Nu rycker vi på axlarna åt de dödande skotten!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...odande-skotten
Lena Melin måste vara Sveriges mest korkade krönikör. Jag fick upp ögonen för hennes okunskap när Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson började bli mer aktuell och intervjuad av henne. Hon ansågs väl av Aftonbladet som en tung veteran som kunde ställa upp i ringen och ge honom en tuff match. Men så var ju inte fallet. Idag finns det säkert 20+ intervjuer med alltifrån Almedalen till politiska utfrågningar på självaste Aftonbladet där hon blir helt överkörd.
Ett axplock:
https://www.youtube.com/watch?v=qyzP...chingDiversity
Hennes senaste krönikas rubrik lyder: Nu rycker vi på axlarna åt de dödande skotten!
Jag och många andra har sett förödelsen komma väldigt tidigt. Vi förutsåg detta redan 2010 när SD Kom in i riksdagen. Jag blev personligt engagerad efter att ha stött på personer med utländsk bakgrund i mitt liv och tidigt insett förfallet. Bristen av respekt, ingen känsla av tillhörighet till svenska samhället. Ett vi mot dom klimat bildades snabbt på mitt gymnasium där utländska killar med stenhård attityd höll sig för sig själva.
Jag har blivit ovän med många personer och blivit avfriendad när jag i ett tidigt skede synade bluffen om invandringens fröjder. Säkert hälften av alla mina gamla vänner från Gymnasiet tog bort mig efter att jag vädrat mina åsikter som naturligtvis inte vara på något vis rasistiska men som vantolkades och vinklades.
Jag vill bara säga rakt ut till den här Lena Melin, som i 15 år med sin enorma plattform i egenskap av ledarskribent på Sveriges största tidning och som nyttjat denna position till att driva aktivistisk "populistisk" journalistik och samtidigt nekat, förföljt och hånat människor som hela tiden haft rätt analys.
Fyra stegspunkt program för att komma till bukt med allt problem som sker i Sverige lyder enligt mig följande:
Det första jag vill nämna är att det måste sluta vara hemskt att prata negativt om invandring. Jag tror inte det finns någon människa (okej, 5 personer i NMR:s topp skikt) som faktiskt delar in människor baserat på deras ursprung.
1. Införandet av ett ordentligt system av tjänstemannaansvar som blir kännbart om uppenbara fel begås.
Vi kan inte ha personer i Politiken som anpassar sin politik utifrån deras kompiskrets åsikter och värderingar. Annie Lööf är ett tydligt exempel på en partiledare som tappat sin politiska själ tillförmån för sin sociala kompass. Hon är hårt kritiserad internt och det är många som hoppat av Centern ute i landsbygden efter hennes miserabla strategier. Hon väljer att jämkas med Socialdemokraterna för att stänga ute SD enbart för att det strider mot hennes moraliska värderingar i sina kompis kretsar där det fortfarande är väldigt PK. Det ska inte få gå till på det viset. Hur skulle SD kommit ur gropen om man anpassade sin politik för att bli omtyckt av sina vänner, trots att det är rätt politik men saknar vindar just då?
2. Rejäla krafttag mot segregerade områden.
Inför större ansvar för föräldrar där barn som inte beter sig rätt gör att föräldrar blir betalningsskyldiga. En familj som har bidrag har inte råd med en unge som kostar 1000kr i veckan för hys, det löser snabbt problem.
3. Kännbara straff på alla brott där utländska personer är överrepresenterade.
Begår Ulf, 45 ett rån kommer genast hela hans sociala sfär ta avstånd från honom. Begår Ali 45 ett rån händer det i princip ingenting för honom rent socialt. Grunden i Svensk strafflagstiftning har alltid vilat på att en del av straffet utmäts av befolkningen. Men det är från en svunnen tid då Ingvar stal tre paket mjölk på konsum och hela den gamla byn tog avstånd från honom, vilket gjorde att skulden blev en börda långt utöver det faktiska fängelsetiden.
4. Förstå att kultur är helt avgörande för integration och assimilering är det enda som gäller.
Sverige var ett av världens absolut främsta ekonomier efter krigstiden. Europa stod inför ett enormt uppbyggnadsprojekt. Man kan säga mycket om orsaker men en av anledningarna till varför Norden betraktades som världens bästa länder och vad som lärdes ut i skolorna under 70,80 och 90talet är våran enormt homogena befolkning. Det skapar en spinoff effekt som sträcker ut sig på flera områden bland annat enormt stort förtroende för stat och tjänstemän. Det finns inga länder i världen där man har haft så högt förtroende för varandra. Ett handslag var en överenskommelse som man betraktade som helig. Man behövde knappt låsa dörren hemma (Vi låste aldrig hemmadörren när jag växte upp, varför? Det fanns inget och oroa sig för.) Detta tror jag är en direkt och rak linje från vad ett homogent samhälle skapar. Detta måste återtas och det snabbt. De som inte vill följa med i förändringsresan måste få kännbara effekter utav detta. Det är inte på skämt heller? Vi pratar om ett land och våra framtida barns utsikter som står på spel.
Mustafa Panshiri släppte i veckan en bok : Sju råd till Mustafa : Så blir du lagom svensk i världens mest extrema land där han går igenom precis det jag skriver om i min 4:e punkt. Anpassning!
Finns att köpa här:
https://www.adlibris.com/se/bok/sju-...-9789179651350
Vi såg det komma, vi varnade och sent ska syndarna vakna.
Det måste till riktiga resliga ryggrader nu även från Lena Melin att erkänna hur otroligt fel man haft för att börja om på en ny bräda.
Vad tycker ni om mina punkter?
Bra att du kommer med konkreta förslag. Fortsätt med det.