2025-02-06, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Du tycker inte det är lite chockerande att se en kuk i en bok i skolbiblioteket? Trams.
Nej, det är typ förväntat…
Citera
2025-02-06, 23:33
Medlem
Prodelins avatar
Jag var också den som satt igång saker i skolan, det var en fest för mig högstadiet och gymnasiet, brukade bara gå på lektionerna till lunch, sen drog jag hem och skolkade med andra polare, spelade datorspel och körde MC utan körkort, det var bästa tiden, alla respekterade oss i skolan för de vet vi gjorde saker med dom annars.

Men det gick ju bra ändå, tog igen allt på komvux vid 21 års ålder och gick sen tog Msc i datavetenskap på KTH och sitter nu på i mitt yrke toppjobb med relativt hög lön även om man inte kanske varit helt ärlig med vad jag egentligen ska syssla med på nya jobbet, har närmare 90tkr/mån
Citera
2025-02-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jag var också den som satt igång saker i skolan, det var en fest för mig högstadiet och gymnasiet, brukade bara gå på lektionerna till lunch, sen drog jag hem och skolkade med andra polare, spelade datorspel och körde MC utan körkort, det var bästa tiden, alla respekterade oss i skolan för de vet vi gjorde saker med dom annars.

Men det gick ju bra ändå, tog igen allt på komvux vid 21 års ålder och gick sen tog Msc i datavetenskap på KTH och sitter nu på i mitt yrke toppjobb med relativt hög lön även om man inte kanske varit helt ärlig med vad jag egentligen ska syssla med på nya jobbet, har närmare 90tkr/mån
Snyggt.
Men vill nog dock påpeka att denna tråd troligtvist är långt ifrån representativ för hur det ser ut i samhället. Jag var också med i de stökigas gäng i skolan och är nog den enda som lyckas med karriär. Jobbar enbart inom utveckling mot företag i Europa. De flesta stökiga jag känner de fick vanliga jobb som byggare eller inom industri. Vissa kan vända skutan men det är för att de var intelligenta från början, de tyckte att det var mer skoj och action att vara med andra stökiga, men så fort högstadiet är över så klarar de sig på egen hand. Några andra stökiga som inte fick jobb som jag kände är döda eller bor hemma hos föräldrarna.
Citera
2025-02-09, 07:12
Medlem
brukstjacks avatar
För dom allra flesta spelar det rätt liten roll vad man gjorde i grundskolan eller på gymnasiet. Med komvux eller högskoleprovet kan även "late bloomers" lyckas akademiskt och för hantverksyrken har uppförande i högstadiet sannolikt mycket liten betydelse för yrkesframgång.

Universitetsutbildningar som kräver sällsynt studiedisciplin kan dock vara tufft att ta sig an även för en mognad fuckup. Om kursdeltagarna mest består av duktiga flickor och du ritade kukar på allt och alla tills du var femton så är du sannolikt ute på djupt vatten.
Citera
2025-02-09, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Rickard Andersson sket i skolan. Han ändade sitt eget liv med en AR-15, efter att ha tagit ett tiotal blattar av daga. Frågor på det?
Richard Andersson använde ingen AR-15 , utan en Browning BAR Long Track i kaliber 30.06. ( Samma tillverkare som till Kulsprutegevär M/21 som du troligen använde i lumpen ) . Varför politiker skäller på AR-15 är för den bruka använda vid masskjutningar i USA. Richard Andersson målade väl inga kukar alls, kanske det som var problemet.

Var själv OBS Klassare, det kunde ha gott sämre för mej , men jag kan inte skryta med ett högbetalt jobb. Men jag jobbar med något som hyfsat kul inom IT och jag bor inte i Mammas källare.
Senast redigerad av Muslimfritt2035 2025-02-09 kl. 07:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in