2021-08-24, 09:20
Medlem
Hej, jag va med om en mindre olycka och blev tvungen att sy 3 stygn i ansiktet. Jag hade druckit några långburk öl och undrar om någon har erfarenhet om olycksfallsförsäkring när man har varit "berusad" under tillfället då man skadade sig?

I avtalet på min försäkring står det "Faktorer som kan ha särskild betydelse vid bedömning är om
du i samband med försäkringsfallet använder alkohol, annat
berusningsmedel eller läkemedel på sådant sätt att det på-
verkar ditt handlande.*

Måste man ge försäkringsbolaget fri tillgång till journaler när man startar ett sånt här ärende?
Citera
2021-08-24, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumledanne
Hej, jag va med om en mindre olycka och blev tvungen att sy 3 stygn i ansiktet. Jag hade druckit några långburk öl och undrar om någon har erfarenhet om olycksfallsförsäkring när man har varit "berusad" under tillfället då man skadade sig?

I avtalet på min försäkring står det "Faktorer som kan ha särskild betydelse vid bedömning är om
du i samband med försäkringsfallet använder alkohol, annat
berusningsmedel eller läkemedel på sådant sätt att det på-
verkar ditt handlande.*

Måste man ge försäkringsbolaget fri tillgång till journaler när man startar ett sånt här ärende?

Det beror ju helt på om sjukhuset skrev att du var berusad eller inte? Har för mig att dem inte skriver sånt i journalen.
Citera
2021-08-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smabizz
Det beror ju helt på om sjukhuset skrev att du var berusad eller inte? Har för mig att dem inte skriver sånt i journalen.

Det står i en av journalerna att jag va kraftigt berusad, vilket inte stämmer. Träffade den läkaren två dagar efter olyckan, vi förstod inte varandra för han hade knackig svenska
Citera
2021-08-24, 09:45
Medlem
Citat:
Det står i en av journalerna att jag va kraftigt berusad, vilket inte stämmer. Träffade den läkaren två dagar efter olyckan, vi förstod inte varandra för han hade knackig svenska

Ok, då är det nog lite kört om det står i journalen tyvärr. Försäkring lär nog inte täcka.
Citera
2021-08-24, 10:14
Medlem
Citat:

Jävla läkare med knackig svenska som ändå vet vad kraftigt berusad är.

Och han lär ju inte gått på uppgifterna som han fått till sig av personalen som tog emot dig.

Fan ska man inte få dra i sig några långburkar, slå sig och sen casha in ifrån försäkringsbolaget.
Fan vart är detta land påväg!!
Citera
2021-08-24, 10:16
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
3 stygn i ansiktet? Du skulle alltså vilja få ut ersättning för det? Det lär knappast bli ett vanprydande ärr.

Eller menar du ersättning för läkarbesöket?
Citera
2021-08-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J-son
Jävla läkare med knackig svenska som ändå vet vad kraftigt berusad är.

Och han lär ju inte gått på uppgifterna som han fått till sig av personalen som tog emot dig.

Fan ska man inte få dra i sig några långburkar, slå sig och sen casha in ifrån försäkringsbolaget.
Fan vart är detta land påväg!!

Betalar man 2000:- om året för en olycksfallsförsäkring så vill man väl utnyttja det när olyckan inträffat?
Citera
2021-08-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
3 stygn i ansiktet? Du skulle alltså vilja få ut ersättning för det? Det lär knappast bli ett vanprydande ärr.

Eller menar du ersättning för läkarbesöket?

Ärr, läkarbesök, smärtstillande. Varför ska man annars betala för olycksfallsförsäkring tänker jag.
Citera
2021-08-24, 10:31
Medlem
Det vanprydande ärret brukar behöva vara bestående (kvar efter ett par år) för att ge ersättning för själva ärret.

Premierna skulle säkert vara betydligt dyrare om de ska täcka upp vid onykterhet. En vanlig försäkring kostar väl omkring en krona per dag.

(Brukar inte heller täcka upp vid extremsporter eller brott som ger fängelse om jag minns rätt)
Senast redigerad av butthead0 2021-08-24 kl. 10:35.
Citera
2021-08-24, 10:32
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ärr, läkarbesök, smärtstillande. Varför ska man annars betala för olycksfallsförsäkring tänker jag.
Skicka in och se vad som händer. Ärr brukar tidigast bedömas efter 2 år.

Som svar på din fråga, de lär kräva journalen.

Edit: Vill de ha journalen kräver de oftast in den senare. Du kan alltså börja med kvitton.
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-08-24 kl. 10:39.
Citera
2021-08-25, 18:09
Medlem
Det är mycket sällan som de vill ta in journaler vid mindre olycksfallsskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in