många par därute där man helt enkelt är oense om politik och hur fan funkar det????
Det begriper du väl, det är ju bara att läsa av verkligheten. Man måste även kunna acceptera olikheter i vad man tycker. Man bör dock kunna argumentera med varandra om vad man tycker och varför.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in