2021-08-29, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Världens banksystem har givit ut skapade pengar och trissat upp priserna så högt att ingen har råd. Mer eller mindre alla är skuldsatta och för att lösa problemet så kommer de tvinga alla att säga upp äganderätten och i gengäld bli av med dessa falska lån som banken skapade ur tomma intet. Judiska stölden blir därmed fullbordad.

Hur nära vi är en reset är enkelt. ECB är ensam köpare av europeisk statsskuld och har enligt lag gjort det förbjudet att blanka. Det är möjligt att WEF sätter ECB i konkurs till 2023.

De vet om att deras obligationsmarknad är förstörd pga minusränta, och allt som de har lovat med pensioner och bidrag går inte längre att finansiera. Det är därför detta iscensatta fejkvirus har kommit innan ekonomiska kollapsen för att förhindra protester. Folk kommer sitta hemma i karantän medan tolfte vågen härjar från en cp-mutation från mars medan den judiska stölden pågår.

Den dagen man inser att man har förlorat så har man blivit av med allt.

World Economic Forum är riktiga terrorister som styr regeringar och hela deras agenda är på riktigt. Det är inte nån konspiration. Vi lever mitt i slutskedet. För att klargöra var jag tror att vi är så gör jag en tidsaxel

2022 - covidbluffen avslöjas och första sprickan i förtroende för regeringar blir uppenbar för de flesta dumskallar på gatan. Planen att sänka regeringars förtroende är en del i planen. Nästa år kommer vi även få uppleva cyberattacker där energinätet delvis går ner. Islamoterrorismen skruvas på i hög volym igen från att ha varit frånvarande sen våren 2018. Det finns en risk att bilismen får ett stopp pga en ny fejkvariant.
2023 - ECB ställer in sina betalningar och går i teorin i konkurs, massiva protester på stor skala bryter ut, kontanter avskaffas och kapital flyr till dollarn då den saknar konkurrens. Vi ser även en stor terrorattack utförd av WEF mot oljeindustrin för att helt slopa oljebaserade produkter och tillverkning på olja. Plaster kommer sluta säljas eller införas höga straffavgifter på. Vissa matvaror kommer försvinna helt och priserna kommer drastiskt att öka till 2024. Vi väntar också en terrorattack mot köttindustrin, troligtvis i spåren av ett nytt fejkvirus.
2024 - Vad som är kvar av den gamla världen når sitt slut 2024, härifrån ser vi big tech styra regeringar, vi ser det sista presidentvalet för USAs del och tydliga steg mot teknokrati och tredje världskriget börjar ta form.
2025 - Från 2025 så är det fokus på tredje världskriget men det börjar inte förrän 2026. Detta år är också ett uppehålls-år med förberedelse inför tredje världskriget.
2029 - första atombomben släpps i Europa

Det finns en överhängande risk att vi i värsta fall får se befolkningen minska till 2037 till 2 miljarder. Tredje världskriget kommer pågå från 2026 till 2037.

Ryssland och Kina är det många som gnäller på men dessa två länder är på folkets sida i den mån att de aldrig kommer gå med på att ge upp sin suveränitet för att gå med i en världsregering med judar. Så i den mån så är de militant motståndare till globalistjudarna. Varför ger de då ut vacciner till sitt eget folk? För att de bryr sig inte om folket så pass mycket. Regeringar har aldrig stått på folkets sida. Det är bara dumsvennar som tror det och gärna talar om att staten är folket och andra efterblivna dum-naiva uttalanden. Förstår man cykler så kommer man fram till samma slutsatser som jag har gjort.

Kan vara det vansinnigaste jag någonsin läst på Flashback. Du glömde för övrigt kryptovalutor.
Citera
2021-08-29, 23:07
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ingen debatterar det eftersom att man då är rökt. Fullt jämförbart med massinvandringen till Sverige som ingen debatterade, och den som ändå gick emot strömmen var rökt för alltid.

Håller med dig om vaxxare. Hela pandemin är egentligen en enda global övning i lydnad, jag startade en tråd om detta här:

(FB) Hypotes: Covid är en övning i lydnad
"en övning i lydnad" ..Kanske satte du huvudet på spiken där.

