2021-08-26, 12:41
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det här kommer märkas direkt på bilförsäkringspremierna i STHLM.

Tur ingen dog eller blev skadad.
Nja, i Märsta rimligen. jag har för mig att försäkringsbolagens premier beräknas mycket detaljerat, på postnummer-nivå, någon som kan bekräfta? Det är naturligtvis det enda rimliga, om man bor i busområde så betalar man för det.

Ironisk nog hatar invandrare det svenska samhället och betalar sällan försäkringar. De får inte en krona så kostnaden kanske inte blir så stor för oss andra försäkringstagare.

Jag har inte läst i tråden, men ett såpass stort garage måste ha massor med övervakningskameror. Och har de inte det så hade jag aldrig parkerat min bil där.
Senast redigerad av Paris24 2021-08-26 kl. 12:43.
Citera
2021-08-26, 12:41
Medlem
Kavajfyllos avatar
Mycket som lutar mot att det är invandrare som är skyldiga till detta. Bilbränder brukar vara en specialité bland niggers och andra svartskallar så det lär inte vara något undantag denna gång heller. Bor mycket "terrorist-kandidater" i Märsta.
Citera
2021-08-26, 12:43
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nja, i Märsta rimligen. jag har för mig att försäkringsbolagens premier beräknas mycket detaljerat, på postnummer-nivå, någon som kan bekräfta? Det är naturligtvis det enda rimliga, om man bor i busområde så betalar man för det.

Ironisk nog hatar invandrare det svenska samhället och betalar sällan försäkringar. De får inte en krona.
Åhå, det var som 17!

Men pengarna måste tas någonstans ifrån och det här är inte småpengar precis.
Citera
2021-08-26, 12:46
Medlem
Varför inga uppgifter om hur branden startade..hur många elbilar var det i garaget?
Citera
2021-08-26, 12:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Åhå, det var som 17!

Men pengarna måste tas någonstans ifrån och det här är inte småpengar precis.
Om alla är invandrare i det området, jag vet dock inget om det, så tas pengarna troligen från 200 ganska små familjebudgetar. I övrigt stiger ju BNP ganska bra av bilbränder, så de pengarna kommer att skyfflas runt i samhället och sprida glädje hos andra.
Citera
2021-08-26, 12:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu sa dom på ekot att mängder med folk där har bara trafikförsäkring på sina bilar och dom är förtvivlade..allt är borta.
Men i gengäld är det kanske blocket-vrak som bara är värda ett par tusen.
Citera
2021-08-26, 12:53
Avstängd
Vid såna här extrema händelser borde staten gå in med pengar.
Citera
2021-08-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Kanske läge att ändra i rubriken?

Minst 100 bilar är många bilar men cirka 200 brinnande bilar blir väl ett värde på ca 40.000.000 om man räknar på ett genomsnittligt värde av 200.000 per brunnen bil.

Räknar värdet på att sämre bilar parkerar utomhus till lägre taxa.

Vet inte vad ett havererat p-garage kostar att fixa till, men visst kostar det väl en slant?

Resultatet är en nyhet som knappt blir en notis i media

Gjorde ett snabbt överslag för bilägandet på Magnegatan. Tog ut slumpvis 10 bilägare i åldrar mellan 20-50. Fick ett medelvärde på ungefär 40 000 kr/bil. Så räkna med ungefär 8 milj. Stora pengar det också.

Nu kommer väl inte försäkringsbolagen knappast behöva betala ut så mycket. Bilarna verkade i stor utsträckning endast ha trafikförsäkring. Gamla fordon+många muslimer.
Citera
2021-08-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon

Aldrig i livet, får inte ens komma på tal. Då öppnar du alla dammluckor.
Citera
2021-08-26, 13:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Vad ska de betala då menar du?
Citera
2021-08-26, 13:01
Medlem
cerns avatar
Citat:
Håller med, kan försäkringskassan punga ut miljonbelopp till romer som är bedragare så kan fan både Staten och FK hjälpa till att punga ut för detta.
Citera
2021-08-26, 13:05
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Citat:

Varför då?
För den enskilde är det ingen skillnad på om en bil brinner, eller om 200 bilar brinner. Så varför ska staten göra något just i detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in