Citat:
Ursprungligen postat av
airsalt
Som jag sa tidigare, det som brukar diskuteras i kändisskvaller är kändisarnas privatliv, och i vissa fall affärsliv. Pladder om folk. Ofta uppmärksammade händelser etc som lockar intresse. Det är hur man brukar definiera skvaller (oavsett om det är sant eller bara rykten). Man diskuterar tex skådespelares filmer i filmforumet men deras privatliv i kändisskvaller. Men jag ser inte hur man kan ha den typen av diskussioner om djur i kändisskvaller? Vad exakt vill du kunna diskutera i kändisskvaller när det gäller djur, och som inte passar i andra forumdelar?
Vill man diskutera Laika i form som spacedog, så kanske det passar bra inom Astronomidelen.
Eller ska det som Evilhoney vill diskuteras inom Ekologi, djur och natur?
Jag kan tycka det är lite fel att värdera olika organismer efter rangordning.
Tror du inte att Esther the Wonderpig har ett omfattande affärsliv, eller privatliv, det passar ju inte heller i nån djurdel. Samma som för Herr Nilsson, Lilla Gubben, Papegojan Douglas, Griseknoen och Båtsman tex,. som var filmkändisar. Men hade ett liv vid sidan om fiilmspelningarna.
Kändisar är kändisar oavsett art eller organism.
Skvaller om Lilla Gubben kan vara som att han hette egentligen Bunting, första namnet Illbatting. Det var Inger Nilsson som började kalla honom Lilla Gubben i böckerna kallas han bara för hästen.
Bunting lånades ut från Solna Ridskola som också lånade ut Lukas till Emilfilmerna.
Bunting blev väldigt divig efter filmispelningarna och passade inte som ridhäst längre.
Han avslutade sina dagar i ett stall i Vallentuna 25 år gammal.