Tecknade men fick givetvis 0. Vad jag sett verkar de som faktiskt fått något bara fått 50 st oavsett hur många de tecknade så det är väl inte så mycket att sörja, även om den är upp ~15 spänn (~27%) från IPO-kursen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Coba
Kan säkert gå bra men tecknar inte.
Ej pga FA. Däremot finns aliexpress och amazon redan för alla såna här junkgrejer. Billigare och modernare.
Fortsätter covid fascismen så blir det mindre kundunderlag i galleriorna.
Mer invandrargäng i galleriorna innebär också mindre kundunderlag.
Kommer säkert gå bra inledningsvis men inget jag vill äga långsiktigt.
Visserligen inte något case jag hade tänkt äga långsiktigt heller utan det hade högst sannolikt blivit en teckna-sälj för min del.
Men jag håller inte riktigt med om att Aliexpress är största hotet. Den som kliver in i en Kjell-butik idag och frågar personalen efter en bra router kommer knappast att istället beställa en router från Kina på Aliexpress efter att ha scrollat genom tusentals produktsidor med noname-routrar och skumma Kina-märken.
Kjell har ju ganska mycket märkeselektronik så jag skulle snarare säga att det är andra svenska e-handlare av elektronik som utgör ett större hot om färre börjar handla i de fysiska butikerna. Och där kan det säkert få det tuffare då det är andra saker än kunnig personal som i högre grad är avgörande, även om Kjell har en rätt hygglig e-handelslösning också.