2022-04-23, 04:02
Medlem
Jag har alltid firat med en flaska dompa per mördad sand-neger , börjar bli jobbigt å hålla de tempot
Citera
2022-04-23, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den här M*lcom G*rcia, vem sjutton är det? Vad häktades han för och vilken gruppering står han nära? Någon som vet?

Var tydligen förare i en av bilarna med FLG medlemmar som stoppades av polisen ett par timmar efter mordet. En av passagerarna var Christopher Acea Fernandes. Koppling finns väl där med tanke på att båda är skriva i södra Stockholm.

Det verkar som att FLG och Fagersjönätverket har utvecklat sin relation efter hösten 2020:

(FB) FLG skulle utföra mord för Fagersjönätverket, 2022-04-13
Citera
2022-04-23, 08:23
Medlem
På mord som Alpo eventuellt medverkat som varit uppe för diskussion tidigare kan man även lägga till mordet på Shabab från i maj på samma adress. Det var väl då Sha kom ut från porten tillsammans med DP-medlemmar när dom blev beskjutna.

(FB) 25-åring ihjälskjuten, Hjulsta Backar, Stockholm 12/5 -21
Citera
2022-04-23, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja lätt bli hämdlysten när ens kusin mördas
konstigt att det varit lugnt, hämdlystna och spice och K2 paranoida, dras in i oppar med kalle

Klar man blir lack om någon mördar sin systers blivande man. Hoppas systern kan bli bortgift med en annan kusin.
Citera
2022-04-23, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Intressant FUP jag har knappt hunnit läsa halva eller läsa bläddrat/läst fram till halva, undrar lite..

Seriöst talat dom verkar ju haft en del cash trots allt all respekt! Ändå beter sig dessa som luffare o hänger i orten med märkeskläder o sparkcyklar, tar tramadol och bor i LUFFIGASTE lägenheterna som en horhus thaisalong, utan någon design eller påkostat eller snygg eller flashigt hemtrevligt, bara massa smuts, skit, nerdragna gardiner, smutsiga madrasser överallt, bajsiga toaletter, SMUTS!!
Hur kan man leva o bo så??
Säg nu inte "aa dom är gata, tunga osv" I så fall ska man ha någon klass o stil i sig.
Lika mycket hur snyggt du klär dig o går ut o visar dig, ska din tak över huvet vara snyggt o stiligt o klass o ha hemkänsla.
När du varit ute en lång dag med grabbarna umgåtts, driftat, bråkat whatever, när du kommer hem ska du komma HEM, ditt hem är din bas o det ska vara snyggt o skönt bekvämt, inte komma hem till ett sönderknullat horus med spermafyllda kondomer o försöka sova ifyllt proppat med tramadol o stilnoct i kroppen.

Ingen äger dyra bilar eller annat påkostat materiellt. Enda materiella dom har är märkeskläder, iphone, sparkcyklar, o lite guldkedjor, och snabbmat.
Vapen har dom inte så mycket av, ofta återanvända, gamla, och inte minst ombyggda tårgaspistoler är det dom köper för att dom kostar knappt en tredje del av en riktigt ny ren pistol. Herregud ska du klippa nån låt det kosta, ni har ju fan cash, driver ni eller?

Visst jag ger dom dom gör en del påkostade resor då o då och det är vettigt o nice, och det är typ det enda bra dom gör med sina cash annars är allt mer eller mindre skit enligt mig.

Detta är inget annat än självsanering, det är unga drogpåverkade ungdomar under 21, som inte rikskerar life, eller ännu yngre som inte får mer än 4 bast volta o muckar sen som 100.
Totalt meningslöst krig som kostar samhället massa pengar osv.
Men det är ju detta snuten och rättshaveristerna vill, att alla ska knulla varann så länge dom håller sig till dödar varann o inte oskyldiga dör så är det "OK" Helt jävla sjukt system, man blir ju förbannad.
Det är sorgligt, så många som sörjer föräldrar, familj släkt osv "barnen" dör på hänsyslöst o onödigts sätt.

Vems ansvar är detta? Individerna, samhället, poliktkerna???

Det är så här Sverige vill Systemet ska funka och rulla runt, punkt slut!

Många av dagens gängkriminella är bara drogmissbrukare med vapen, hade jag haft en Glock när jag var 18 år och tog mycket benzo så hade jag garanterat också skjutit någon.

För ett antal år sedan så såg man ner på folk som tog benzo och andra läkemedel men nuförtiden så verkar alla äta piller som det vore godis och korkade människor blir ännu dummare. Tragiskt att folk tror att de inte är så farligt med piller för det kommer ju från Apoteket och man kan få det utskrivet men det är de värsta drogerna! Rök en joint istället!
Citera
2022-04-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Asså vilken jobbig snut som söndersnackar svensken när han är skjuten, försök stoppa blodet eller nått istället för att slösa hans energi på att be han snacka på plats.

Tror svensken är i en slags psykos under detta som pågår, han är rädd att bli upptäckt av att andra ser han att han ligger där o snackar med snuten, han vill inte synas med aina o konstant påpekar att polisen ska ta bort lampan från hans fejja för då syns han mycket för det är halvmörkt ute redan, och inte minst vill han bli handfängslad och bortförd till bilen och prata med honom ensam så han kan avslöja "gola" hela sanningen om vad som hände "exakt" utan att hans syns mitt i gården bland alla vittnen o ligger och syns med lampan på ansiktet o snacka med snuten, för han tjatar verkligen om detta nonstop.

