2021-10-08, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaffeMannen
P*tt*r Var väl med och startade upp Wolverine Mc, men hittar inte några bilder på honom längre på deras Facebook. Wannabe gangstern D*nnis P*rsson finns med i fup mordet på Tova ,där han i förhör raljerar över att han spelar i en högre liga än morddömde Billy. Tråd om Pa*i (FB) Hudiksvall, släppt mördare rånade Dollarstore 2020-09-05 Vem är kvinnan som anhölls?
Dennis flickvän.
Citera
2021-10-28, 19:51
Medlem
Hur har det gått? Nån som vet?
Citera
2021-10-29, 19:24
Medlem
Snurran8s avatar
https://www.helahalsingland.se/2021-...v-i-hudiksvall
Citera
2021-10-29, 21:43
Medlem
Ingen med mål nr eller stämningsansökan?
Citera
2021-11-02, 07:18
Medlem
Tingssal 1, Hudiksvall, Hudiksvall
onsdagen den 10 november 2021 kl 09:00

Åklagarkammaren i Gävle ./. P*tte*r Gyllst*n, Rickard V*stling, D*nnis
P*rsson och *mma B*rg*rus
angående människorov m.m.
Dag 1 av 4

*= e
Citera
2021-11-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jiipee44

Dag 1 av 4

*= e

En snabb koll visar att det rör sig om ett gäng fattiga, misslyckade pundare. Hur BSK kan sjunka så lågt att befattar sig med dom här avskrapen är obegripligt.
Citera
2021-11-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jiipee44

Dag 1 av 4

*= e

Du råkar inte veta när de andra rättegångsdagarna är?
Citera
2021-11-02, 17:53
Medlem
MurrayHewitts avatar
Finns det nån FUP?
Citera
2021-11-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Du råkar inte veta när de andra rättegångsdagarna är?

Lägger ut dom senare,på onsdag
Citera
2021-11-02, 23:36
Medlem
Dag 2 av 4 torsdagen den 11 november 2021 kl 09:00

Dag 3 av 4 fredagen den 12 november 2021 kl 09:00

Troligen avslutas rättegången, v 46....

Du kan själv ta del av mål som behandlas i Hudiksvalls tingsrätt. Genom att maila dom å be att dom sätter upp dig på listan.
Då får du mail, om vilka mål som ska upp , veckan därpå
Senast redigerad av jiipee44 2021-11-02 kl. 23:38.
Citera
2021-11-10, 17:28
Medlem
Saxat från hela Hälsingland
https://www.helahalsingland.se/2021-...ce=sharebutton

" Man fördes bort – ska ha misshandlats med spikpistol: "De ville ta mitt liv"
10 november 2021 16:05

En eftermiddag i augusti inträffar ett människorovsdrama i Hudiksvall. En man i 50-årsåldern tvingas in i en bil och misshandlas sedan med spikpistol och kniv. Det berättar mannen i Hudiksvalls tingsrätt, när fyra personer ställs inför rätta.

– Jag påminns om det varje gång jag ser mig i spegeln, säger han.

En man i 50-årsåldern befinner sig i centrala Hudiksvall tillsammans med sin fru och vänner. Det är en tisdag i slutet av augusti, tidig eftermiddag. När frun ska handla skiljs de tillfälligt åt – men då de möts igen är mannen i ett helt annat tillstånd än hon lämnade honom i.

– När hon träffar honom på nytt är han blodig, knivskuren i ansiktet och har en skruv i handen, säger åklagare Arek Nowak.

Rätten och åhörarna får under onsdagen bland annat se bilder av de skador som mannen i 50-årsåldern, från Hudiksvall, drabbats av den där sensommardagen.

Den version som åklagaren redogör för i Hudiksvalls tingsrätt börjar redan dagen innan det misstänkta människorovet och den efterföljande misshandeln.

