Citat:
Ursprungligen postat av
Cikana1
Helt ärligt jag tror svensken och alpo blev såld utan sina ”egna” vänner! Det är mycket som spekulerar i min hjärna efter fupen! Varför just han och Alpo! Om det är så nu som fupen! Varför sprang inte svensken och alpos vänner för att rädda dom! Jag har lärt mig en sak efter att lyssnat på så många rättegångar! Det finns inga ”vänner” alla är horungar
Polisens avlyssning av lägenheten verkar ha rätt dålig kvalitet men i aktbilaga 470 där den gås igenom pratar Sixtys lillebror på sida 193 med en okänd man om ”chattar med Ace” som raderats. Oklart om samma Ace åsyftas - senare på sida 201 pratar han i telefon med en Ace, när Kawala-Ace rimligen satt häktad? Här nämns även en ”Dillen” vilket för tankarna till en Shottaz-bekant men den dåliga kvaliteten på avlyssning och tolkning innebär att man nog ska vara försiktig med spekulation.
Överlag har DP-sidan haft god koll på angriparnas färdväg, men det är inte helt tydligt om det beror på tur (att springisar eller de själva i samband med tur till somaliskt café strax innan 02 råkat upptäcka dem) eller på kontakt med någon från motståndarsidan.
Media har ju rapporterat om misstankar att de såldes ut av egna sidan så det behöver inte vara helt omöjligt.