2021-08-24, 15:25
Medlem
Jag har ett Xbox One som jag köpte nytt när det kom 2015.
Det har aldrig strulat någonsin.

Men, idag när startar det så får jag upp den gröna ”välkomstbilden” där det står Xbox och sen efter det blir bilden bara svart. Jag spelade senast igår kväll utan något problem överhuvudtaget.

Jag har testat:
* Bryta all ström i över 30 minuter
* Ny HDMI-kabel
* Starta utan skiva och nätverkskabel
* Låta den stå och ticka med svart bild under längre tid

Har du något annat tips eller är det ny konsol som gäller?
Jag har läst att Microsoft har problem med mjukvara idag, men det låter lustigt att det skulle skapa problem för mig att inte få fram startsida/startskärm trots allt?
Citera
2021-08-24, 16:10
Medlem
Den startar iallafall, det är ju ett bra tecken åtminstone.
Jag har använt mig av denna metoden jag länkar till vid något tillfälle och det fungerade bra, se bara till att följa alla steg

https://support.rocketleague.com/hc/en-us/articles/360020395793-How-do-I-Hard-Reboot-My-Xbox-One-

Hoppas det löser sig för dig!
Citera
2021-08-24, 17:23
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartAnonym
Jag har ett Xbox One som jag köpte nytt när det kom 2015.
Det har aldrig strulat någonsin.

Men, idag när startar det så får jag upp den gröna ”välkomstbilden” där det står Xbox och sen efter det blir bilden bara svart. Jag spelade senast igår kväll utan något problem överhuvudtaget.

Jag har testat:
* Bryta all ström i över 30 minuter
* Ny HDMI-kabel
* Starta utan skiva och nätverkskabel
* Låta den stå och ticka med svart bild under längre tid

Har du något annat tips eller är det ny konsol som gäller?
Jag har läst att Microsoft har problem med mjukvara idag, men det låter lustigt att det skulle skapa problem för mig att inte få fram startsida/startskärm trots allt?

Jag har EXAKT samma problem med mitt one. Allt det du beskriver hände vid lunchtid idag.
Citera
2021-08-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cliffbarnes80
Den startar iallafall, det är ju ett bra tecken åtminstone.
Jag har använt mig av denna metoden jag länkar till vid något tillfälle och det fungerade bra, se bara till att följa alla steg

https://support.rocketleague.com/hc/en-us/articles/360020395793-How-do-I-Hard-Reboot-My-Xbox-One-

Hoppas det löser sig för dig!

Prövade detta nu, inget lyckats resultat.
Citera
2021-08-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jag har EXAKT samma problem med mitt one. Allt det du beskriver hände vid lunchtid idag.

Och det var vid lunchtid jag startade spelet.
Har funnit tre till drabbade på en grupp på Facebook.
Citera
2021-08-24, 18:12
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartAnonym
Och det var vid lunchtid jag startade spelet.
Har funnit tre till drabbade på en grupp på Facebook.

Hemma med sjuka barn så typiskt att tvspelet dör precis då. Kommer det inte igång ikväll åker jag nog och köper ett series s imorgon.
Citera
2021-08-24, 18:21
Medlem
Jag fick samma på mitt.
Löste det genom att hålla in startknappen på xboxet och "pairingknappen" (den som man håller in när man ska koppla ihop en ny dosa, satt på vänster sida på mitt)

Rätt genomfört kommer man då till en meny där man kan välja att starta om xboxet, rensa all cache-data eller rensa allt och göra en total reboot.

Börja med att starta om xboxet genom menyn. Funkar inte det så rensa all data (förrutom spelen) Då funkade det för mig alla mina tidiga "saves" försvann men jag kunde ladda ner dom från molnet igen.

Lycka till!
Citera
2021-08-24, 19:19
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.Flink
Jag fick samma på mitt.
Löste det genom att hålla in startknappen på xboxet och "pairingknappen" (den som man håller in när man ska koppla ihop en ny dosa, satt på vänster sida på mitt)

Rätt genomfört kommer man då till en meny där man kan välja att starta om xboxet, rensa all cache-data eller rensa allt och göra en total reboot.

Börja med att starta om xboxet genom menyn. Funkar inte det så rensa all data (förrutom spelen) Då funkade det för mig alla mina tidiga "saves" försvann men jag kunde ladda ner dom från molnet igen.

Lycka till!

Jag har provat men jag får inte upp nån meny utan bara den svarta skärmen, tyvärr.

Edit: Höll in skivknappen också och då kom jag in i menyn. Jag kan däremot bara fabriksåterställa min...

Har microsoft gått ut med detta i nån kanal?
Senast redigerad av SameOldStory 2021-08-24 kl. 19:25.
Citera
2021-08-24, 19:31
Medlem
Citat:
Jag har provat men jag får inte upp nån meny utan bara den svarta skärmen, tyvärr.

Edit: Höll in skivknappen också och då kom jag in i menyn. Jag kan däremot bara fabriksåterställa min...

Har microsoft gått ut med detta i nån kanal?

Vad skumt! Jag hade som sagt 2 val, rensa allt dvs alla spel och all lös data, eller bara datan men spara spelen.

När jag håll in bägge knapparna vid uppstart ska det låta 2 gånger, först vid uppstart , fortsätt håll in knapparna tills det det låter igen. (Kanske var det som hände för dig med)

Du har ingen skiva i? Prova utan isåfall.
Citera
2021-08-24, 19:42
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Vad skumt! Jag hade som sagt 2 val, rensa allt dvs alla spel och all lös data, eller bara datan men spara spelen.

När jag håll in bägge knapparna vid uppstart ska det låta 2 gånger, först vid uppstart , fortsätt håll in knapparna tills det det låter igen. (Kanske var det som hände för dig med)

Nu kom jag in i xboxet igen. Tack för hjälpen! Nu ska jag bara komma ihåg mina inloggningsuppgifter...
Citera
2021-08-24, 19:47
Medlem
Citat:
Nu kom jag in i xboxet igen. Tack för hjälpen! Nu ska jag bara komma ihåg mina inloggningsuppgifter...

Lycka till!
Märkligt att jag har ett gammalt 8-bitars som startar utan protester , men man ska behöva göra sån här skit på ett xbox one .
Citera
2021-08-24, 21:01
Medlem
Citat:

För mig funkade det bara att trycka in knappen på sidan och sen trycka återställning. Nu startar spelet, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in