Citat:
Ursprungligen postat av
Auswanderer
It depends.. om det handlar om himlen eller helvetet skulle ju självmord innebära att man får träffa djävulen. No thanks!
Det jag har börjat tro på är att när man dör så fortsätter livet hos någon annan människa. Man föds på nytt. Det kanske tar ett tag, men helt plästligt är man en bebis igen om man får ett nytt försök på livet. DÄrför är jag inte så rädd för döden, utan vet att antingen händer inget eller så får jag en nya chans. Det låter helt ok. För mig är självmord ett reellt alternativ, dock inte nu, utan om några år kanske. Det beror lite på hur det går med mina satsningar nu

Har också funderat på det alternativet att man återföds i en annan kropp. Problemet är att det gör inte att man får en ny chans eftersom man minns inget då kan man aldrig rätta till dom misstag man tidigare har gjort utan fortsätter göra samma misstag i all evighet.
Om man har en mörk sida och hamnar hos helvete om det nu finns så, är det nog inte mycket man kan göra åt det utan man lär hamna där förr eller senare.
I filmen flatliners så hamnar man inte i helvete utan någon alternativ värld om jag minns rätt.
Jag som även är intresserad av det paranormala så verkar det ganska tydligt att det finns ett helvete och även liv efter döden. Även när vetenskapen har varit inblandad så har många som har kommit tillbaka efter döden intygat att det finns något mer men även en del har sagt att det är helt svart också. Min logiska säger att allt detta är omöjligt, vilket gör att jag tvivlar.
Hade jag varit hundra att man kan fortsätta leva efter döden så hade jag varit mer avslappnad.