• 1
  • 2
2021-09-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Om du investerar 100 000kr så kan du säkert få en avkastning på 6-8 % per år på ditt kapital.
Citat:
Jag tycker du ska undvika sparkonto.

Jag tycker du ska undvika att skriva att han kan få en säker avkastning på 6-8%.
Citera
2021-09-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag tycker du ska undvika att skriva att han kan få en säker avkastning på 6-8%.

6 % per år är realistiskt.
Citera
2021-09-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ett ISK konto är...
För att inte missleda nybörjaren: Undvik att säga/skriva "ISK konto", eftersom K står för just "konto". "ISK" rätt upp och ner.
Citat:
Okej, men det är en helt annan sak än "säker" när det gäller investeringar.
Citera
2021-09-06, 23:08
Medlem
lemmelns avatar
Citat:

Bara om man kan tänka sig binda upp kapitalet i 10-15 år. På kortare tid än så är det på inget sätt realistiskt att det är säkert med en värdeökning, även om det för det mesta ger det på kortare tid än så. För helt plötsligt kommer en dipp och måste man åt pengarna då kan det i stället handla om en värdeminskning.
Citera
2021-09-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Bara om man kan tänka sig binda upp kapitalet i 10-15 år. På kortare tid än så är det på inget sätt realistiskt att det är säkert med en värdeökning, även om det för det mesta ger det på kortare tid än så. För helt plötsligt kommer en dipp och måste man åt pengarna då kan det i stället handla om en värdeminskning.

Ja
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in