Citat:
Ursprungligen postat av
HazzardAlard
Gillar inte parasporter överhuvudtaget.
Jag tycker lite för synd om alla som är med. Visst är dom otroligt duktiga, men jag klarar inte av att se mer än några minuter.
Monty Python sketch varning på något konstigt sätt.
Jag förstår vad du menar, vissa grenar kan nog vara svårare att "orka med" än andra för många, själv tycker jag blinda deltagare som behöver ledas av en seende är lite skevt, då är det kanske inte den snabbaste som vinner utan den som har bäst samspel som kommer 1a. Vissa parasporter funkar så bra så dom körs parallellt med vanliga event, 100/400/800/1500m rullstol exempelvis som ofta går ihop med friidrotten.
Mycket är avhängigt av huruvida det är bra insatt kommentering vilket det är alltid är på Paralympics engelskspråkiga sändningar, eller lågvattenmärken som på SVT där dom är halvt nedlåtande och om och om igen ska förklara handikappen som om dom vänder sig till femåringar i egenskap av en lärare, en intelligent kunnig kommentator kan väva in förklaringar i kommenteringen utan att skriva tittarna på näsan hela tiden. SVTs kommentatorer klarar inte av det när dom kommenterar sporter dom bara nuddar vid vart fjärde år.
Inte blir det mycket bättre av att dom använder sig av Anna-Maria Fredholm som själv sannolikt lider av något begåvningshandikapp, kolla in hennes uppsyn, helt tomt innanför pannbenet. Skidskytte-tittarna och Björn Ferry hatar henne(det var han som fick bort henne från skidskyttesändningarna), ridsports-tittarna hatar henne, gymnastik-tittarna hatar henne, nu ska hon dra på sig paralympics-tittarnas vrede med sitt hjärndöda floskelsvammel. Aldrig stött på en sån talanglös kommentator totalt befriad från känsla i hela mitt liv, men SVT låter henne hållas, varvid hon år efter år förstör framtiden för riktiga kunniga kvinnliga kommentatorer. Det har varit tillfällen där jag valt att sätta mig och kolla på en tennismatch på Eurosport kommenterad av superba Maria Strandlund även om jag inte brytt mig om dom som spelar, för att lugna nerverna efter att ha tvingats genomlida den idioten.
Ang. Monty Python, välkommen att uttala dig när du följt en direktsändning från VM i streetfotboll för hemlösa.