• 1
  • 2
2021-08-26, 22:03
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
problemet är dock att folk knullar för fort i dag

typ , hej ! vad snygg du är , tycker du TACK , ska vi knulla ? JA !!!!!!

så knulla på ni bara med främlingar , klaga inte sen bara att det va skit

Fast dom som har sex "för fort", enligt mig utan att ha pratat med varandra först, får ju skylla sig själva i så fall. Var och en får ju ansvara för att dom vet det dom tycker att dom behöver veta innan dom har sex med en annan person.

Om man pratar med den man ska ha sex med, och kemi och/eller ömsesidig attraktion finns, så finns goda förutsättningar för att även första gången man har sex blir bra. Även om det troligen blir bättre med tiden, då man lär sig varandra och varandras kroppar.
Citera
2021-08-26, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Fast dom som har sex "för fort", enligt mig utan att ha pratat med varandra först, får ju skylla sig själva i så fall. Var och en får ju ansvara för att dom vet det dom tycker att dom behöver veta innan dom har sex med en annan person.

Om man pratar med den man ska ha sex med, och kemi och/eller ömsesidig attraktion finns, så finns goda förutsättningar för att även första gången man har sex blir bra. Även om det troligen blir bättre med tiden, då man lär sig varandra och varandras kroppar.

klart det även kan bli bra första gången , men de flesta gånger med sådant här blir nog rätt mediokert

problemet är att folk ofta inte pratar så mycket mer än jag skrev ovan innan kläderna åker av

inte min grej direkt
Citera
2021-08-26, 22:09
Medlem
Laureths avatar
Det kan visst vara bra första gången, i vissa fall är det enbart bra första gången dessutom
Citera
2021-08-26, 22:10
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
klart det även kan bli bra första gången , men de flesta gånger med sådant här blir nog rätt mediokert

problemet är att folk ofta inte pratar så mycket mer än jag skrev ovan innan kläderna åker av

inte min grej direkt

Mycket enkel lösning ifall man vill ha bra sex, då pratar man med varandra först.

Men känns tveksamt om många har sex på så sätt som du beskriver, men jag vet inte hur andra gör, bara att jag vill göra vad jag kan för att det ska bli bra, och då krävs lite förarbete så att säga.
Citera
2021-08-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Är sjukt trött på oerfarna som dessutom ger ut sig för att de är erfarna eller har ”krav” men förstår sig inte på att man inte kan döma hur en är bra i sängen eller inte utifrån första ligget på första träffen.

Har man inte grundläggande förståelse för det sociala, hur människor fungerar etc så bör man fatta att första ligget är och kommer alltid vara dålig eller halv dålig. Speciellt om man inte har pratat med varandra innan om vad man gillar och tänder på. Första ligget är alltid halvt nervöst, kan kännas även lite obekväm för din partner och etc. Sen när man träffas mer då börjar man släppa till och blir därmed mer bekväm och självsäker. Men att det finns så många tjejer men också killar där ute som baserar o dömer utifrån första ligget förklarar mer hur denne person är socialt handikappad.
Jag känner helt klart igen mig i det där. Visst kan sex vara fantastiskt bra första gången med någon man nyss har träffat, men oftast så tycker iallafall jag när man har haft en längre relation och lärt känna varandra att sexet blir bättre och bättre med tiden. Då har man ju lärt sig vad sin partner verkligen gillar och uppskattar i sängen.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-08-26 kl. 22:22.
Citera
2021-08-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Det kan visst vara bra första gången, i vissa fall är det enbart bra första gången dessutom

Ja men tänk så man helt råkar vara nervös eller att man råkat dricka för ett glas mycket och kuken inte blir helt hård. Eller bara blir stressad. Allt överraskning kan uppstå, det är min poäng.
Citera
2021-08-26, 23:06
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ja men tänk så man helt råkar vara nervös eller att man råkat dricka för ett glas mycket och kuken inte blir helt hård. Eller bara blir stressad. Allt överraskning kan uppstå, det är min poäng.

Då är man ju inte redo att ha sex, och bör således låta bli kan jag tycka.
Citera
2021-08-26, 23:09
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Då är man ju inte redo att ha sex, och bör således låta bli kan jag tycka.

Instämmer i det du skriver, då har man nog lite för bråttom.
Och har man druckit ett glas för mycket, kanske man ska avstå helt, eller helt sonika ta sexet nästa träff och då vara nykter båda två.
Citera
2021-08-26, 23:43
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
Är sjukt trött på oerfarna som dessutom ger ut sig för att de är erfarna eller har ”krav” men förstår sig inte på att man inte kan döma hur en är bra i sängen eller inte utifrån första ligget på första träffen.

Har man inte grundläggande förståelse för det sociala, hur människor fungerar etc så bör man fatta att första ligget är och kommer alltid vara dålig eller halv dålig. Speciellt om man inte har pratat med varandra innan om vad man gillar och tänder på. Första ligget är alltid halvt nervöst, kan kännas även lite obekväm för din partner och etc. Sen när man träffas mer då börjar man släppa till och blir därmed mer bekväm och självsäker. Men att det finns så många tjejer men också killar där ute som baserar o dömer utifrån första ligget förklarar mer hur denne person är socialt handikappad.
Panga på kärringen i arslet så det sjunger om det istället sen får vi se vad hon säger...
Citera
2021-08-26, 23:58
Medlem
Trakessons avatar
Citat:

Jag håller inte alls med. De flesta gånger jag legat med någon har det varit riktigt bra även om det varit första gången med dem. Även när det varit första gången någonsin för tjejen och till och med när det var första gången för mig. Sedan har jag väl varit med om gånger då det inte blev helt bra men då har det väldigt sällan blivit någon andra gång.

Sedan beror det väl på om man varit tillsammans med någon en längre tid utan att ha sex tex. Då kan man naturligtvis överse med om det inte blir så bra första gången men det är väl inte särskilt vanligt idag. Min första flickvän var den enda jag varit ihop med innan vi hade sex och då var vi båda väldigt unga. Alla andra flickvänner har blivit det först efter att vi haft sex. Man köper väl inte en bil utan att provköra den och känns det inte helt rätt när man provkör letar man väl efter en annan bil att köpa. Varför skulle just sex vara annorlunda? Jag tycker inte det är det minsta socialt handikappat att inte nöja sig med det bästa. Det är snarare TS som verkar socialt handikappad som anser sig ha rätt till sex med personer som inte vill efter att de provat och han inte presterat tillräckligt för att nå upp till deras krav.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in