2021-08-25, 20:32
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag ogillar tjockisar. Jag tycker det är otroligt oattraktivt när både killar och tjejer är liksom...fet.
För mig är fethet ett tecken på ohälsa och ovana.

Folk som är smal och välsvarvad gillar jag. Dom är pigga, friska och det spelar ingen roll om de har haft dålig hy förr. Det viktigaste är att dom är frisk idag.

Oftast brukar det vara tjejer som är dom som håller måttet på grund utav killar dricker väldigt mycket bärs och sprit. Vilket ofta leder till bakismat och lathet.

Vanligtvis så är det fler tjejer som är fet än killar. Men killar, enligt min erfarenhet, brukar vara ofta spritfet. Det är sällan man ser en kille som ej saknar dubbelhaka. Idag är det väldigt vanligt att killar ha någon typ form av kagge eller chipstuttar eller dubbelhaka.

Så tjejer som är ihop med killar som dricker mycket alkohol och är alkohol-fet. Hur tänker ni egentligen?
Ni kan inte bara tänka "Men han är snäll". Finns många gillar som är snäll.

Vad tycker ni andra killar om killar som är spritfet/alkisfet?

Ditt inlägg vittnar om att du är osäker, ytlig och allmänt tråkig. Dessa egenskaper är bra mycket osexigare än vad en ölmage är.
Citera
2021-08-25, 20:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ditt inlägg vittnar om att du är osäker, ytlig och allmänt tråkig. Dessa egenskaper är bra mycket osexigare än vad en ölmage är.

Du prickade rätt.
Jag är osäker, men jag skulle säga försiktig. Jag är ingen Johnny Bravo.
Ytlig, beror på hur du menar. Jag är ingen person som inte ljuger. Har en kompis dock som hävdar att han är miljonär inför massa tjejer. Han får ligga. Det är hans trick.
Tråkig, ja, jag är rätt konstant i mitt beteende. Semestrar aldrig då jag hatar folk. Jag gillar dock spendera tid i skogen helt själv.
Citera
2021-08-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ölmage är mycket osexigare (åtminstone om du är man). Gör du inte något åt ölmagen så kommer du att dö som oskuld och det vore jätresorgligt tycker jag.
Citera
2021-08-25, 21:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1snille
Ölmage är mycket osexigare (åtminstone om du är man). Gör du inte något åt ölmagen så kommer du att dö som oskuld och det vore jätresorgligt tycker jag.

Skulle säga samma sak.
Utseende håller i längden och det gör inte pengar.
Citera
2021-08-26, 12:20
Medlem
Timmehdudes avatar
Citat:
Det är sällan man ser en kille som ej saknar dubbelhaka

Den här trippelnegationen (?) förstörde min hjärna totalt. Jag förstår dock vad du menar, och håller med om att många killar har dubbelhaka, säkert både på grund av dåliga gener och övervikt samt allmänt dålig hälsa.
Citera
2021-08-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1snille
Charm och personlighet är mer viktigt än utseende för KILLAR.

Jag är tjej och ser troligtvis ut som ännu mer korvbajs än vad du gör och jag får alltid skitsnygga snubbar, alltså vi snackar 10+ poängare. Jag överdriver inte. Medan mina snygga tjejkompisar bara får (nöjer sig) med brutalt fula killar som ser ut som alkoholiserade träsktroll.

Killar bryr sig inte om utseende. Det är bara en myt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ja, det går åt båda hållen. En riktig femme fatale (bond brud) vinner alltid hem killar oavsett hur hon ser ut så länge hon inte ser ut som farmen qristina..... en trevlig tjej som tar för sig vinner alltid störst tårtbit =) Jag letar bara efter såna tjejer, har slutat att gå efter 10 poängare som man ändå tröttnar på efter 3 veckor.

Jag minns det som ett uppvaknande efter att ha spenderat en kväll med en sådan tjej. Hon lyckades helt seriöst få mig hård i byxan bara genom SMS. När vi sedan träffades på dejten stannade rum och tid. Allting satt som ett smeck, trevlig, charmig, rolig och lite gogo inombords - ingen husmus. Där vaknade jag upp ur dvalan som alla killar befinner sig i för det mesta där jakten innebär att hitta den snyggaste tjejen och erövra henne. Men när man blir hård i brallan bara av blickar och hur läpparna rör sig.... då vet man hur kraftfullt the power of charm truly is