Man centraliserar också makt och underkuvar sig alla samhällsdelar... "förutom de ettriga självtänkande konspirationsteoretikerna... tur att de ingen lyssnar på dem". Överför massiva tillgångar till eliten i samma veva...detta är onekligen smarta jävlar.
Citera
2021-08-29, 23:09
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Haha,, kanske den "metalliska främmande men okända substans" som de funnit i vaccinen...
Fy fan... det börjar bli mer och mer verkligt... Hade inte varit svårt för dem att göra sig av med oss anti-vaxxers efter det.

Lär känna den amerikanska läkaren, och vaccinforskaren, Carrie Madej. Hon var den första som larmade världens befolkning i april 2020:

https://www.bitchute.com/video/cfE4DcT62CO6/
https://www.bitchute.com/video/otvGrWRg5cuy/
https://www.bitchute.com/video/eDGcJmQM9C3z/
https://www.bitchute.com/video/2jbj7ZqVsIbP/
Citera
2021-08-29, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Fortsätt tänk. Lyssna på Klaus Schwab i videoklippet. Vad innebär hans Fourth Industrial Revolution för oss människor?
De vill helt slopa oljan. Det är vad det betyder. Medan folk är dumma noga att tro att viruset är på riktigt så pågår terrorattacken mot oljeindustrin bit för bit. Stafettpinnen lämnades över av Greta med flygskam till de riktiga terroristernan direkt i WEF. Viruset har aldrig funnits utan var bara en förevändning för att minska på koldioxidtramset. Vad skulle en stor affisch med texten Greta Thunberg - flygskam göra i gate-hallarna på Arlanda 2019 året innan terrorattacken iscensätts?

Dessa terrorister är fast beslutna om att minska koldioxiden som i andra ordalag betyder att andelen människor på planeten ska minska då vi andas ut koldioxid.

Varför tror du att vissa får jobba hemifrån? För att minska koldioxiden.

Tänk hela tiden koldioxbluffen så förstår du bilden av framtiden bättre.
Citera
2021-08-29, 23:11
Bannlyst
Citat:
Kan vara det vansinnigaste jag någonsin läst på Flashback. Du glömde för övrigt kryptovalutor.
Varför?
Citera
2021-08-29, 23:12
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
"en övning i lydnad" ..Kanske satte du huvudet på spiken där.

Man centraliserar också makt och underkuvar sig alla samhällsdelar... "förutom de ettriga självtänkande konspirationsteoretikerna... tur att de ingen lyssnar på dem". Överför massiva tillgångar till eliten i samma veva...detta är onekligen smarta jävlar.

De är inte bara intelligenta, de är överlägsna. De har redan världen i sitt grepp, motstånd är meningslöst och pandemin är som sagt första övningen i lydnad. De som inte lyder kommer att bli alltmer exkluderade från samhället.

Att de skulle skada den del av mänskligheten som lyder är fullständigt irrationellt. Det är anti-vaxxers de är ute efter, dvs rebelliska människor.
Citera
2021-08-29, 23:13
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Misstänker att du menar stakeholder capitalism. Shareholder capitalism har vi redan. Äger du tillräckligt många börsposter i ett bolag så får du vara med på bolagsstämman.

Stakeholder capitalism är en holistisk syn på företagande, där man tittar på miljö, omgivning, andra intressenter, hur abetarna mår, välgörenhet mm.

Den fjärde industriella revolutionen är kort och gott ökad automation.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fourth...ial_Revolution

Ja, ursäkta, stakeholder capitalism menade jag. Ta du och följ World Economic Forum på deras Youtube-kanal, så kommer du få all information du behöver. Wikipedia är inte tillräcklig som källa. Finns även tre böcker om 4IR som Klaus Schwab skrivit de senaste sex åren.
Citera
2021-08-29, 23:14
Medlem
Idumeas avatar
Jag är inte 100% påläst om wef osv, men jag har förstått det som att det här i högre grad är analyser av vad som pågår snarare än en medveten detaljerad plan?

Jag menar inte att det gör det mindre skrämmande eller mer demokratiskt, det är en fucking jävla mardröm. Men det måste ju också vara skönt för makthavarna och kapitalägarna att folket bara sitter hemma och hetsar upp sig över en oöverskådlig judekommunistkonspiration istället för att jag vet inte, engagera sig i den faktiska lagstiftningen kring övervakning och data?

