2021-08-30, 10:47
Medlem
Hej!

Vill höra vad ni tror angående detta.

Jag är ju inte typen som "raggar" på gym (har tränat hårt på gym i 20 år, ser ut därefter men det har aldrig slagit mig tanken att "flirta", "ragga".

Hursom:

Tränade förra året vid lunchtid där en annan kvinna (riktigt vacker, vältränad kvinna, ser ut att vara från Iran eller dylikt) tränar. Såg henne på Willys efter och då hälsade hon glatt på mig och då insåg jag att "Det är ju hon som tränar på gymmet samma tid som mig".

Sedan dess så när jag går förbi i gymmet och hon exempelvis är på löpband så vinkar hon och ler alltid men vi har aldrig kommit längre än så.

Har inte sett henne på hela sommaren och tänkte att hon måste ha "glömt" mig, skulle inte komma ihåg mig om vi sågs ngn mer gång. Tränade igår och såg henne då plötsligt där på gymmet och tittade upp lite (hon sprang på ett löparband), hon höjde armen och vinkade...

Jag är ju lite sugen, trots att jag är emot att "ragga" på gym att ta det vidare och faktiskt börja prata med henne men är själv väldigt blyg, obekväm av mig i sådana sammanhang. Att hon är galet vacker gör ju inte saken lättare precis.

Vad tror ni? Tror ni att det finns ett intresse från hennes sida? Vad hade ni gjort i mina kläder?
Citera
2021-08-30, 10:50
Medlem
Ghastens avatar
Eller så är hon bara glad. Man ska inte tro alla som är så är intresserade.

Men du har ju inget att förlora. Kolla in läget lite med henne eller så om du törs smälla på och fråga om ni ska hitta på något
Citera
2021-08-30, 10:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderaren85
Vad tror ni? Tror ni att det finns ett intresse från hennes sida? Vad hade ni gjort i mina kläder?
Mycket ovanligt att kvinnor ler åt män idag. Kanske intresse av att i första hand prata med dig om träning. Du är i alla fall inte ovälkommen.
Citera
2021-08-30, 10:55
Medlem
Briasccas avatar
Men varför tänker du att du raggar? Se det istället som att du kan möta en rolig medmänniska (hon verkar glad, ler och vinkar). Livet består mer av att man ska ha ett utbyte av sina medmänniskor än att man ska sätta på dem.
Citera
2021-08-30, 10:55
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Hej!

Tränade förra året vid lunchtid där en annan kvinna (riktigt vacker, vältränad kvinna, ser ut att vara från Iran eller dylikt) tränar. Såg henne på Willys efter och då hälsade hon glatt på mig och då insåg jag att "Det är ju hon som tränar på gymmet samma tid som mig".

Du är lesbisk och kvinna om jag förstår det rätt?
Citera
2021-08-30, 11:00
Medlem
note-its avatar
Hon är troligen gift så du kan lägga ner. Kvinnor från Persien är det i unga år och livet ut.
Citera
2021-08-30, 11:05
Medlem
maxatdunders avatar
Om du inte försöker kommer du aldrig få veta. Har du redan tänkt tanken borde du säga något.
Citera
2021-08-30, 11:15
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2021-08-30, 11:16
Medlem
Föreslå att ni ska snacka lite träning över en kaffe? Varför inte direkt efter ett gympass, så blir det lagom avslappnat och inte något som behöver bokas in i kalendern?
Citera
2021-08-30, 11:22
Medlem
Citat:
Hej!

Jag är ju inte typen som "raggar" på gym (har tränat hårt på gym i 20 år, ser ut därefter men det har aldrig slagit mig tanken att "flirta", "ragga".

Hursom:

Sedan dess så när jag går förbi i gymmet och hon exempelvis är på löpband så vinkar hon och ler alltid men vi har aldrig kommit längre än så.

Har inte sett henne på hela sommaren och tänkte att hon måste ha "glömt" mig, skulle inte komma ihåg mig om vi sågs ngn mer gång. Tränade igår och såg henne då plötsligt där på gymmet och tittade upp lite (hon sprang på ett löparband), hon höjde armen och vinkade...

Jag är ju lite sugen, trots att jag är emot att "ragga" på gym att ta det vidare och faktiskt börja prata med henne men är själv väldigt blyg, obekväm av mig i sådana sammanhang. Att hon är galet vacker gör ju inte saken lättare precis.

Gick du på myten om att tjejer bryr sig om killar har 20 år på gymmet? Det räcker att vara slank. Snacka om liten inombords när man behöver tillägga att man ser ut som när man har tränat 20 år - som att det är något skrytbart
Citera
2021-08-30, 11:26
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Gick du på myten om att tjejer bryr sig om killar har 20 år på gymmet? Det räcker att vara slank. Snacka om liten inombords när man behöver tillägga att man ser ut som när man har tränat 20 år - som att det är något skrytbart

TS är kvinna....
Citera
2021-08-30, 11:26
Medlem
Citat:
Hej!

Hursom:

Jag tycker det där låter lovande. Ta en fika med henne, om hon kan och vill. Det är långt ifrån säkert att hon är singel, hon kanske bara är trevlig. Men det låter väldigt lovade och det är ingen synd att dricka kaffe och äta kanelbulle så jag tycker inte det är mycket att tveka på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in