2021-08-29, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Finns det något speciellt skäl till varför hon fortfarande läser på SFI efter åtta år? Är utbildningen undermålig eller är det hon som är obildbar?

Antagligen för att fortsätta få aktivitetsersättning.
Den dagen då hon avslutar sfi så blir det socialbidrag.

Jag spekulerar bara. Hoppas ingen här tar detta som fakta
Citera
Medlem
Tänk er om Sverige i genomsnitt hade tagit emot en somalisk familj i månaden och satsat på att få alla i familjen att få klart en svensk grundskola/gymnasieprogram samt noggrant följt upp familjen över tid dels med krav, dels med adekvat stöd istället som det har varit nu under cirka 20-30 års tid.
Om jag hade haft en rewind-knapp hade den nog varit söndertryckt nu...
Citera
Medlem
Bra att hon får hjälp,
Summan är på tok för liten också. 6 barn och ensamstående, tycker att hon borde få mer pengar.
Citera
2021-08-29, 11:43
Medlem
Politiker har ju satt detta i system för att behålla makten, tror ni denna orch shollibabben kommer rösta på något annat än S?
Citera
2021-08-29, 11:47
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
"Mahasen Ali Hussein, 60, kom till Sverige från Irak för 30 år sedan där hon arbetade som universitetslärare. ”Det tog sju år innan jag fick mitt första jobb”, säger hon.I dag är hon förtidspensionär. "

Bara muslimer kan bli förtidspensionärer innan 60. Bara muslimer kan få 32k i månaden utan att lyfta ett finger.

Dra åt helvete sverige. Det här landet förtjänar alla terrordåd det kan få.
Citera
2021-08-29, 11:49
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du upplever att du har någon sorts roll att bedöma lämplighet? Var tänker du rapportera dina iakttagelser om du skulle få möjlighet att se detta? Att ingen svensk vill arbeta i skogen beror nog sannolikt på att de är för lata.

Jag och min familj äger tillräckligt mycket mark, utbildning och erfarenhet för att ha kunskap i skötsel och kompetens att använda röjsåg likväl som motorsåg, så min iakttagelse skulle utan tvekan ge mig en bra bild av vederbörandes förmåga.

Varthän vill du komma med din infantila fråga? Jag har aldrig nämnt något om att rapportera.

Du fabulerar ihop en massa dumheter. Jag skulle vilja se vad det resulterar i helt enkelt. Frågor på det?
Citera
2021-08-29, 11:52
Medlem
colis avatar
Citat:
Min poäng är att hon har sin full rätt att säga det och då får hon förmodligen inte heller några bidrag. Det är hennes barn som är grunden till barnbidraget.

För övrigt går inte dessa länkade artiklar att läsa om man inte har en inloggning.

Naturligtvis får hon någon form av bidrag - arbetslöshetsbidrag eller soc. Troligen också bostadsbidrag.
Hon återger ju också vad arbetsförmedlingen ansett att hon ska göra - gå en utbildning. Då har hon ju kontakt med AF.

Dessutom - hon konsumerar ju sjukvård, skola för barnen, transporter på vägar, kommunalt vatten, lokaltrafik, infrastruktur, gator, riksdag, Skatteverket, kommunanställda.
Händer henne något finns, sjukvård, polis räddningstjänst, rättsväsendet.
Hon kommer att få en, om än liten garantipension, när hon blir äldre. Hennes barn får barnbidrag och utbildning för att andra betalar skatt.

Hon ska väl rimligen försöka bidra till detta? Hon lever ju i landet.

Att säga att man inte vill bidra, fast man kan, och ändå få del av samhällets resurser borde inte vara den enskildes val.
Senast redigerad av coli 2021-08-29 kl. 11:55.
Citera
2021-08-29, 11:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Jag och min familj äger tillräckligt mycket mark, utbildning och erfarenhet för att ha kunskap i skötsel och kompetens att använda röjsåg likväl som motorsåg, så min iakttagelse skulle utan tvekan ge mig en bra bild av vederbörandes förmåga.

