2021-08-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Rätta mig om jag har fel, men grundbulten till denna "reset" är väl en lögn?

Låt mig förklara.

En gång i världen var en bank en institution, där folk satte in sina pengar, mot att dom fick lite betalt för det - ränta.

Banken i sin tur lånade ut dom insatta pengarna, mot då högre ränta än dom som satt in pengana fick.

Bas och grund till bankväsendet - lägg märke till att så länge pengar var fysiska, var det omöjligt att låna ut mera än folk satte in.

Nästa steg blev den stora blåsningen, och den situation där vi är i dag - pengar från inget.

Alla som föstått något vet att bankerna av i dag skapar pengar av ingenting - tom luft.

Vill du ta ett huslån på säg 3 miljoner, går man inte in i bankvalvet och räkar hur mycket pengar man har där inne, innan man lånar ut pengarna.
Nejdå, man skriver ut en skuldsedel på 3 miljoner, som alla andra banker accepterar - money from nothing.

Sedan tar man ut ränta på dom pengarna man inte hade, och som heller inte finns.

Grundläggande.

Men hur fungerar ovanstående scam och lurendrejeri nu när vi har minusränta?

Och hur blir det när bankerna blir för giriga och den påhittade icke-existerande penningmängden blir enormt mycket större än alla ekonomier tillsammans?

Så där är tvånget med en reset, minusräntan är bara den sista flämtande sucken av ett totalt korrupt bank och penningsystem, där dom påhittade pengarna för länge sedan tagit över hela det ekonomiska systemet.

Antingen resettar man, och börjar scammen igen från början, eller så totalhavererar det ekonomiska systemet.

Men - det gäller att behålla makten, och alla egna ägodelar fast man gör hela västvärldens befolkning pank och medellös.

Men dom som har makten, äger i dag ändå precis allt, bara nu sista millimetern kvar så äger du absolut inget, men då äger dom även dig.

Gäller bara att undvika revolution och att dom få som äger allt inte skall bli avrättade av dom som snart äger inget.

Så gäller att gå försiktigt fram, och covid är väl en del av lydnadsträningen.

Det är helt riktigt. Men man får inte glömma att det går utan vidare att ändra på systemet.

Antingen till det sämre, men också till det bättre och det får man inte glömma bort. Folk förlorar sig själva i problemen och sällan kommer med lösningar.

Har du något förslag på hur man kan gå till väga framöver?

Kapitalism är enligt mig det enda system människan skapat som håller i teorin. Kapitalism behöver nödvändigtvis inte bara handla om pengar, valuta kan innebära allt ifrån kunskap, framgångar, status etc utan en krona kopplat till det.

Kapitalism emulerar tex statusen och hyllandet någon får som vinner VM i 100 meter sprint. Det har också ett värde, ett större värde kan jag tycka och mina idéer om framtiden så ser kapitalism inte alls likadant som idag. Men vi gör oss inte av med det.
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-08-30 kl. 11:45.
Citera
2021-08-30, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Varför vill man detta?

Målet är alltså 2 miljarder människor, varför just 2 miljarder och inte 3? Vad är syftet och vad driver på judarna?
För att de anser att vi då är enklast att kontrollera. Finns flera som har nämnt siffror kring 2 miljarder men det är i värsta fall. Karl Marx mördade väl en bit över 100 miljoner men den här gången kommer Klaus Schwab mörda minst en miljard gissar jag. Det är en riktig dark age som vi precis har inlett och det är total mörker efter 2025.
Citera
2021-08-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
För det finns inte ett stort judiskt ägande?

Wallenberg är definitivt judisk idag, genom ingifte. Från början hade de åtminstone starka judiska kopplingar samt var väldigt sionistisk.

Wallenberg stal Kreugers tillgångar med hjälp av Bonnier. Båda gängen är banditer.

Marcus Wallenberg har en judisk fru, Fanny Sachs. Hon jobbar som arkitekt. De har en gemensam son som jobbar som fotograf.

Betyder det att Marcus själv är jude? Nej. Betyder det att andra wallenbergare i ledande positioner är judar? Nej.
Senast redigerad av Nannegijala 2021-08-30 kl. 12:06.
Citera
2021-08-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
För att de anser att vi då är enklast att kontrollera. Finns flera som har nämnt siffror kring 2 miljarder men det är i värsta fall. Karl Marx mördade väl en bit över 100 miljoner men den här gången kommer Klaus Schwab mörda minst en miljard gissar jag. Det är en riktig dark age som vi precis har inlett och det är total mörker efter 2025.

Ok. Du kanske tycker jag är jobbig, men varför vill man "kontrollera befolkningen".

Jag trollar inte dig, jag är genuint intresserad av hur resonemanget ser ut bakom dessa tankar.

Handlar det om religion?

Även om målet är så mörkt att man ämnar förena människan och natur med maskin så frågar jag mig ändå vad syftet med denna kontroll handlar om.

Kontroll är sååå jävla tråkigt och ett kontrollerat liv bjuder inte på något spännande. Detta är såklart på gott och ont som en del av oss har fått erfara. Men man är sin egen lyckas smed.

Jag önskar inte alls bort allt det onda jag varit med om, det är med hjälp av det onda jag kunnat ta mig till en punkt i livet där jag prioriterar gott framför ont och med hjälp av mina erfarenheter så kan jag navigera betydligt bättre i livet.

Om "The Great Reser/New World Order/ Agenda 21-30" handlar om kontroll så har jag svårt att se hur dessa individer skulle bli lyckligare av det.

