2021-08-27, 08:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Min enkla spekulation är att styrande pajaser är missnöjda att SÄPO inte producerat fram ngn högerextrem konspiration/gruppering som man kan använda i valet, för stt skrämma väljarna.
Istället visar SÄPO att hotet som finns kommer fr invandrargäng, muslimer, vänsterextrema/djurrätsaktivister mm. Tom i "spionage" fallen är det mest invandrare som åker fast.
Blir inte förvånad om tanten får i uppdrag att producera ngn "allvarligt hot mot minister (helst kvinnlig) i sittande regering" fr "högerextremister/SD anhängare" som "avslöjas" strax innan valet 2022.
Tror också det, han har inte varit samarbetsvillig med Partiet. Minns hur regeringen vägrat utvisa alla islamister SÄPO gripit och vägrat ge tillstånd för migv ge medborgarskap.
Citera
2021-08-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Min enkla spekulation är att styrande pajaser är missnöjda att SÄPO inte producerat fram ngn högerextrem konspiration/gruppering som man kan använda i valet, för stt skrämma väljarna.
Istället visar SÄPO att hotet som finns kommer fr invandrargäng, muslimer, vänsterextrema/djurrätsaktivister mm. Tom i "spionage" fallen är det mest invandrare som åker fast.
Blir inte förvånad om tanten får i uppdrag att producera ngn "allvarligt hot mot minister (helst kvinnlig) i sittande regering" fr "högerextremister/SD anhängare" som "avslöjas" strax innan valet 2022.

Precis, ge det ett halvår så ska du se att Charlotte fixat fram detta. Jag kommer bli lika förvånad som när jag fick höra att björnar skiter i skogen.
Citera
2021-08-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tror också det, han har inte varit samarbetsvillig med Partiet. Minns hur regeringen vägrat utvisa alla islamister SÄPO gripit och vägrat ge tillstånd för migv ge medborgarskap.

Finns det någon enda myndighetschef med integritet kvar? För 20-30 år sedan var de nog i majoritet men finns det någon enda kvar nu som inte är ett PK-får? Det är ju väldigt praktiskt att så här något år innan valet tillskansa sig full kontroll över hemliga polisen.
Citera
2021-08-27, 08:48
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Finns det någon enda myndighetschef med integritet kvar? För 20-30 år sedan var de nog i majoritet men finns det någon enda kvar nu som inte är ett PK-får? Det är ju väldigt praktiskt att så här något år innan valet tillskansa sig full kontroll över hemliga polisen.
Partiet vill använda rättsväsendet fullt ut mot oppositionen. Friberg var inte en Partiets man. Charlotte är mer lätthanterlig för Damberg och Morgan.
Citera
2021-08-27, 09:13
Medlem
Han har sagt upp sig pga något med familjen. Har han en dotter? Kanske är på vift och håller på att krascha sitt liv… han behöver vara hemma mer och stödja kanske? Oavsett tycker jag det är heroiskt att ge upp sin egna karriär till förmån för sina barn eller familj.
Citera
2021-08-27, 09:19
Medlem
Kommer det bara heta att Friberg "avgår av privata skäl"? Och förbli där. Märkligt vad media är tysta och ointresserade än så länge av den stora händelsen, för sån är det. Det är en säkerhetsfråga för hela folket. Fick Friberg sparken för att han ställde krav på Damberg, eller avgick han för att han ansåg Säpo ligga i träda som det gjorde under Holmér? Eller rör det sig om "privata skäl" som sjukdom hos Friberg eller i familjen? Media har till uppgift att gräva i det här. Är det som jag tror att Friberg och regeringen inte gick ihop skall det fram. Då blir det en del i valrörelsen, folket har rätt att veta vilken syn sossarna har på Sveriges och svenskarnas säkerhet.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-08-27 kl. 09:24.
Citera
2021-08-27, 09:41
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Knullat/ofredat någon kvinnlig kollega är min gissning. Därav att det tillsätts en kvinnlig efterträdare.

Det är nog värre än så är jag rädd. Jag tror han gått igenom SÄPOs skräplåda. Den där lådan i vilken alla tips om Palmemördaren hamnade och försvann.

Den läsningen har troligen framkallat förstämning i hans sinne. När han kom fram till Polisspåret så gick nog luften definitivt ur honom.
Citera
2021-08-27, 09:44
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Gissar på han är påkommen vid ett tillslag på en thaimassageinrättning

Bra jobb. Varför sluta?
Jävligt krävande. Måste väl dessutom hela tiden ha bevakning i hasorna.

Kan tänka mig att det tär på närstående också. Väldigt bra karl i mina ögon.
Citera
2021-08-27, 09:48
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det hade nog inte varit lika tyst då som nu.

Desutom skriver pressen följande om den misstänkte: Spåren som leder till mannen ger en bild av en ensam person som har tampats med ekonomiska problem.
Inte fan trodde du på inlägget om att Friberg skulle vara Helenmördaren hade substans?

Men för f-n Gickhan...
Senast redigerad av Njursaltare 2021-08-27 kl. 09:53.
Citera
2021-08-27, 09:56
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Kommer det bara heta att Friberg "avgår av privata skäl"? Och förbli där. Märkligt vad media är tysta och ointresserade än så länge av den stora händelsen, för sån är det. Det är en säkerhetsfråga för hela folket. Fick Friberg sparken för att han ställde krav på Damberg, eller avgick han för att han ansåg Säpo ligga i träda som det gjorde under Holmér? Eller rör det sig om "privata skäl" som sjukdom hos Friberg eller i familjen? Media har till uppgift att gräva i det här. Är det som jag tror att Friberg och regeringen inte gick ihop skall det fram. Då blir det en del i valrörelsen, folket har rätt att veta vilken syn sossarna har på Sveriges och svenskarnas säkerhet.

3:e statsmakten brukar uppträda förvånansvärt hyenalikt när de anar ugglor i mossen. Det gör dom tydligen inte här att döma av tystnaden från det hållet. Sveriges 3;e statsmakt är också bra på att respektera sånt som privata skäl. Det kan vara därför det är så skrämmande tyst.
Citera
2021-08-27, 09:56
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Knullat/ofredat någon kvinnlig kollega är min gissning. Därav att det tillsätts en kvinnlig efterträdare.
Alltså... Flashback... 💉💉

Säger du upp dig om du råkar knulla en kollega? Och din efterträdare måste vara kvinnlig? 🤪
Citera
2021-08-27, 10:01
Medlem
Pancevs avatar
sjukdom
Senast redigerad av Pancev 2021-08-27 kl. 10:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in