2022-04-23, 10:52
Medlem
Xfiless avatar
Har skummat igenom FUP nu. Har några frågor:

Är Ace och Kawala samma person? (Ilyas Noor?)

Polisen hittade inga vapen på Alpo och svensken eller precis bredvid dem - stämmer det? Hur hade de tänkt skjuta DP utan vapen?

Vapnet som hittades utomhus vid husväggen vid en låst liten brunn, var det DPs vapen?

Sköt DP på dem från loftgången eller porten?

Och sista frågan… visst har det inte framkommit hur DP visste att dem var där? Svensken säger till polisen när han ligger på marken att de skulle ha ”möte” med DP. Var det ett bakhåll eller vad hände?
Citera
2022-04-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Så är det såklart. Jag läste fel.

18 Vid Skrubba Allé ligger begravningsplatsen Strandkyrkogården. Källa: Wikipedia

Vet du vilken bild jag menar? Minns inte tidpunkten. Tänkte om det kan kopplas till något i efterhand.

Har sett den. När Slice och två andra personer (Misstänker att Rama är en av dem) står vid Tensta allé.

Det var ju efter sommaren. Flera av HHs fiender från Tensta hade dött så de passade på att åka till Tensta mitt under natten, ta en bild och snabbt åka därifrån innan någon såg dem.

Han gör ju liknelsen att Tensta Allé är en begravningsplats.
Citera
2022-04-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdkilla
Har sett den. När Slice och två andra personer (Misstänker att Rama är en av dem) står vid Tensta allé.

Det var ju efter sommaren. Flera av HHs fiender från Tensta hade dött så de passade på att åka till Tensta mitt under natten, ta en bild och snabbt åka därifrån innan någon såg dem.

Han gör ju liknelsen att Tensta Allé är en begravningsplats.

Ja, det är min tanke med.

Angående dubbelmordet i Glömmingegränd. Svensken har kontakt med Haykel Roble på grammet där Haykel har skickat en bild på AZ och okänd DP-medlem till Svensken med texten "De där?" ett par veckor innan. De följde varandra med.
Citera
2022-04-23, 11:17
Medlem
Varför kan polisen inte komma åt bilder/videos på Snapchat/Instagram som visas som tomma meddelanden?
Citera
2022-04-23, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Helt ärligt jag tror svensken och alpo blev såld utan sina ”egna” vänner! Det är mycket som spekulerar i min hjärna efter fupen! Varför just han och Alpo! Om det är så nu som fupen! Varför sprang inte svensken och alpos vänner för att rädda dom! Jag har lärt mig en sak efter att lyssnat på så många rättegångar! Det finns inga ”vänner” alla är horungar
Polisens avlyssning av lägenheten verkar ha rätt dålig kvalitet men i aktbilaga 470 där den gås igenom pratar Sixtys lillebror på sida 193 med en okänd man om ”chattar med Ace” som raderats. Oklart om samma Ace åsyftas - senare på sida 201 pratar han i telefon med en Ace, när Kawala-Ace rimligen satt häktad? Här nämns även en ”Dillen” vilket för tankarna till en Shottaz-bekant men den dåliga kvaliteten på avlyssning och tolkning innebär att man nog ska vara försiktig med spekulation.

Överlag har DP-sidan haft god koll på angriparnas färdväg, men det är inte helt tydligt om det beror på tur (att springisar eller de själva i samband med tur till somaliskt café strax innan 02 råkat upptäcka dem) eller på kontakt med någon från motståndarsidan.

Media har ju rapporterat om misstankar att de såldes ut av egna sidan så det behöver inte vara helt omöjligt.
Senast redigerad av ManetManet 2022-04-23 kl. 11:54.
Citera
2022-04-23, 12:00
Medlem
Både i den här fupen och i fupen om vapenbrott med Capone, Makaveli och en av bröderna Hussein så framkommer det att DP-medlemmar spenderat längre perioder i Hammarby Sjöstad.

"Det finns celluppkopplingar generade av datatrafik, datauppkopplingar, som tyder på att
brukaren av telefonen spenderat längre perioder vid Hjulsta Backar, Hässelby Gård, Hammarby
Sjöstad och på Fridhemsplan."

Vapenbrottet där Makaveli, Capone och en av bröderna Hussein dömdes till fängelsestraff:

(FB) Tre personer från Dödspatrullen gripna för vapenbrott, Hjulsta, Stockholm, 2021-12-07
Citera
2022-04-23, 12:14
Medlem
Mäkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Asså vilken jobbig snut som söndersnackar svensken när han är skjuten, försök stoppa blodet eller nått istället för att slösa hans energi på att be han snacka på plats.

Tror svensken är i en slags psykos under detta som pågår, han är rädd att bli upptäckt av att andra ser han att han ligger där o snackar med snuten, han vill inte synas med aina o konstant påpekar att polisen ska ta bort lampan från hans fejja för då syns han mycket för det är halvmörkt ute redan, och inte minst vill han bli handfängslad och bortförd till bilen och prata med honom ensam så han kan avslöja "gola" hela sanningen om vad som hände "exakt" utan att hans syns mitt i gården bland alla vittnen o ligger och syns med lampan på ansiktet o snacka med snuten, för han tjatar verkligen om detta nonstop.

