2021-08-28, 12:17
Medlem
Dissociatives avatar
Goddagens.

Jag var på fest hos en polare igår, eftersom jag skulle upp tidigt idag drack jag endast en 33cl Carlsberg (ca 5%) ett lagom stort glas Prosecco (11%) och en rom och cola (ca 6 cl lord calvert och 18 cl cola). Jag kände av alkoholen lite men skulle inte säga att jag var onykter.

Hur som helst, idag vaknade jag med en hemsk ångest och den har suttit i hela dagen. Nog har jag haft dagen-efter ångest förut men det har varit vid mycket större intag. Efter en sådan liten mängd brukar jag må precis som vanligt dagen efter, men inte idag. Idag är ångesten påtaglig.

Brukar ni ha ångest dagen efter ni druckit? Även om det har varit små mängder alkohol?

Jag brukar som sagt inte ha ångest dagen efter av så små mängder. Men åldern kanske börjar göra sitt? Man har ju märkt att bakfyllorna blivit värre med åren.

Jag är lite bekymrad då jag haft problem med ångest förut (helt orelaterat till alkohol) och är rädd att det är en sådan period på gång igen. Så jag hoppas att det bara är alkoholen som spökar.

Mvh Dissociative
Citera
2021-08-28, 12:26
Medlem
Kroppen försöker på många olika sätt säga till oss att alkohol är ett oönskat gift. Sluta drick så kommer du må mycket bättre hela tiden!
Citera
2021-08-28, 12:29
Medlem
link71s avatar
Känner igen min mycket väl.
Mår så sjukt dåligt dagen efter kvittar om de 1 grogg eller 10.
Sover sjukt dåligt med. Trött hela dagen efter. Ingen ork till nånting endå om det är småsaker.
Så därför är jag hellre nykter än onykter. Nyår o sådana tillfällen är väl undantag.
Antar att det har kommit med åren ? För när jag var yngre kunde jag lätt dricka varannandag sen vakna må bra åka till jobbet. Idag skulle det aldrig funka.
Citera
2021-08-28, 12:37
Medlem
lyxelitistens avatar
Nä. Jag blir aldrig ens bakis även om jag dricker en hel flaska sprit själv. Tror det har något med att jag skålar till livet och lyckan och inte super med mitt ego. Den som super själviskt får betala igen för varenda glas som dricks. Känslan och avsikterna ska finnas där. Det har med andlig mognad att göra.
Citera
2021-08-28, 12:39
Medlem
Dels ålder, ja.
Sen om du haft problem med ångest sen tidigare så är du känsligare än de flesta för bla alkohol.
Prova med ett stort glas vatten, ev med en Resorb i och ät gärna nåt innan du somnar.
Citera
2021-08-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Goddagens.

Jag var på fest hos en polare igår, eftersom jag skulle upp tidigt idag drack jag endast en 33cl Carlsberg (ca 5%) ett lagom stort glas Prosecco (11%) och en rom och cola (ca 6 cl lord calvert och 18 cl cola). Jag kände av alkoholen lite men skulle inte säga att jag var onykter.

Hur som helst, idag vaknade jag med en hemsk ångest och den har suttit i hela dagen. Nog har jag haft dagen-efter ångest förut men det har varit vid mycket större intag. Efter en sådan liten mängd brukar jag må precis som vanligt dagen efter, men inte idag. Idag är ångesten påtaglig.

Brukar ni ha ångest dagen efter ni druckit? Även om det har varit små mängder alkohol?

Jag brukar som sagt inte ha ångest dagen efter av så små mängder. Men åldern kanske börjar göra sitt? Man har ju märkt att bakfyllorna blivit värre med åren.

Jag är lite bekymrad då jag haft problem med ångest förut (helt orelaterat till alkohol) och är rädd att det är en sådan period på gång igen. Så jag hoppas att det bara är alkoholen som spökar.

Mvh Dissociative

Fixa ångesten med en fet återställare i form av glas vodka. Kommer funka galant.
Citera
2021-08-28, 13:06
Medlem
Får alltid ångest efter jag druckit för mkt man lär sig fan aldrig haha!

men kom ihåg att de går över. Ta hand om dig.
Citera
2021-08-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Känner igen min mycket väl.
Mår så sjukt dåligt dagen efter kvittar om de 1 grogg eller 10.
Sover sjukt dåligt med. Trött hela dagen efter. Ingen ork till nånting ändå om det är småsaker.
Så därför är jag hellre nykter än onykter. Nyår o sådana tillfällen är väl undantag.
Antar att det har kommit med åren ? För när jag var yngre kunde jag lätt dricka varannandag sen vakna må bra åka till jobbet. Idag skulle det aldrig funka.

Kan själv klockrent instämma i ditt inlägg.
När man var 20 så kunde man ha varit dyngrak (men inte spytt) kvällen innan.
Det enda man kände dagen efter, var illaluktande fisar.

Närmare 30, började man känna av lite mer av baksidorna.
Man blev lite segare, fick mattsvettningar och hjärtklappning dagen efter.

Nu när man passerat 40, så är man i princip utslagen, ingenting blir gjort.
Mängden alkohol spelar inte någon roll, redan efter 4 kortburkar är magen väck dagen efter.
Väldigt lös i magen, bör oftast ha 5 meter till en toalett.

Som svar på frågan, så har man ångest.
Dels för att det, ibland, gått för mycket pengar.
Men mest för det personliga måendet.
Citera
2021-08-28, 13:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Amatör.
En riktig gentleman blir inte bakis.

Intressant rom och cola som innehöll lord calvert.
Citera
2021-08-28, 13:43
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Amatör.
En riktig gentleman blir inte bakis.

Intressant rom och cola som innehöll lord calvert.

Det ädla romen Lord Calvert! Tihi!
Citera
2021-08-28, 13:46
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Det är lätt att få ångest av alkohol då dopaminnivåerna "mixtras". Jag kan absolut känna igen mig i det.
Citera
2021-08-28, 13:49
Medlem
FranskOstkakas avatar
Ätit dåligt under dagen? Alkohol och ångest är inga bra kombinationer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in