Citat:
Du kan inte göra nåt, mannen. Jag har en kvinnlig kollega på jobbet som jag känner mig barnsligt kär i. Detta har eskalerat sista tiden då vi arbetat tillsammans på ett gemensamt projekt. Vi har enormt roligt ihop och har lärt känna varandra väldigt väl de senaste veckorna. Det pratas mer och mer icke-jobbrelaterat när vi lunchar endast vi två. Vi skrattar hela tiden tillsammans, ögonkontakten har intensifierats och blickar dröjer kvar (inbillar jag mig i alla fall).
Vi har båda familj med lyckliga förhållanden på varsitt håll och det kommer aldrig att bli vi två, vilket jag utan problem kan acceptera. MEN! Av nån anledning känner jag att jag kommer spricka om jag inte får berätta för henne vad jag känner. Jag måste liksom bara få ut det. Jag förväntar mig inte att vi ska hoppa i säng eller ens pussas, men jag kan liksom inte hålla det inom mig längre.
Jag begriper inte varför jag har sånt behov av tala om det för henne. Det finns egentligen ingen uppsida med en sådan bekännelse, utan endast risk att vår nyvunna vänskap förstörs. Kan ju vara så att hon sorterat in mig i "the friend zone" för längesen, men det enda som snurrar i mitt huvud är att hon måste få reda på hur fucking underbar hon är.
Vad tycker ni att jag ska göra?
Vi har båda familj med lyckliga förhållanden på varsitt håll och det kommer aldrig att bli vi två, vilket jag utan problem kan acceptera. MEN! Av nån anledning känner jag att jag kommer spricka om jag inte får berätta för henne vad jag känner. Jag måste liksom bara få ut det. Jag förväntar mig inte att vi ska hoppa i säng eller ens pussas, men jag kan liksom inte hålla det inom mig längre.
Jag begriper inte varför jag har sånt behov av tala om det för henne. Det finns egentligen ingen uppsida med en sådan bekännelse, utan endast risk att vår nyvunna vänskap förstörs. Kan ju vara så att hon sorterat in mig i "the friend zone" för längesen, men det enda som snurrar i mitt huvud är att hon måste få reda på hur fucking underbar hon är.
Vad tycker ni att jag ska göra?
Hennes inställning till dig är antingen 1) hon känner likadant som dig, men vill behålla det på en någorlunda vänskaplig nivå eftersom ni båda har familj, eller 2) du misstolkat hennes signaler.
Oavsett vilken av dessa alternativ som stämmer överens med verkligheten så tjänar du absolut noll på att berätta för henne. För det kommer ju aldrig bli ni två, right?
Sen är kvinnor uber-trevliga och flirtiga mot nästan alla män, oavsett om det är intresserade eller ej, så därför har sannolikt misstolkat henne. Sorry to say my man..