Citat:
Ursprungligen postat av
Airwave92
Är detta ett dåligt bemötande? Ger det ett negativt intryck som sökande?
Om det ger ett negativt intryck på den som intervjuar, ja då vill du ju inte jobba där.
Jag dricker inte kaffe, så jag brukar alltid be om lite vatten istället. Har inte varit påtagligt stel stämning efter det, så antingen har jag någon form av diagnos som gör det svårt för mig att uppfatta sociala signaler eller så lever vi i ett samhälle där människor lägger vikten på kvalifikationer än på vad personen har i glaset.
Kul sidonotis förövrigt, men under den första intervjun jag hade för typ 5 år sedan med ett Fortnue 500-företag så träffades vi i en bar istället för på ett kontor. Där föreslog chefen jag träffade att vi skulle ta en öl tillsammans, något jag blev lite ställd över.
Men efter att han förklarat att dom har en avslappnad inställning och kultur inom bolaget så tog vi varsin öl, och det var absolut en trevlig stund. Det kändes aldrig oseriöst ("Bröööl, ta en öööl"), utan bara trevligt och seriöst. Blev 1-2 intervjuer till för företaget innan jag slutligen fick ett nej efter sista presentations-intervun, men ärligt talat så var intervjuprocessen ändå en av dom bättre jag haft i karriären.