Och kom igen, sluta kalla det för kommunism när det enda som händer här är att techföretag utövar sinnessjuk makt och att politiker slickar deras röv.
Citera
2021-08-29, 23:14
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Inte nödvändigtvis. Blackrock agerar efter den devisen. De köper upp villor, lägenheter, hela bostadsområden, hyresvärdsbolag osv långt ovanför marknadspris. Ofta 50-100% över det.

WEF är simpla rent seekers. De vill ha passiva inkomster genom ägandeskap. Om stora företag eller konglomerat eller rentav stater köper upp/ut alla fastigheter och jordplättar så är man nästan där.

Sen har vi devices as a service, om standardmodellen för allehanda konsumtion går från att du köper något och äger det till att du leasar det som en tjänst så är vi framme.

Det är redan en hel del som inte äger sina bilar utan hyr dem. Majoriteten äger inte sina bostäder redan idag. Vad säger att det inte skulle funka så för mobiltelefoner, tv-apparater och annat. Varför inte kläder, möbler eller köksinredning med?

Kräver inte diktatur, bara att marknadskrafterna styr åt det hållet.

Det enda som är något att betänka i deras kråksång är om vi gick från slit och släng till en leasingekonomi är att producenter och uthyrare skulle kunna bli ansvariga för återvinning eller sophantering i slutändan men det tar jag för osannolikt.

Låter som en mer sansad och rimlig utveckling, men skulle detta ske på 10 år? Det måtte väl involvera det som Gefundes menar om avsiktlig kaos med ECB om denna extrema förändringen.. Det vore i klass med när människor blev jordfasta istället för jägare/samlare ... Men ja, på 18 månader har folk i stora drag accepterat dagens polisvåld och vaccintvång så... Allt vad ledaren i TV-rutan säger.. Gäller nu bevisligen en stor del av befolkningen.. Räcker bara med att knuffa zombie-massan i rätt riktning.
Citera
2021-08-29, 23:17
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
De vill helt slopa oljan. Det är vad det betyder. Medan folk är dumma noga att tro att viruset är på riktigt så pågår terrorattacken mot oljeindustrin bit för bit. Stafettpinnen lämnades över av Greta med flygskam till de riktiga terroristernan direkt i WEF. Viruset har aldrig funnits utan var bara en förevändning för att minska på koldioxidtramset. Vad skulle en stor affisch med texten Greta Thunberg - flygskam göra i gate-hallarna på Arlanda 2019 året innan terrorattacken iscensätts?

Dessa terrorister är fast beslutna om att minska koldioxiden som i andra ordalag betyder att andelen människor på planeten ska minska då vi andas ut koldioxid.

Varför tror du att vissa får jobba hemifrån? För att minska koldioxiden.

Tänk hela tiden koldioxbluffen så förstår du bilden av framtiden bättre.

Bland mycket annat, ja självklart. Men jag fokuserar på vad 4IR innebär för varje mänsklig individ. Personligen. Det är detta Klaus Schwab berättar för oss, klart och tydligt, i detta videoklipp. Den innebörd som vi måste fästa störst vikt vid. Utan konkurrens.
Citera
2021-08-29, 23:17
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Ja, ursäkta, stakeholder capitalism menade jag. Ta du och följ World Economic Forum på deras Youtube-kanal, så kommer du få all information du behöver. Wikipedia är inte tillräcklig som källa. Finns även tre böcker om 4IR som Klaus Schwab skrivit de senaste sex åren.

Vad har du för uppfattning om Kinas involvering i detta? Jag vet att Xi Jinping brukar prata vid varje möte, senast via länk, och att Jack Ma tidigare satt i WEF's styrelse, så det förefaller vara, som namnet (WEF) antyder, ett globalt projekt som Kina är med på till etthundra procent.
Citera
2021-08-29, 23:20
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Vad har du för uppfattning om Kinas involvering i detta? Jag vet att Xi Jinping brukar prata vid varje möte, senast via länk, och att Jack Ma tidigare satt i WEF's styrelse, så det förefaller vara, som namnet (WEF) antyder, ett globalt projekt som Kina är med på till etthundra procent.
En banal tanke är att de, härskarklassen, sitter och spelar Risk om världen. Ibland är banalt genialt...

Jack Ma kan antagligen bara varit poster boy för organisationen. Han kidnappades väl nyligen Ping-regimen för att ha lagt i sig i politiken. Kina tolererar verkligen inte oligarker som Väst gör... Men vem vad som pågår bakom kulisserna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in