Citat:
Ursprungligen postat av
TheGretaReset
Nu skall jag inte köpa någon docka men känns de verkliga i huden?
Kvinnor brukar ju hålla en 37 gradig kroppsvärme. Hur är det med dessa?
"Lars and the real doll" var en film jag inte orkade ta mig egenom.
De här dockorna tillverkas främst i antingen silikon eller TPE där en av skillnaderna är att TPE är något mjukare och möjligtvis mer hudlik i känslan(?). Själv har jag en docka i silikon så jag vet inte hur stor skillnaden är i praktiken mellan materialen. Man brukar applicera talk/babypuder på de här dockorna för att de ska bli mer lena och inte ha lika mycket "gummi-känsla" eller hur jag ska uttrycka det, minska friktionen så att säga.
När man har haft på talk så tycker jag att silikonen känns rätt nära verklig hud men med en viss skillnad såklart.
Hon är ju rätt sval eftersom hon inte har någon egen värmekälla, men det går rätt snabbt att värma materialt bara med sin egen kroppsvärme. Sen finns det en del som använder värmefiltar och liknande för att värma upp dockan. Har även sett att en del nyare modeller har någon slags inbyggd uppvärmningsfunktion, men har inte kikat på det så mycket mer själv.
Jo, som entusiast så har jag sett Lars and the real Girl

, och en hel del andra filmer och dokumentärer i ämnet. Just den filmen var väl okej, men inget speciellt så. Det som var bra med den filmen var att det är en av få spelfilmer som tar den här typen av dockor och ägandet av dessa rätt så seriöst istället för att försöka förlöjliga det hela.