Visst. Ena riktigt elaka vidriga jävlar kanske tycker det vore ballt. Men nu pratar vi om en generation. Har väldigt svårt att se hur denna kontroll skulle kunna bestå någon längre tid. Kanske 50 år eller något om inte AI har dömt ut oss som levande organismer innan dess.

Senast redigerad av Tankevurpan 2021-08-30 kl. 12:15.
Citera
2021-08-30, 12:26
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
För det finns inte ett stort judiskt ägande?

Wallenberg är definitivt judisk idag, genom ingifte. Från början hade de åtminstone starka judiska kopplingar samt var väldigt sionistisk.

Wallenberg stal Kreugers tillgångar med hjälp av Bonnier. Båda gängen är banditer.

Källa/or på att Wallenberg är en judisk familj idag?
Citera
2021-08-30, 12:30
Medlem
Bland det mest dumma jag läst.
Inga trovärdiga källor på några påståenden överhuvudtaget…

Börjar tråden med ”känns som” vem känner så. Du? Majoriteten?
Helt ologiskt det kommer inte bli någon RESET precis som jorden inte gick under 2012
Citera
2021-08-30, 12:35
Citat:

Visst. Ena riktigt elaka vidriga jävlar kanske tycker det vore ballt. Men nu pratar vi om en generation. Har väldigt svårt att se hur denna kontroll skulle kunna bestå någon längre tid. Kanske 50 år eller något om inte AI har dömt ut oss som levande organismer innan dess.

Det är Elon Musks tes att AI är farlig och att AI kommer att utrota mänskligheten om inte mänskligheten också blir maskiner. Det är därför Musk utvecklar Neuralink.

https://en.wikipedia.org/wiki/Neuralink

Transhumanister, som nämns i Ts, är folk som förstått det nödvändiga med detta, andra (majoriteten här i tråden) tror att allt bara kan fortsätta som tidigare i all evighet.
Citera
2021-08-30, 12:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Att hyra av en bank är inte samma sak som att äga.

Det håller jag helt med om men det är även fler som betalat av sina fastigheter och äger dem på riktigt.
Citera
2021-08-30, 12:36
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det ska byggas flera. Detta är läger dit man ska transportera "sjuka" via järnväg. Låter det bekant?
Australien har den senaste tiden vidtagit flera totalitära åtgärder för att stävja "smittan". Att de skulle använda dessa läger för att isolera regimkritiker och andra opålitliga människor ser jag som en självklarhet. Men du får vara naiv om du vill.

Det går inte att utesluta att det är det som är det slutgiltiga målet, men det vet vi inte med säkerhet och då bör man skriva att det är en teori och inte något man vet med hundra procent.
Citera
2021-08-30, 12:47
Medlem
Bostonroses avatar
Jag tror vi är mitt i den just nu. Frågan är om vi är körda eller inte? Själv ser jag ingen väg ut...
Citera
2021-08-30, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ok. Du kanske tycker jag är jobbig, men varför vill man "kontrollera befolkningen".

Jag trollar inte dig, jag är genuint intresserad av hur resonemanget ser ut bakom dessa tankar.

Handlar det om religion?

Även om målet är så mörkt att man ämnar förena människan och natur med maskin så frågar jag mig ändå vad syftet med denna kontroll handlar om.

Kontroll är sååå jävla tråkigt och ett kontrollerat liv bjuder inte på något spännande. Detta är såklart på gott och ont som en del av oss har fått erfara. Men man är sin egen lyckas smed.

Jag önskar inte alls bort allt det onda jag varit med om, det är med hjälp av det onda jag kunnat ta mig till en punkt i livet där jag prioriterar gott framför ont och med hjälp av mina erfarenheter så kan jag navigera betydligt bättre i livet.

Om "The Great Reser/New World Order/ Agenda 21-30" handlar om kontroll så har jag svårt att se hur dessa individer skulle bli lyckligare av det.

De vill kontrollera massorna för att kontrollera motstånd och tvångsforcera kommunismen på alla. Dels kan inte kommunismen mätta så många munnar som det finns nu, så de måste reducera ner befolkningen till några enstaka miljarder. Allt som de har lovat med pensioner och bidrag är på väg att försvinna då de har förstört sina obligationsmarknader. Det kommer protesteras och göras uppror mot eliten då de har behållit kapitalism för sig själva men velat implementera kommunism för oss här nere. Det kommer slutligen leda till krig när massorna inser att staten är den som egentligen är fattig och hemlös. Denna skattjakt är bara en nedåtgående trend på att kommunism aldrig funkar.

Sen kan du och jag inte relatera till det men det finns människor som har ett starkt maktbegär att kunna tvinga sin vilja på andra. Ta alla muslimer, de vill tvinga på islam på oss. Du har judar som anser att kommunism är det bästa för icke-judar. Och vi har nationalister som anser att globalism är skit osv. Alla tycker olika.

Hursomhelst kommer kommunismen att krascha hårt. De kommer aldrig lyckas med sina planer men frågan är hur mycket de skadar innan det vänder. Jag tror att det krävs ett tredje världskrig.
Citera
2021-08-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det håller jag helt med om men det är även fler som betalat av sina fastigheter och äger dem på riktigt.

Ja, precis, jag äger exempelvis en gård inkl skog och åker (inga lån) och kan utan problem dra igång matproduktion - vad händer med oss som är självägande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in