Aldrig hänt mig. Är helt säker på att killar är mer visuella. Tvivlar på att du som fet brud haft vältränade killar(FFMI över 25) med symmetriska kraftiga/maskulina drag. Eller så projicerar du att dessa killar är "snygga" i dina ögon men allmänheten inte håller med. Känner enbart en kille som ser hyffsat bra ut som nöjer sig med träsktroll konstant. I princip alla mina andra vänner som också har en hög nivå utseendemässigt är antingen singlar eller har riktigt snygga brudar. Min uppfattning är dock att vi svenska killar som tillhör mer toppskiktet får nöja oss med lite lägre än oss själva om vi letar här i Sverige då tjejerna mer gillar mörka drag eftersom samhäller indokrinerat detta på dem små liven.
Citera
2021-08-26, 13:46
Medlem
Fysisk hälsa och psykisk hälsa går lite hand i hand.

Finns vissa som ser "hälsosamma" ut genom att de är "smala", men deras organ visar något annat.

Men ärligt talat, varför ska man lägga ner energi på hur andra tycker och tänker? Det finns ju som sagt preferenser sedan finns det människor som vill indoktrinera sin skeva syn på andra. Men jag förstår ditt resonemang lika mycket som jag förstår människor som tänker i längd eller klädstil, etnicitet, klass etcetera... Dock är det ocharmigt att lyfta upp något som i många fall bara är preferenser av sin egen förmåga att ta in sinnesintryck.
Citera
2021-08-26, 14:22
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag ogillar tjockisar. Jag tycker det är otroligt oattraktivt när både killar och tjejer är liksom...fet.
För mig är fethet ett tecken på ohälsa och ovana.

Folk som är smal och välsvarvad gillar jag. Dom är pigga, friska och det spelar ingen roll om de har haft dålig hy förr. Det viktigaste är att dom är frisk idag.

Oftast brukar det vara tjejer som är dom som håller måttet på grund utav killar dricker väldigt mycket bärs och sprit. Vilket ofta leder till bakismat och lathet.

Vanligtvis så är det fler tjejer som är fet än killar. Men killar, enligt min erfarenhet, brukar vara ofta spritfet. Det är sällan man ser en kille som ej saknar dubbelhaka. Idag är det väldigt vanligt att killar ha någon typ form av kagge eller chipstuttar eller dubbelhaka.

Så tjejer som är ihop med killar som dricker mycket alkohol och är alkohol-fet. Hur tänker ni egentligen?
Ni kan inte bara tänka "Men han är snäll". Finns många gillar som är snäll.

Vad tycker ni andra killar om killar som är spritfet/alkisfet?

Det handlar om killen som brädat dig, eller hur?
Citera
2021-08-26, 14:28
Medlem
Nattjags avatar
Det heter inte "spritfet", ordet du söker är "pondus"!

Eller nej. Hela den här tråden är bara konstig. Som om EN egenskap skulle avgöra hur en relation fungerar. Tänk om, tänk rätt.
Citera
2021-08-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Aldrig hänt mig. Är helt säker på att killar är mer visuella. Tvivlar på att du som fet brud haft vältränade killar(FFMI över 25) med symmetriska kraftiga/maskulina drag. Eller så projicerar du att dessa killar är "snygga" i dina ögon men allmänheten inte håller med. Känner enbart en kille som ser hyffsat bra ut som nöjer sig med träsktroll konstant. I princip alla mina andra vänner som också har en hög nivå utseendemässigt är antingen singlar eller har riktigt snygga brudar. Min uppfattning är dock att vi svenska killar som tillhör mer toppskiktet får nöja oss med lite lägre än oss själva om vi letar här i Sverige då tjejerna mer gillar mörka drag eftersom samhäller indokrinerat detta på dem små liven.
Jo, jag dejtar bara snygga och vältränade killar med symmetriska ansiktsdrag. Som att ditt inlägg skulle förändra mina krav på män. Jag bryr mig inte om din "uppfattning". Jag bryr mig endast om min uppfattning som är att kvinnor är mycket mer visuella än män.
Citera
2021-08-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus

Jag vet inte vad du har för umgängeskrets men jag menar ju naturligtvis inte att en as ful tjock oattraktiv tjej kan lirka killar runt fingret. Vad jag påstår och hävdar med bestämdhet är att en tjej som är normal men har rätt insida inte alls har problem med att nästla sig hem vad som helst på krogen/tinder om hon spelar sina kort rätt och är TREVLIG, GLAD, CHARMIG, SÄKER I SIG SJÄLV, och allt det andra universella som TJEJER vill ha utav killar när det i själva verket är tvärtom OCKSÅ!
Citera
2021-08-26, 15:24
Medlem
De gillar riktiga män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här