2021-08-27, 21:38
Avslutad
Har hänt mig med Kung, Norrlands guld, Mariestad samt Bryggmästarens.

Smakar helt ok, men ibland dyker det upp en burk som smakar "fan" kan inte beskriva smaken annat än väldigt besk eller nått, rent av äckligt...

Det intressanta är att detta har då hänt vid flertal tillfällen, och smaken är den samma oavsett öl sort!

Vad är det som hänt under tillverkningen som gått fel?
Citera
2021-08-27, 21:54
Medlem
lyxelitistens avatar
Inte ens industrier kan garantera uniform kvalité på en produkt som öl. För mycket som kan gå fel. Typ att humlen är starkare i vissa omgångar och malten kanske är härsken i andra.
Citera
2021-08-27, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Inte ens industrier kan garantera uniform kvalité på en produkt som öl. För mycket som kan gå fel. Typ att humlen är starkare i vissa omgångar och malten kanske är härsken i andra.
Jag kan tänka mig det, men det jävliga är ju att man inte kan gå tillbaka till bolaget och reklamera en öppnad burk?
Citera
2021-08-27, 22:02
Avslutad
Sedan att det är samma jävla smak oavsett om det är Kung eller Mariestad
Citera
2021-08-27, 22:03
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag kan tänka mig det, men det jävliga är ju att man inte kan gå tillbaka till bolaget och reklamera en öppnad burk?

Jo. De vill säkert få in den på analys så man kan se vad som gjorts fel. Du kanske får en årsförbrukning av öl som tack för att du sa till.
Citera
2021-08-27, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Jo. De vill säkert få in den på analys så man kan se vad som gjorts fel. Du kanske får en årsförbrukning av öl som tack för att du sa till.
Haha ja det vore nått det!!
Citera
2021-08-27, 22:06
Avslutad
Men det måste ju vara ett antal som känner till vad jag menar!

Tänk om man köper en platta och alla smakar helvete, snacka om sabbad kväll.. Hade en sådan burk nyss Brygmästarens 5.7 fan jag spyr nästan bara jag tänker på lukten/smaken..
Citera
2021-08-27, 22:13
Medlem
Citat:

Det går utmärkt att göra just det, man SKA ha minst 1/3 av drycken kvar i förpackningen.

"Om något är fel på varan du köpt kan du byta den eller få pengarna tillbaka. Ta med förpackningen till en av Systembolagets butiker. Observera att minst en tredjedel av innehållet ska finnas kvar. Varor som slagits sönder i eller i anslutning till butiken ersätts om förslutningen är obruten."

Du har 30 dagar på dig från inköp.

Det kan förövrigt vara bra att känna till att du aldrig kan handla för mycket till en fest, det som inte går åt kan du sedan lämna tillbaka
Citera
2021-08-27, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Det går utmärkt att göra just det, man SKA ha minst 1/3 av drycken kvar i förpackningen.

"Om något är fel på varan du köpt kan du byta den eller få pengarna tillbaka. Ta med förpackningen till en av Systembolagets butiker. Observera att minst en tredjedel av innehållet ska finnas kvar. Varor som slagits sönder i eller i anslutning till butiken ersätts om förslutningen är obruten."

Du har 30 dagar på dig från inköp.

Det kan förövrigt vara bra att känna till att du aldrig kan handla för mycket till en fest, det som inte går åt kan du sedan lämna tillbaka
Intressant, tack hade ingen aning om detta!!
Citera
2021-08-28, 01:06
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Intressant, tack hade ingen aning om detta!!

Hmm, Systembolaget har jäkligt schyssta villkor när det kommer till reklamation. Är absolut okej att inte känna till det, men det blir ju dumt när du påstår motsatsen trots att du inte har en aning.

Gissar att du är storkonsument då du tycks vara ofta drabbad. Personligen har jag bara reklamerat en flaska vin i hela mitt liv och det tror jag är mer än genomsnittskunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in