Snuten är ju dum varför gör han inte som svensken säger och provar bara föra han till bilen och kanske svensken börjar prata öppet mer då får ju dom mer info kanske om vad som hände, vem vet? Prova bara, dom tror ju han kommer dö ändå, än att dom munhugger med varann där ute utan att komma fram till nått som två fjortisar.

För gola i dessa gatugäng är lika med döden det vet alla, gänget, personen och alla får dåligt rykte och ingen vill köra eller göra nått med han/dom i framtiden och dom kommer bli knullade ännu mer om dom har golare i gänget inte minst internt bland sina egna. Detta vet svensken, han vill inte dö bli ihågkommen som den som golade och dog som en råtta därför.

Men samtidig ju mer tiden går och snuten inte lyssnar på honom utan fortsätter pressa han på snacka och det inte går nått, så skiter svensken i det och börjar ge små medgivande och prata.
Förstår han fullt ut på ett sätt han vill kanske ge sin familj ro och att dom inte lider i alla år o undrar vem som döda deras son och att mördaren är kvar där ute.
Men o andra sidan snälla du svensken du har valt det där livet och är en sk 100 gubbe o löper linan ut och vet spelets regler du är nog inte oskuld vid det här laget, då kan du lika gärna åtminstone dö med lite heder i kroppen o bli ihågkommen som svensken som dog iskallt utan att gola trots sin tillstånd, och som gjorde miljoner åter miljoner, lika med respekt och rest in peace, istället för piss in peace.

Alltså läs på lite! Trauma och chocktillstånd är mer komplicerat än så, man kan säga konstiga grejer, jag voltade med en bil, satt på passagerarsidan och min vän flög ut genom fönstret och dog, jag vaknade upp och fattade ingenting, sen skrek jag ”de var jag som körde” upprepande gånger till brandmännen som skulle såga ut mig. Kan tänka mig att hans chock och trauma var fan så mkt värre… det han sagt behöver inte ens stämma.
Citera
2022-04-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Ja, det är min tanke med.

Angående dubbelmordet i Glömmingegränd. Svensken har kontakt med Haykel Roble på grammet där Haykel har skickat en bild på AZ och okänd DP-medlem till Svensken med texten "De där?" ett par veckor innan. De följde varandra med.

Svensken känner Heykal genom hennes syster. Samma tjej som gifte sig med Ayye.
Citera
2022-04-23, 12:18
Medlem
Och Hur kan okashe forfarande vara på frifot???? Asså han var än av dom som sköt Alpo och svensken. Han har kommmit undan för många mord. Han typ gola ner sig själv i ett avlyssningat samtal efter han blev släppt.
Citera
2022-04-23, 12:29
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Dessa gäng tar mestadels tramadol då du inte blir lika bäng på samma sätt som du blir på benzo, benzo blir du flöddrad på.
Dessa droger kommer inte direkt från apoteket, dom tillverkas oftast i s.k "underground labbs" som är kopior till apoteksvaror.
Det folk vägrar förstå är att tramadol, benzo, spice, k2 och andra droger förändrar hjärnan permanent efter en gång. Men folk ska ha en massa ändå.
Inte bra med tätbygd, unga män, dålig ekonomi, kallar och droger som gör en massa folk paranoida.
Citera
2022-04-23, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Har skummat igenom FUP nu. Har några frågor:

Är Ace och Kawala samma person? (Ilyas Noor?)

Polisen hittade inga vapen på Alpo och svensken eller precis bredvid dem - stämmer det? Hur hade de tänkt skjuta DP utan vapen?

Vapnet som hittades utomhus vid husväggen vid en låst liten brunn, var det DPs vapen?

Sköt DP på dem från loftgången eller porten?

Och sista frågan… visst har det inte framkommit hur DP visste att dem var där? Svensken säger till polisen när han ligger på marken att de skulle ha ”möte” med DP. Var det ett bakhåll eller vad hände?

Ja Det Är Samma Person, Men Alla Kallar Honom Ace.
Citera
2022-04-23, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jdkilla
Mordet på kapten skedde i en park nästan mitt under sommaren, på ljusa dagen framför hundratals människor så det va många som såg vad som hände.

Utöver det är det inte konstigt att HH ville åt kapten mest då han va ju ”ledaren” för FLG.

Han tog sin elcykel och åkte iväg medans andra sprang, motorcykeln närmade honom och sedan ramlade han. Skytten går fram och skjuter honom, springer tillbaka till motorcykeln och sen skriker föraren av motorcykeln att gå tillbaka och avrätta honom och då gör han det, sedan åkte de iväg. Det va en konstig sätt att avrätta honom men det är vad som sägs hände.

Den Här Killen Vet Vad Han Pratar Om! Skytten Är ABZ Och Föraren Är Från Tensta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in