Snuten är ju dum varför gör han inte som svensken säger och provar bara föra han till bilen och kanske svensken börjar prata öppet mer då får ju dom mer info kanske om vad som hände, vem vet? Prova bara, dom tror ju han kommer dö ändå, än att dom munhugger med varann där ute utan att komma fram till nått som två fjortisar.

För gola i dessa gatugäng är lika med döden det vet alla, gänget, personen och alla får dåligt rykte och ingen vill köra eller göra nått med han/dom i framtiden och dom kommer bli knullade ännu mer om dom har golare i gänget inte minst internt bland sina egna. Detta vet svensken, han vill inte dö bli ihågkommen som den som golade och dog som en råtta därför.

Men samtidig ju mer tiden går och snuten inte lyssnar på honom utan fortsätter pressa han på snacka och det inte går nått, så skiter svensken i det och börjar ge små medgivande och prata.
Förstår han fullt ut på ett sätt han vill kanske ge sin familj ro och att dom inte lider i alla år o undrar vem som döda deras son och att mördaren är kvar där ute.
Men o andra sidan snälla du svensken du har valt det där livet och är en sk 100 gubbe o löper linan ut och vet spelets regler du är nog inte oskuld vid det här laget, då kan du lika gärna åtminstone dö med lite heder i kroppen o bli ihågkommen som svensken som dog iskallt utan att gola trots sin tillstånd, och som gjorde miljoner åter miljoner, lika med respekt och rest in peace, istället för piss in peace.
Vad hade du gjort! Mycket snack men ingen verkstad! I den situation hade jag sagt allt för att kunna åka ambulans! Ambulans personalen säger att dom blev irriterad på polisens beteende! Att svensken var livrädd! Det är mycket snack på flashback eftersom det är en offentlig sida! Folk skriver vad dom vlll men utan en ren fakta!
Citera
2022-04-23, 09:20
Medlem
Helt ärligt jag tror svensken och alpo blev såld utan sina ”egna” vänner! Det är mycket som spekulerar i min hjärna efter fupen! Varför just han och Alpo! Om det är så nu som fupen! Varför sprang inte svensken och alpos vänner för att rädda dom! Jag har lärt mig en sak efter att lyssnat på så många rättegångar! Det finns inga ”vänner” alla är horungar
Citera
2022-04-23, 09:28
Medlem
Istället för att kalla svensken för golare borde vi kalla hans så kallade ”vänner” för horbarn! Vidrigt! Dom åker taxi till sjukhuset efter att svensken och alpo blir skjutna! Polisen frågar taxi föraren vad som pratades under taxi resan! Svensken och alpos så kallade ”vänner” skrattade hela taxi resan! På vägen till sjukhuset blir dom stoppad av polisen! Då hade en utav svenskens” vänner ”frågat vi har en granne som blev skjuten” är han vid liv? Lever han fortfarande? Vad var syftet? I denna planet finns inga lojala vänner! Dom kan kalla dig bror, ni kan dela säng, mat, kläder allt! Men en dag kommer där din så kallade ”vän” vänder sin rygg och sticker!
Citera
2022-04-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Kapten o Ninow är riktiga bröder. Dom är syskon. Så aldrig
Nej min vän, Kapten och Ninow va inte syskon. Kanske kusiner men absolut inte syskon vet inte vart du fått det ifrån
Citera
2022-04-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Istället för att kalla svensken för golare borde vi kalla hans så kallade ”vänner” för horbarn! Vidrigt! Dom åker taxi till sjukhuset efter att svensken och alpo blir skjutna! Polisen frågar taxi föraren vad som pratades under taxi resan! Svensken och alpos så kallade ”vänner” skrattade hela taxi resan! På vägen till sjukhuset blir dom stoppad av polisen! Då hade en utav svenskens” vänner ”frågat vi har en granne som blev skjuten” är han vid liv? Lever han fortfarande? Vad var syftet? I denna planet finns inga lojala vänner! Dom kan kalla dig bror, ni kan dela säng, mat, kläder allt! Men en dag kommer där din så kallade ”vän” vänder sin rygg och sticker!
kawala va väll plats om jag inte har fel? vem mer va vid hjulstabackarna?
Citera
2022-04-23, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Mannen sluta paranoia är du sjuk eller Alpo och Svensken var 2 av de viktigaste spelarna i FLG, Alpo killy och Svensken satt och drog in flera miljoner. DP sköt mot dom i Tensta, provocerade dom att komma till Hjulsta och samma natt åker dom dit med radios och fullmunderade med vapen och västar, bara för att dom 2 blev skjutna behöver inte betyda att om blev sålda. De va andra FLG där också som likaväl kunde blivit skjutna men klarade sig. Fråga mig inte varför just dom 2 blev skjutna men dom var väl närmast och inte konstigt om Alpo är längst fram som är deras shooter. Hela FLG och Shottaz är i fullt krig med DP, ändå tror du dom blir sålda av sina egna? Mannen skärp dig
Citera
2022-04-23, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
kawala va väll plats om jag inte har fel? vem mer va vid hjulstabackarna?
Kawala va där, Ghost va säkert där, plies och säkert sin bror med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in