2025-02-21, 19:11
Medlem
Affligem finns bara i 33 cl.
Citera
2025-05-16, 22:47
Medlem
Håller helt med dig! Jävla tramsigt och omanligt att köpa 33cl. Ska man dricka öl är det långhylsan som gäller. Den som inte håller mig mig är en riktig fjant och ska låtsas vara finsmakare.
Citera
2025-05-20, 20:13
Medlem
Landsbygdens avatar
Känns som man spiller ut 50 cl burkar lättare. Brukar kolla vad literpriset på 3.5% är i butik. Brukar alltid bli 3.5% även om det är några öre dyrare.

Problemet med 50 cl kan också vara att man dricker ur halva, och sedan är den inte lika ok dagen efter. Är det bare en liten slatt kvar i en 33a så häller jag bara ut det dagen efter.
Dricker bara 3.5%
Orka gå på systemet och dricka starköl. Bättre dricka sprit till, i så fall.
Citera
Igår, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Känns som man spiller ut 50 cl burkar lättare. Brukar kolla vad literpriset på 3.5% är i butik. Brukar alltid bli 3.5% även om det är några öre dyrare.

Problemet med 50 cl kan också vara att man dricker ur halva, och sedan är den inte lika ok dagen efter. Är det bare en liten slatt kvar i en 33a så häller jag bara ut det dagen efter.
Dricker bara 3.5%
Orka gå på systemet och dricka starköl. Bättre dricka sprit till, i så fall.
Dricker du folköl när det finns starköl? Spiller ut? Hur menar du då? Har nog aldrig spillt ut någon öl ur en ölburk vad jag kan minnas.
Citera
Igår, 21:34
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Dricker du folköl när det finns starköl? Spiller ut? Hur menar du då? Har nog aldrig spillt ut någon öl ur en ölburk vad jag kan minnas.
Wow, du är elit, som aldrig spillt ut öl från burk. Kanske jag som är klantig..
Starköl går givetvis att dricka, men tycker det är onödigt starkt. Smidigt att kunna köpa 3.5% ur butiken också. Duger bra.
Citera
Igår, 22:59
Medlem
Neksnors avatar
Jag köper alla möjliga storlekar och typer. Just ljus lager, som TS verkar road av, brukar jag inte köpa så ofta, men det kan vara trevligt med en lättdrucken promenadöl ibland och då är 33 cl ljus lager eller snäll IPA ofta lagom. Det hör inte till vanligheterna att jag dricker två likadana öl i följd, gör jag det så håller jag nog på med gräsklippning eller liknande.
När det gäller starkare saker, 10+ %, börjar även 33 cl bli onödigt mycket för en person. Det är en dag imorgon också.
Citera
Igår, 23:03
Medlem
44cl är lagom. 3.5 guiness - ica har bäst pris. 84-86kr med pant.
Citera
Idag, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2

plus att en 44 kan man inte tappa eller sådär glida ur handen som en 50cl. det har hänt även mej (den bästa). medium sized hands.
Citera
Idag, 12:51
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
Menar du 47 cl = 1 pint?
Citera
Idag, 12:55
Medlem
Ganonitos avatar
Alla sorter finns inte i 50 cl, plus att 50 cl väger mer och man blir mer pissnödig av dem. Jag köper nästan bara 33 cl med undantag för någon enstaka sort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in