Varthän vill du komma med din infantila fråga? Jag har aldrig nämnt något om att rapportera.

Du fabulerar ihop en massa dumheter. Jag skulle vilja se vad det resulterar i helt enkelt. Frågor på det?

Ja massor med frågor. Varför vill du ägna ditt liv åt att studera hennes eventuella förehavanden i skogen. Har du inget bättre att ägna dig åt?

Jag hade ju förstått ditt intresse om du hade en uppgift att fylla i det fallet och att det du skulle se komtill någon konstruktiv användning.
Citera
2021-08-29, 11:59
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ja massor med frågor. Varför vill du ägna ditt liv åt att studera hennes eventuella förehavanden i skogen. Har du inget bättre att ägna dig åt?

Jag hade ju förstått ditt intresse om du hade en uppgift att fylla i det fallet och att det du skulle se komtill någon konstruktiv användning.

Vem har sagt att jag ska ägna mitt liv åt det? Återigen kommer du med imbecilla kommentarer.

Jag skulle vilja se vad det resulterar i. Leder den här sysselsättningen till något meningsfullt som går att nyttja eller är det som vanligt. Ett sätt att få idioter att tro att vederbörande trots allt gör någon nytta.
Citera
2021-08-29, 12:00
Medlem
Vänster Media framställer hela artikeln tvärt om.

Att hon nu är duktig som jobbar 4h en dag fast hon hade fått lika mycket i bidrag ändå(!)

Inte ett jävla ord från "Journalisten" att systemet uppenbart är sjukt, inte ord om att andelen pengar för inget jobb är sjukt.

Vänstern med dess media måste krossas och slängas på soptippen.

Vi andra vill ha Demokrati.
Citera
2021-08-29, 12:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Naturligtvis får hon någon form av bidrag - arbetslöshetsbidrag eller soc. Troligen också bostadsbidrag.

Någon arbetslöshetsersättning utges ej om inte personen gör det som ställs krav på att göra. Försörjningsstöd prövas för varje enskilt tillfälle och bostadsbidrag ska ju ställa som kostnader för boendet, om personen har ett eget sådant.

Citat:
Dessutom - hon konsumerar ju sjukvård, skola för barnen, transporter på vägar, kommunalt vatten, lokaltrafik, infrastruktur, gator, riksdag, Skatteverket, kommunanställda.
Händer henne något finns, sjukvård, polis räddningstjänst, rättsväsendet.
Hon kommer att få en, om än liten garantipension, när hon blir äldre. Hennes barn får barnbidrag och utbildning för att andra betalar skatt.

Tänk om Sverige kunde effektiviser den otympliga skattekonsumerande offentliga sektorn så vi slapp finansiera en hel skrälldus med kommunanställda som inte gör ett förbannade dugg annat än har möten med varandra mellan fikarasterna. Då skulle vi kunna sänka skatten för personer som verkligen gör ett arbete. Det skulle kunna anställas flre händer där det verkligen behövs.

Citat:
Hon ska väl rimligen försöka bidra till detta? Hon lever ju i landet.

Det finns ju en hel del svenskar och icke-svenskar i landet som väljer bidrag om det går före arbete (eler meningslös sysselsättning)

Citat:
Att säga att man inte vill bidra, fast man kan, och ändå få del av samhällets resurser borde inte vara den enskildes val.

Jo det är den enskildes val, men den enskilde får ta konsekvenserna. Att sitta på kummunen och fika, leka med meningslösa påhittade styrmodeller, ha flextid för det och en rejäl lön borde inte vara möjligt i Sverige. Tyvärr är det tusen sinom tusen som gör det och skattebetalarna fattare inte ett dugg.
Citera
2021-08-29, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Politiker har ju satt detta i system för att behålla makten, tror ni denna orch shollibabben kommer rösta på något annat än S?

Nix. Man kan se på Socialdemokraternas reklam att dom börjar anpassa sig mer och mer efter utländska väljare. Jag tycker det är skärmande men samtidigt förstår man ju dom. Deras svenska väljare blir allt färre för varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in