Något som länge var konspirationsteori blev nyligen en verklighet, iaf för Sveriges del. Sverige har i decennier styrts av djupa staten, dvs inflytelserika personer som har styrt i trådarna och bakom kulisserna och använd partierna och statsministrar för deras agenda och mål.
Försvarsministern bekräftade nyss att Sverige är en del av den djupa staten, dvs vart än politiker bestämmer och vill ha Sverige åt ett håll så kommer det alltid någon uppe ifrån eller bakom kulisserna som vill ha åt en annan riktning. Skulle man regissera det hela händelsen för allmänheten hur det går till så kan det liknas mycket som James Bond filmer.
Enligt Wikipedia är den djupa staten:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Den_...aten_i_Turkiet
För mig är det ytterst förvånande att av alla länder så är Sverige tillsammans med Turkiet som har kommit fram sån sådan. Det är därför av den anledningen många har gett upp politiken eller att rösta på enskild parti skulle göra förändringar.
Jag blir förvånad varje gång när jag ser eller tänker på att det unna fortfarande människor i Sverige som tror på fullaste allvar att ett enskilt parti skulle förändra Sverige, såsom SD. Eller att det finns människor som tror det finns en verklig demokrati, eller att staten finns till för att gynna befolkningen.
Min fråga är när och hur kommer förstå detta och ge upp det de tror på? Dvs demokrati ?