Då stoppar polisen en personbil som framförs av en kvinna i 35-årsåldern. I bilen sitter också tre män, varav två är i 40-årsåldern och en i 30-årsåldern. Samtliga är hemmahörande i Hudiksvalls kommun. När polisen kontrollerar bilen hittar de bland annat fällknivar och yxor.
Dagen därpå är de fyra personerna i bilen, enligt åklagaren, inblandade i ett våldsamt människorov och en grov misshandel av mannen i 50-årsåldern.

Vi går tillbaka till den dagen.

Det som händer är, enligt mannen, att han befinner sig på en parkering i Hudiksvall när en av de misstänkta, en man i 40-årsåldern, ropar på honom. Då han kommer dit blir han intryckt i baksätet på en bil. Han hamnar i mitten, med två av de misstänkta männen på vardera sida om sig. Där slår de honom mot kroppen och hindrar honom från att lämna bilen.

Bilfärden går enligt mannens version från centrala Hudiksvall till ett skogsparti ett par kilometer utanför centrum. På platsen drar de misstänkta männen ut målsägande ur bilen. Där fortsätter misshandeln. De misstänkta slår och sparkar mannen, både när han står upp och ligger ner. Medan han ligger på marken stampar de på honom. De håller fast honom och sätter en skruv genom hans hand mot ett träd med hjälp av en spikpistol. Dessutom skär de honom med en kniv i ansiktet.

Mannen, som är med via videolänk i Hudiksvalls tingsrätt, visar hur kniven dras hårt mot hans hals, från partiet vid käken och vidare på halsen under hakan.

– Hade jag inte hållit mitt huvud som jag gjorde hade jag inte varit vid liv i dag, säger mannen.

Därefter lämnas han på platsen medan de tilltalade springer till bilen och åker därifrån. Genom att hoppa på en buss lyckas mannen ta sig tillbaka till centrala Hudiksvall, där han möter en vän och senare också sin fru.

När frun har handlat klart och återser sin man är han, till skillnad från när hon lämnade honom, skadad och blodig. Det dröjer inte länge förrän polis kommer till platsen. De ser till att mannen hämtas med ambulans och förs till sjukhus.

Inledningsvis vill mannen inte säga vad som hänt, men på sjukhuset väljer han att berätta vad han varit med om.

– Jag är ingen golare, jag har aldrig tidigare golat. Men de ville ta mitt liv och då bestämde jag mig för att berätta om vad som hänt, säger mannen.

Hans skärsår sys på sjukhuset med 44 stygn.

Åklagare Arek Nowak frågar mannen om han har någon aning om varför det hände.

– Jag vet ärligt talat inte. Vi känner inte varandra, men vi brukar hälsa. Ungefär säga "tjena, hur är läget?". Det finns inga skäl till det som hände.

Knappt två och en halv månad senare är mannen fortfarande svårt påverkad av händelsen – både fysiskt och psykiskt. Ärren i hans ansikte och på halsen har blivit ett plågsamt minne av händelsen.

– Jag påminns om det varje gång jag ser mig i spegeln.

Han berättar att han också har svårt för att röra fingrarna efter misshandeln med spikpistolen.

– Jag har spelat gitarr sedan jag var 8 eller 9 år. Men jag kommer aldrig kunna göra det igen. Jag kan inte ens knäppa min skjorta utan hjälp av min fru, säger han.

Mannen har tillsammans med sin fru också känt sig tvungen att lämna Hudiksvall till följd den av oro och otrygghet som händelsen medförde – och bor nu på en skyddad adress.

– Det här är det det värsta jag har varit med om, säger mannen.

Samtliga tilltalade förnekar brott.

Onsdagen var den första av totalt fyra planerade dagar för rättegången. "
Citera
2021-11-10, 19:25
Medlem
MurrayHewitts avatar
Helt sjuk våldsnivå med spikpistolen. Finns det inga rykten om motiv? Verkar inte vara ett rån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in