• 2
  • 3
2021-11-10, 21:25
Medlem
Pseudomortems avatar
Det är sjukt vad jag ökat i vikt av Olanzapine, 15 kilo på 6 månader, visserligen klagar jag inte över det då jag vägt 55 kilo i hela mitt vuxna liv och ligger nu på 70kg ( 172cm ), perfekt läkemedel för anorexia skulle jag tro.

Men nu är frågan hur länge jag kan hålla mig runt 70 kg utan att springa iväg över det.
Time will tell i guess
Citera
2021-11-10, 21:35
Medlem
HarryManbacks avatar
Har tidigare ätit Olanzapin i ja 20 år. Bytte precis medicin till ett annat neuroleptikum, Zeldox/Ziprasidon. Det enda av den medicinklassen som ej ger viktökning. Märker ingen skillnad i mående hittills men den överdrivna aptiten är borta.

Min dos var 10mg av Olanzapin. Ser inte varför du ska äta det mot ångest? Det är ju till för att behandla psykossjukdomar.

Sen blir man seg, känslolivet dämpas, sex blir inte lika intressant, trött. Men man slipper psykotiska symptom. Inget jag skulle rekommendera om det går att välja ett annat alternativ. Om man har den diagnosen jag har så har det varit en livräddare.

Nä, be om en annan tablett som är mer anpassad mot att stävja ångest. Olanzapin är som att ta till storsläggan när man spikar tre-tum...
Citera
2025-07-16, 17:06
Medlem
Bump, jag har gått ifrån 75kg till 85kg med olanzapin 10mg i två månader.
Behöver tänka på vad jag äter, så visst kan man gå upp på 2,5mg olanzapin, men hur mycket vet jag ej.
Citera
2025-07-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Bump, jag har gått ifrån 75kg till 85kg med olanzapin 10mg i två månader.
Behöver tänka på vad jag äter, så visst kan man gå upp på 2,5mg olanzapin, men hur mycket vet jag ej.

Samma här också gått upp 10-15 kg trots träning och någorlunda sunda matvanor men den är faktiskt helt okej för ångesten, ska man ta något som inte är narkotikaklassat mot ångest är nog olanzapin det mest effektiva
Citera
Igår, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Samma här också gått upp 10-15 kg trots träning och någorlunda sunda matvanor men den är faktiskt helt okej för ångesten, ska man ta något som inte är narkotikaklassat mot ångest är nog olanzapin det mest effektiva
Håller med!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in