2022-05-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
när hände detta? länka gärna tråd till händelsen

Hittar ej tråden men det var 2019 han blev klippt
Citera
2022-05-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Hittar ej tråden men det var 2019 han blev klippt
vilken område va han ifrån?
Citera
2022-05-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Hört att det var sixty som klippte han chico någon som har mer info
Nä de va inte han
Citera
2022-05-06, 18:47
Medlem
Hur går det här?

När förväntas domen komma?

Sixty är brutal tapp för dp, han är väl Sveriges topp sicario
Citera
2022-05-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil2021
Hur går det här?

När förväntas domen komma?

Sixty är brutal tapp för dp, han är väl Sveriges topp sicario

Nä, han är en mycket sjuk psykopat.
Citera
2022-05-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nä, han är en mycket sjuk psykopat.

En mycket sjuk psykopat är väl dröm-sicarion för ett gäng? Därför ett stort tapp. Konstigt att argumentera mot det…
Citera
2022-05-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeljohn123
En mycket sjuk psykopat är väl dröm-sicarion för ett gäng? Därför ett stort tapp. Konstigt att argumentera mot det…

Det är väl ”topp-” jag reagerar på. Det ger en viss positiv status på subjektet och det förtjänar han inte. Möjligen en av landets värsta sicarios.
Citera
2022-05-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är väl ”topp-” jag reagerar på. Det ger en viss positiv status på subjektet och det förtjänar han inte. Möjligen en av landets värsta sicarios.

Ah nu hänger jag med. Det har du rätt i.
Citera
2022-05-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
vilken område va han ifrån?

Tensta
Citera
2022-05-09, 18:18
Medlem
Lillebror Abdullahi vill flytta och behöver pengar. Han vill själv snacka med Slice och säga att han är Sixtys lillebror. Sen frågar han Okashe om han kan fixa pengar. Det slutar med att Bashir är i Husby kl 5 på morgonen och på frågan varför Bashir är där säger Abdullahi "DP money"! Abdullahi flyttar samma dag. Hemlig ort men tydligen uppåt i landet. Orten är överstruken men inte var det ligger geografiskt.

Abdullahi säger också att Sixty och Slice fick jättebra kontakt efter dubbelmorden och att de snackade varje dag. PS4an. Jag tolkar det som att dom snackar med varandra genom spel. En sak jag undrar. Polisen kan väl inte spåra när man pratar med varandra genom tex FIFA under en match?

Micke blev inte grönsak som Hjulstabarnen trodde under den första tiden. Micke Svensken säger att han är normal förutom att han ser sämre på vänster öga och hör sämre på höger öga eller om det var tvärtom. Hans attityd och inställning ändras också när han flyttas från sjukhuset till häktet i december. I sista förhören på sjukhuset hade han knappt någon minne. På häktet "framkommer" det inte lika tydligt.

Om det blir fällande domar för de misstänkta kommer Svensken då att få skadestånd (staten) som brottsoffer? Även om han också skulle bli dömd för det han är misstänkt för?
Senast redigerad av TopDogg08 2022-05-09 kl. 18:24.
Citera
2022-05-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Tror inte det hade räckt för fällande dom men det hade absolut gett motiv till gärningsmannen. Yasin är för stor för 1.cuz nu, det är iaf vad han själv tycker. Yasin leker Sveriges 2pac, Jaffar är den mer troliga att svara med tanke på hur han fortfarande lever lite på sin Shottaz-merit. Cuzzo var aldrig djupt inne i gatan, han var mest en springpojke, frågan är dock hur många han känner. Han lär ju ha backup för att våga göra en sådan här gröv diss, som egentligen kan ses som en krigsförklaring.

Själv hade jag bettet på att Cuz hat kvarlevorna av Lejonen, de flesta aktiva i Essa Kah familjen förutom bögen Mano1o samt några grabbar från Söderort alternativt HH.

Vi får se om Yasin och Jaffar svarar i deras kommande låtar. Det är väl troligt att de slänger i väg "shot" på One Cuz?

Det framkommer under hemlig avlyssning av lägenheten att Sixtys storebror och Okashe tryckte i Hässelby en tid efter att de blivit släppta från häktet. Anledningen ska ha varit ovanligt mycket rörelse (opps) runt lägenheten den tiden.
Citera
2022-05-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Jag har rent uselt minne men tror att de nämner det som en eventuell punkt i dom tidigaste förhören och talar om att det droppats i dom senaste. Då säger dom också att dom inte öppnat matlådan och att vikten inkluderar den. Märkligt förfarande.
Knarkhundar och bombgrupp inkopplade på en matlåda med möglig malawa

Det där var en märklig del av fupen. Något olagligt var det troligen men i så lite mängd att man sket i det. Varför skulle man kasta ut ryggsäcken isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in