Citat:
Ursprungligen postat av
tuggish
hade en indisk familj som granne, de bodde 5 pers i en etta, lagade mat på en gryta i något slags portabelt kök mitt i lägenheten. Alltid persiennerna nere. Snodde tvättmedel nere i gemsamma tvättstugan. Barnen fick knappt gå ut. I övrigt väldigt trevliga.
Fattar heller inte varför de inte ville ha in lite ljus i hemmet. Kunde dragit ned deras el-kostnader om inte annat.
Har samma i min byggnad dom är dock jäkligt trevliga bjöd in mig på te o allt efter första gången de fick reda på att jag bodde i samma byggnad tackade ja o kom in i lägenheten o dom hade nedraget sen 5 madrasser i ettan där.folk troligtvis sov
Alla dom ser jag med såna där matbudsryggsäckar ( foodora)så verkar vara folk som verkligen kämpar för ett bättre liv klär sig propert och jobbar 6 dagar i veckan sist jag prata med dom.
Dock synd att sverige börjat få en ny "standard" hur man lever bland vissa....
Ska aldrig mer klaga övet min etta jag bor själv i kändes som rena lyxen när jag kom tillbaks till min egna lägenhet att slippa dela med 5 andra den lilla ytan 😅
Ont: jag har nerdraget också trots att jag bor flera våningar upp tycker det är bekvämt brukar dock vinkla upp persienenerna men orkar aldrig dra upp dom och jag är 75 procent svensk så har nog inget med vart man är ifrån 😁