2021-08-30, 06:47
Medlem
Står på aftonbladet att båda vårdas för livshotande skador
Citera
2021-08-30, 06:50
Medlem
iSnickerss avatar
Undrar om det har med skjutningen i Tensta tidigare att göra.

Får väll se snart hur skadeläget kommer att se ut.
Citera
2021-08-30, 06:54
Medlem
Kaminen6s avatar
Hur är skadeläget på de bägge skjutna?
Någon som vet ??

Min fråga kom precis efter någon annan som frågar
Citera
2021-08-30, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSnickers

Någon som sitter på info så får ni gärna dela med er komigen. Hjulsta är hänge för DP sedan tidigare, konstigt att de griper folk i Hjulsta då inga flg eller shottaz bor där men de släpps väl snart ändå antar jag...
Citera
2021-08-30, 07:01
Medlem
iSnickerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Någon som sitter på info så får ni gärna dela med er komigen. Hjulsta är hänge för DP sedan tidigare, konstigt att de griper folk i Hjulsta då inga flg eller shottaz bor där men de släpps väl snart ändå antar jag...

Ja, förmodligen kommer info senare på dagen.

Händelsen hände alldeles sent på kvällen. Stackars boende som väcktes av skottljud.
Citera
2021-08-30, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Hur är skadeläget på de bägge skjutna?
Någon som vet ??

Min fråga kom precis efter någon annan som frågar

Livshotande enligt media
Citera
2021-08-30, 07:02
Medlem
Alla inlägg på instagram där Husbyhyenor hotar jaffar byn är borttagna. Vad är de för töntar bakom 🤡
Citera
2021-08-30, 07:08
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Livshotande enligt media

Tack!

En hämnd för den nyliga dödsskjutningen tro ??
Citera
2021-08-30, 07:09
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag ser inga problem med att polisen besöker och tar in kända personer i 'närområdet' för att förhöra dem. Det är inte för att visa 'musklerna' utan helt normalt polisarbete. Problemet är snarare att det finns för få poliser för att plocka in alla intressanta.
Sedan ska de naturligtvis släppas 'senare fram på dagen' om det inte finns misstanke om brott.

Här är länken till artikeln i DN: https://www.dn.se/sthlm/tva-man-skjutna-i-hjulsta/ som du missade i ditt inlägg.

Ingen som helst precision i att svepa ett område ta in och förhöra slumpmässigt funna personer. Det brukar aldrig leda till att brottet klaras upp och ur rättslig synpunkt tveksamt. Det kan ha varit kompisar till de skjutna som de tog och inte mördarna. De har ingen koll!

Att du inte ser några problem beror på att de inte sveper där du och din sambo, dina ungar bor.

De försöker skrämmas men det ger ingen effekt ingen blir dömd, men unga lär sig hata polisen. De kan lika gärna chilla på närmsta café och låta dem ha ihjäl varandra. Billigare för skattebetalare.
Senast redigerad av Gefundenes F 2021-08-30 kl. 07:12.
Citera
2021-08-30, 07:23
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det är jag inne på också. 30 skylten i AB, kan det vara kring skolan?. Verkar vara mycket höga staket i järn.

Stor möjlighet vid Hjulsta Backar 10 eller 8
Citera
2021-08-30, 07:25
Citat:
Ursprungligen postat av iSnickers

100% att det har med tidigare skjutning, troligtvis båda är döda
Citera
2021-08-30, 07:26
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ingen som helst precision i att svepa ett område ta in och förhöra slumpmässigt funna personer. Det brukar aldrig leda till att brottet klaras upp och ur rättslig synpunkt tveksamt. Det kan ha varit kompisar till de skjutna som de tog och inte mördarna. De har ingen koll!

Att du inte ser några problem beror på att de inte sveper där du och din sambo, dina ungar bor.

De försöker skrämmas men det ger ingen effekt ingen blir dömd, men unga lär sig hata polisen. De kan lika gärna chilla på närmsta café och låta dem ha ihjäl varandra. Billigare för skattebetalare.

Det börjar bli OT, men har du några bevis eller källor på att det är 'slumpmässigt funna personer' i det här fallet?
För övrigt är det inte ovanligt att 'kompisar till de skjutna' tas med för att förhöras. Det är ett sätt som gör att polisen kan få bättre 'koll'.
Senast redigerad av Drooid 2021-08-30 kl. 08:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in