Citat:
Ursprungligen postat av
Timoteus
"Varför är det en slags belöning." skriver du (ursäkta, orkade inte citera alltihop med knappen)
bli inte förvirrad. Kvinnor är på riktigt rädda för män. Inte alltid, och somliga mer än andra, men många av dem har alltid det där i bakhuvudet att de kan råka ut för saker om de är för fulla, för villiga osv osv. och att de borde ha vetat bättre (=deras fel)
Då är steget inte långt till att vara tacksam om en kille beter sig som folk.
Man kan ju också påminna sig hela incel-gråtandet här om hur man är en snäll kille som verkligen förtjänat sex etcetc, nu tror jag inte yngre tjejer kanske hänger i de trådarna (fast vad vet jag??) så de är förstås bekanta med de här tankegångarna, att kvinnor är något slags naturtillgång som skall fördelas rättvist.
Ja, det är snurrigt numer, och om du undrar vad fan som hände så kan du lita på att hon också är lite förvirrad nu. Hon är väl jämnårig med dig och har väl tagit del av ungefär samma tidsanda.
Så ta det lugnt och gå på en dejt till och se om det klarnar.
Många par har en förvirrad start och det blir bra ändå.
Jag önskar dig lycka till!
Håller absolut med här,
100%.
Det där med ”belöning” och bla bla, TS du ska inte hänga upp dig på det alls.
Låter bara som om ni båda är lite osäkra och/eller unga. Då blir det lätt lite trevande och man säger inte exakt rätt grejer hela tiden. Försök istället fokusera på en andra dejt. Och häng inte upp dig på om hon säger eller gör nån enstaka grej som är lite udda. Fokusera på helhetsintrycket och hur det känns när du är med henne. Har ni kul ihop? Kan ni prata på ett bra sätt? Finns det attraktion?
Gör gärna nästa dejt nykter och hitta på nåt trevligt, alkohol är kul i början men om ni ska lära känna varann mer på riktigt är det bättre att vara nykter…

Lycka till!