2021-08-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om de tror att det är svarta pengar så kan de göra det.

Coolt... de kan agera domstol liksom...
Citera
2021-08-29, 19:39
Medlem
Om man nu under väldigt många år plockar ut kontanter och sedan lägger på hög så glöm inte att ha koll på när sedlarna blir värdelösa.
Citera
2021-08-29, 20:10
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Nä, du verkar lite trög. Men om jag visar att jag från mitt konto har tagit ut 100k i kontanter från sep till dec, bör jag ju rimligen få sätta in 100k när jag svart på vitt visar att jag tagit ut ett 100k

Var finns logiken i att ta ut 100k i kontanter och efter par månader sätta in samma summa på banken igen🤔 Även om detta är ett exempel så tror jag banken misstänker penga tvätt ännu mer om man skulle ta ut ett visst belopp och sedan sätta in samma summa igen.
Citera
2021-08-29, 20:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Coolt... de kan agera domstol liksom...
Ungefär.
Citera
2021-08-29, 20:28
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
94 procent av all dagligvaruhandel accepterar kontanter och förväntas göra det under lång tid framöver enl senaste rapporten. Men 6 procent är nästan ingenstans?

Tja, om man vill använda stora säcken till mataffären kanske. Men gå på krogen, köpa kapitalvaror, kläder etc...lite knepigare. Tycker merparten numera "tar endast kort", "Vi är en kontantfri butik" etc.
Citera
2021-08-29, 20:31
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
DEt är klart att du får sätta in dom om du kan visa att du har tagit ut pengarna från banken,
Banken kommer att bråka om du försöker sätta in 100k om du inte kan visa en rimlig förklaring till var pengarna kommer ifrån.

För övrigt så ryktas det om nya regler som gör gällande att bankerna och finansinspektionen kommer att börja bråka om man tar ut för mycket kontanter.
Jag undrar hur framtidens knarkhandel kommer att gå till?
Jag känner knarklangare som tar swish. Det är inte ovanligt på diverse fester där det finns langare, att de tar swish.
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Tja, om man vill använda stora säcken till mataffären kanske. Men gå på krogen, köpa kapitalvaror, kläder etc...lite knepigare. Tycker merparten numera "tar endast kort", "Vi är en kontantfri butik" etc.
Det känns bara så.

Och en stor bunt? 10 000 i 20-lappar kan du hålla i näven. Tror du att 10 000 i 100-lappar skulle vara mycket volym?
Citera
2021-08-29, 20:34
Avstängd
Att vi ens måste diskutera om ens egna pengar är lagliga i Sverige 2021 säger mycket om förfallet under Vänsterextrema Feminister.

Detta är sjukt!
Citera
2021-08-29, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Många tar ändå kontanter. Dessutom ligger det lagförslag om att man måste Acceptera kontanter. Vi måste ha kontanter. Väldigt allvarligt om vi står utan det
Citera
2021-08-29, 21:05
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
94 procent av all dagligvaruhandel accepterar kontanter och förväntas göra det under lång tid framöver enl senaste rapporten. Men 6 procent är nästan ingenstans?
Har du någon källa till ditt påstående?
Finns vissa områden med butiker som har kontantlöst som standard här och som jag undviker på grund av detta.
Citera
2021-08-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det kanske är bättre att ha lite Euro el USD, svenska kontanter känns lite svajigt och osäkert numera, polisen blir man säkert häktad av om de vet man har svenska kontanter, dom tror att du är gängkriminell el terrorist.

Och hur ska man kunna använda de pengarna menar du? De ställer väl också frågor om man vill sätta in eller växla dollar eller euro.
Citera
2021-08-29, 22:07
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jag känner knarklangare som tar swish. Det är inte ovanligt på diverse fester där det finns langare, att de tar swish.
Det känns bara så.

Och en stor bunt? 10 000 i 20-lappar kan du hålla i näven. Tror du att 10 000 i 100-lappar skulle vara mycket volym?

Det låter inget bra att ta betalt med swish om man är narkotikalangare
Citera
2021-08-29, 22:27
Avslutad
Köp guld ist, den enda valutan som har ett konstant värde. Papperspengar kan bli värdelösa under en natt i katastroftider och bli mindre värt än toapapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in