2021-09-01, 18:30
Medlem
Saknar serien Anna Holt. Den kördes mitten av 90 talet
Finns bara den vita riddaren på SVT pley, tycker att det skulle läggas ut där igen. Fanns för ca fem år sedan, var en bra och spännande serie,skriven Leif gw och Jan Guillou
Citera
2021-09-01, 18:42
Medlem
TheJackets avatar
Finns som torrent
Citera
2021-09-01, 20:34
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Saknar serien Anna Holt. Den kördes mitten av 90 talet
Finns bara den vita riddaren på SVT pley, tycker att det skulle läggas ut där igen. Fanns för ca fem år sedan, var en bra och spännande serie,skriven Leif gw och Jan Guillou

Det kan ha att göra med Rättigheter.
Finns på DVD
Citera
2022-02-14, 13:17
Medlem
Straminskys avatar
Den finns på SVTplay nu

Avsnitt 10 är lite skönt - efter mindre än en kvart så har Regina Lund, Per Morberg och Johan Hedenberg dykt upp i biroller.
Citera
2022-02-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Den finns på SVTplay nu

Avsnitt 10 är lite skönt - efter mindre än en kvart så har Regina Lund, Per Morberg och Johan Hedenberg dykt upp i biroller.
Hoppas de kör säsong 1 också
Citera
2022-02-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Hoppas de kör säsong 1 också

Anna Holt-polis är den första säsongen. Den andra säsongen heter Den vita riddaren och sen finns det inget mer.
Citera
2022-02-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Anna Holt-polis är den första säsongen. Den andra säsongen heter Den vita riddaren och sen finns det inget mer.
JO det finns en säsong 1 kolla på SVT pley där står det desång 2 den vita riddaren kom före 2 om inte jag är helt ute och cyklar
Citera
2022-02-15, 22:03
Medlem
Martin24s avatar
Det är lite virrigt men så här är det:

1. Anna Holt - polis. Säsong 1 (11 avsnitt). https://www.svtplay.se/anna-holt-polis
2. Anna Holt - polis. Säsong 2 (6 avsnitt). Finns inte på SVT Play.
3. Den vita riddaren. (4 avsnitt). https://www.svtplay.se/anna-holt-den-vite-riddaren

Det här är den ordningen som serien utspelar sig i. Dock är Den vita riddaren (1994) inspelad före Anna Holt - polis (1996).

SVT Play kallar Den vita riddaren för Säsong 1 och "Anna Holt - polis Säsong 1" för Säsong 2.
Citera
2022-02-15, 22:07
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Det är lite virrigt men så här är det:

1. Anna Holt - polis. Säsong 1 (11 avsnitt). https://www.svtplay.se/anna-holt-polis
2. Anna Holt - polis. Säsong 2 (6 avsnitt). Finns inte på SVT Play.
3. Den vita riddaren. (4 avsnitt). https://www.svtplay.se/anna-holt-den-vite-riddaren

Det här är den ordningen som serien utspelar sig i. Dock är Den vita riddaren (1994) inspelad före Anna Holt - polis (1996).

SVT Play kallar Den vita riddaren för Säsong 1 och "Anna Holt - polis Säsong 1" för Säsong 2.
Tack!
Citera
2022-02-17, 13:27
Medlem
Straminskys avatar
Tackar! Tyckte det var lite rörigt då jag såg Anna Holt säsong 1 först och sen Vite Riddaren. Säsong 2 kände jag överhuvudtaget inte till.

90-tals dialogen från skinnskallarna i serien påminner mig om delar av Flashback:

"Du menar att polisen infiltreras av utlänningar?"

- Javisst för fan!
Dom tar bara in blattar på polisskolan nuförtiden, det är flera av dom här grabbarna som har försökt men dom tar bara blattar.
Eller negrer. Till och med negrer!
Det här var det en niggerjävel som gjorde!
Negrer som kommer hit till Sverige och spöar oss svenskar! Döda dem!

"Är du medveten om att den du kallar niggersnuten blev skjuten i natt?"

- Är blatten skjuten?

BLATTEN ÄR DÖD! RASKRIG!

RASKRIG! RASKRIG! RASKRIG!

Skinnskallen spelas för övrigt av Felix Engström, son i verkligheten till Stig Engström som spelar Bo Jarnebring (mest känd som H:son från Göta Kanal)
Citera
2022-02-17, 15:33
Medlem
Citat:
Tackar! Tyckte det var lite rörigt då jag såg Anna Holt säsong 1 först och sen Vite Riddaren. Säsong 2 kände jag överhuvudtaget inte till.

90-tals dialogen från skinnskallarna i serien påminner mig om delar av Flashback:

- Javisst för fan!
Dom tar bara in blattar på polisskolan nuförtiden, det är flera av dom här grabbarna som har försökt men dom tar bara blattar.

- Är blatten skjuten?

BLATTEN ÄR DÖD! RASKRIG!

Skinnskallen spelas för övrigt av Felix Engström, son i verkligheten till Stig Engström som spelar Bo Jarnebring (mest känd som H:son från Göta Kanal)
Har ändå för mig att det finns en säsong 1 som utspelar sig ännu tidigare, tyckte Annas farsa var en annan skådespelare+att Anna och en kvinnlig kollega fick bassning av janebring för att de var ute med polyeten.
Sen vet jag att hon som spelar Anna Holt inte hade något körkort, måste ta det för säsongen 96. Sedan körde de Fiat i den från tidigt 90tal. Renault Laguna i den från 96, Toyota camery i den vita riddaren
Citera
2022-02-17, 15:38
Medlem
Citat:

- Javisst för fan!

- Är blatten skjuten?

BLATTEN ÄR DÖD! RASKRIG!

Håller med i slutet på säsong 1 blir Daniel skjuten och avlider. Säsong 2 ör han vid liv igen. Det var ett tag sedan jag såg säsong 2, men då verkar allt börja om igen. Någon skrev att det var 6 avsnitt på säsong 2 men det finns bara 4. Mycket märklig, säsong 1 är egentligen säsong 2 och tvärtom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in